recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4 sammen med Panasonic Viera TH-42PX80
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4 sammen med Panasonic Viera TH-42PX80

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 4 sammen med Panasonic Viera TH-42PX80
    Sendt: 16-December-2015 kl. 17:49
Jeg har et gammelt Panasonic Viera TH-42PX80 TV, som jeg gerne vil bruge sammen med et Apple TV 4. Vil det være muligt at tænde/slukke og justere lyden med apple fjernbetjeningen, eller er TV'et for gammelt til det?
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 02:46
Ja det kan du godt,det fungerer helt perfekt.
Bare husk at aktivere inde i Setup -> Link Settings på tv.
Til top
Rasel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Januar-2016
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 20:40
Hej alle

Jeg håber, det er ok, at jeg highjacker denne tråd i stedet for at oprette en ny.

Jeg er en ny bruger, som har fået et problem med mit Panasonic TH-42PX80 og Apple TV. Mit ældre Apple TV 2 holdt pludselig for et par måneder siden op med at virke på mit Panasonic. Siden har jeg fået et Apple TV 4, som heller ikke duer. Jeg får kun blank skærm.

Begge Apple TV's virker på mit Sony-fjernsyn i soveværelset. Jeg har prøvet alle HDMI-indgangene på mit Panasonic, med tre forskellige HDMI-kabler, jeg har gendannet Apple TV via iTunes, jeg har taget strømmen og genstartet både Panasonic og Apple TV i forskellige rækkefølger, jeg har prøvet at få Apple TV til at søge efter den rigtige skærmopløsning ved at holde "menu" og "volume minus" nede i fem sekunder og jeg har prøvet at indstille den rigtige skærmopløsning manuelt på det fjernsyn, hvor Apple TV virker og så flytte Apple TV til mit Panasonic. Intet virker.

Fjernbetjeningen fra Apple TV 4 kan skrue op og ned for volumen på mit Panasonic, uanset om Apple TV'et er sat til, hvis det har nogen betydning.

Er der nogen af jer, der har en idé om, hvad problemet kan være? Jeg kan intet finde ved søgninger på nettet. Eller må jeg bide i det sure æble og købe et nyt tv?

På forhånd tak for hjælpen fra en mand, der er ved at gnave sin arm af i frustration.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 21:09

Portene er brændt af. Hvordan med andet tilsluttet.? Det giver med meget god sandsynlighed samme resultat.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 21:11
Du har prøvet med forskellige HDMI-kabler, men har du også prøvet at koble et andet apparat på dit tv - fx en DVD- eller Blu-Ray-afspiller - for at se, om det eventuelt er HDMI-udgangene, der er futtet af?

Edit: Radiomanden kom mig i forkøbet. Smile

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 19-Januar-2016 kl. 21:12
Til top
Rasel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 21:22
Mange tak for jeres hurtige svar!

Ja, jeg har en Motorola-box fra Stofa, som fungerer fint med HDMI på mit Panasonic. Den havde dog en periode, hvor der var udfald, som virkede som et forbindelsesproblem - jeg troede, det var en fejl i et kabel - men den fungerer fint nu, også med dét kabel, der var problemer med tidligere.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 21:28

OK, når andet udstyr virker, så er det ikke HDMI den er gal med. Det skulle ikke have betydning med hvilken opløsning der bruges, PX80 kan køre med 1080 ,såvel som med 720.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 21:34
Jeg har lige prøvet skifte porte og kabler et par gange med Motorola-boksen og jeg kan fremprovokere en fejl, hvor lyden ikke kommer med over på Panasonic, og hvor kablet skal tages ud og ind et par gange for at det fungerer.

Jeg tænker umiddelbart, at det måske kan betyde, at der er problemer/ustabilitet i HDMI-portene på mit Panasonic - og at det måske er derfor, at Apple TV'et ikke fungerer på Panasonic'et, som I nævner. Kunne det give mening?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 21:37

Sker det samme når der bruges andet Kabel.?
Til top
Rasel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 21:40
Ja, det sker med to forskellige kabler
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 21:59
Jeg har en gammel Motorola zaptor box på min denon x2000 receiver og har også haft den direkte i mit gode gamle Pioneer 428xd. På både receiver og tv oplever jeg af og til at der ikke er lyd fra zaptoren efter at jeg tænder den. Når det sker kan jeg altid få lyden tilbage ved at skifte kanal på zaptorboksen til TV2 (og kun TV2). Det hjælper ikke at slukke på remote og tænde igen. Det er kun kanalskiftet til TV2 der hjælper og så at tage strømmen helt fra zaptorboksen.

Ikke at det hjælper dig ret meget, men min erfaring med "ingen lyd" fra zaptorboksen er at det lige så godt kan være boksens skyld og ikke TV, receiver eller kabel.
Til top
Rasel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 22:26
Tak for jeres svar. Det kan være, jeg simpelthen må kigge på et nyt tv til stuen, så jeg også kan slippe for Zaptor-boksen, som jeg alligevel kun bruger til at modtage digitale kanaler.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu