recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K - Dolby Vision - Menu og youtube
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K - Dolby Vision - Menu og youtube

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 4K - Dolby Vision - Menu og youtube
    Sendt: 31-Maj-2018 kl. 14:48
Hello!

 

Jeg har lidt problemer med at få indstillet mit LG B7 tilfredsstillende i Dolby Vision. Det er meget tydeligt på min Apple TV, når jeg står på hjemmeskærmen hvor en masser farver vises samtidig.Uanset hvordan jeg indstiller bliver hvid aldrig rigtig hvid og farver virker bare forkerte.

 

Når jeg ser film i Dolby Vision bliver resultatet lidt bedre, men jeg skal skrue lys og kontrast op nær 100, inden de mørkeste nuancer bliver synlige. Næste problem opstår når jeg hopper på youtube. Pga den høje kontrast og lysstyrke forsvinder alle detaljer og alt ser forfærdeligt ud - Dette problem oplever jeg slet ikke når jeg ser film. Det undrer mig at TV/Apple TV ikke skifter fra Dolby Vision til SDR profilen, når jeg hopper på youtube - youtube understøtter vel ikke HDR?

 

Er det noget der lyder bekendt for andre?

 

I øjeblikket forsøger jeg mig med nedestående billedprofil (Med mindre tweaks):

 

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=15&t=40360

 

På Apple TV har jeg aktiveret indstillingen der automatisk skifter mellem SDR og HDR alt afhængig af indholdet.

But did you die?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 14:58
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:


Tak. Men der er ikke rigtigt noget der hjælper mig på den side :)
But did you die?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 19:59
Jeg har sat Apple tv til SDR som standard. Så skifter det selv til HDR eller Dolby Vision, når det er nødvendigt.

Jeg synes ikke det virker den anden vej.
Dvs. ikke alt indhold signalerer at det er SDR, og skifter tilbage.


Redigeret af Brixen - 31-Maj-2018 kl. 20:01
Venlig hilsen
KB
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 20:36
Har også sat ATV 4 til SDR så den selv skifter til HDR eller Dolby Vison når det er tilgængeligt i det valgte.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 08:47
Det er også derfor det stadig anbefales at sætte til SDR, så den selv skifter korrekt over, da det ikke er alle apps der kan finde ud af det omvendte.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu