|
Apple TV 4 sammen med Panasonic Viera TH-42PX80 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-December-2015 kl. 17:49 |
Jeg har et gammelt Panasonic Viera TH-42PX80 TV, som jeg gerne vil bruge sammen med et Apple TV 4. Vil det være muligt at tænde/slukke og justere lyden med apple fjernbetjeningen, eller er TV'et for gammelt til det?
|
|
![]() |
|
katbird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 551 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det kan du godt,det fungerer helt perfekt.
Bare husk at aktivere inde i Setup -> Link Settings på tv. |
|
![]() |
|
Rasel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2016 Status: Offline Point: 5 |
Hej alle
Jeg håber, det er ok, at jeg highjacker denne tråd i stedet for at oprette en ny. Jeg er en ny bruger, som har fået et problem med mit Panasonic TH-42PX80 og Apple TV. Mit ældre Apple TV 2 holdt pludselig for et par måneder siden op med at virke på mit Panasonic. Siden har jeg fået et Apple TV 4, som heller ikke duer. Jeg får kun blank skærm. Begge Apple TV's virker på mit Sony-fjernsyn i soveværelset. Jeg har prøvet alle HDMI-indgangene på mit Panasonic, med tre forskellige HDMI-kabler, jeg har gendannet Apple TV via iTunes, jeg har taget strømmen og genstartet både Panasonic og Apple TV i forskellige rækkefølger, jeg har prøvet at få Apple TV til at søge efter den rigtige skærmopløsning ved at holde "menu" og "volume minus" nede i fem sekunder og jeg har prøvet at indstille den rigtige skærmopløsning manuelt på det fjernsyn, hvor Apple TV virker og så flytte Apple TV til mit Panasonic. Intet virker. Fjernbetjeningen fra Apple TV 4 kan skrue op og ned for volumen på mit Panasonic, uanset om Apple TV'et er sat til, hvis det har nogen betydning. Er der nogen af jer, der har en idé om, hvad problemet kan være? Jeg kan intet finde ved søgninger på nettet. Eller må jeg bide i det sure æble og købe et nyt tv? På forhånd tak for hjælpen fra en mand, der er ved at gnave sin arm af i frustration. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Portene er brændt af. Hvordan med andet tilsluttet.? Det giver med meget god sandsynlighed samme resultat. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Du har prøvet med forskellige HDMI-kabler, men har du også prøvet at koble et andet apparat på dit tv - fx en DVD- eller Blu-Ray-afspiller - for at se, om det eventuelt er HDMI-udgangene, der er futtet af?
Edit: Radiomanden kom mig i forkøbet. ![]() Mvh. Jørgensen Redigeret af Jørgensen - 19-Januar-2016 kl. 21:12 |
|
![]() |
|
Mange tak for jeres hurtige svar!
Ja, jeg har en Motorola-box fra Stofa, som fungerer fint med HDMI på mit Panasonic. Den havde dog en periode, hvor der var udfald, som virkede som et forbindelsesproblem - jeg troede, det var en fejl i et kabel - men den fungerer fint nu, også med dét kabel, der var problemer med tidligere. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
OK, når andet udstyr virker, så er det ikke HDMI den er gal med. Det skulle ikke have betydning med hvilken opløsning der bruges, PX80 kan køre med 1080 ,såvel som med 720. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jeg har lige prøvet skifte porte og kabler et par gange med Motorola-boksen og jeg kan fremprovokere en fejl, hvor lyden ikke kommer med over på Panasonic, og hvor kablet skal tages ud og ind et par gange for at det fungerer.
Jeg tænker umiddelbart, at det måske kan betyde, at der er problemer/ustabilitet i HDMI-portene på mit Panasonic - og at det måske er derfor, at Apple TV'et ikke fungerer på Panasonic'et, som I nævner. Kunne det give mening? |
|
![]() |
|
Sker det samme når der bruges andet Kabel.? |
|
|
|
![]() |
|
Ja, det sker med to forskellige kabler
|
|
![]() |
|
joensson ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 213 |
Jeg har en gammel Motorola zaptor box på min denon x2000 receiver og har også haft den direkte i mit gode gamle Pioneer 428xd. På både receiver og tv oplever jeg af og til at der ikke er lyd fra zaptoren efter at jeg tænder den. Når det sker kan jeg altid få lyden tilbage ved at skifte kanal på zaptorboksen til TV2 (og kun TV2). Det hjælper ikke at slukke på remote og tænde igen. Det er kun kanalskiftet til TV2 der hjælper og så at tage strømmen helt fra zaptorboksen.
Ikke at det hjælper dig ret meget, men min erfaring med "ingen lyd" fra zaptorboksen er at det lige så godt kan være boksens skyld og ikke TV, receiver eller kabel. |
|
![]() |
|
Tak for jeres svar. Det kan være, jeg simpelthen må kigge på et nyt tv til stuen, så jeg også kan slippe for Zaptor-boksen, som jeg alligevel kun bruger til at modtage digitale kanaler.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |