|
Apple TV 4 remote med Scandyna SmallPod Air |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
MrBojangDK
Ny bruger Oprettet: 08-Marts-2018 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Marts-2018 kl. 19:31 |
Hej alle.
Jeg bruger Scandyna SmallPod Air sammen med et Apple TV 4 (via en optisk til analog omformer) og er egentlig rigtig glad for hele setup'et bortset fra, at jeg ikke kan styre lyden via Apple TV remote. Jeg har prøvet at "lære" Apple TV remote signalerne fra Scandyna SmallPod Air remoten - men uden held. Er der nogen herinde, der har samme setup - eller som er bekendt med en måde at få det til at virke på? Jeg vil være dybt taknemmelig :) :)
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19473 |
Funktioner
Tak(0)
|
ATV4, har den optisk udgang?
Klaus |
|
MrBojangDK
Funktioner
Tak(0)
|
Nej - desværre ikke, men det har mit fjernsyn, så der tager jeg det fra (Fjernsynet har også analog/AUX, men der er desværre for meget støj på, synes jeg)
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skal du så ikke styre volumen på fjernsynet?
Klaus |
|
MrBojangDK
Funktioner
Tak(0)
|
Nope - det ville jeg kunne, hvis det var via AUX, men ikke når det er optisk - der skal det styres af modtagerenheden.
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Men, kan ATV Remote lære signaler fra en anden fjernbetjening og kopiere dem?
Er det ikke omvendt at ATV kan lære at reagere på signaler faren anden fjernbetjening? Jeg spørger, for jeg ved det ikke, jeg er så "heldig" at jeg styrer det hele med min Beo4 Remote, så jeg har ikke haft brug for det. Klaus Redigeret af KlausDM - 08-Marts-2018 kl. 22:23 |
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1402 |
Funktioner
Tak(0)
|
ATV4 kan lære fra en anden fjernbetjening, så man f.eks. kan styre volumen på sin soundbar med ATV remotens ir. |
|
Mvh Jesper
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4583 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der versionen af Scandyna med eller uden Airplay? Apple TV kan nemlig også sende lyden trådløst videre via Airplay.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
MrBojangDK
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Rasmus,
Det er den med AirPlay, men det har jeg også forsøgt og der får jeg desværre en forsinkelse på lyden, som jeg ikke har kunne indstille mig ud af - har du prøvet? Mvh Steffen
|
|
Andersss
Guld medlem Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forsinkelse på 2-3 sekunder med AirPlay er helt normalt. De menes at AirPlay 2 vil fikse det problem, men det kræver selvfølgelig at alle enheder understøtter på protokollen (går jeg ud fra).
|
|
MrBojangDK
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg også læst - desværre er højttalerne ikke kompatible med AP2 :/
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4583 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har ikke forsinkelse på Airplay-lyd herhjemme. Jeg har lavet et setup med to BeoLab 9 højttalere.
Jeg prøvede engang at opsætte det samme med Airport Express, men det gav forsinkelsen på de 2-3 sek. Måske det kun er fuldintegrerede Airplay-løsninger, som kan omgå forsinkelsen? |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |