|
Apple TV 4K hakker ved UHD-rips |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1059 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Oktober-2018 kl. 22:09 |
Hej
Er I ude for at jeres UHD 1:1-rips hakker når de afspilles på Apple TV 4K? Jeg afspiller fra en ældre LG nas, så jeg mistænker det muligvis er den der ikke kan sende data hurtigt nok. Eller er det ATV der simpelthen ikke er kraftig nok til at afkode signalet? Har testet med en synology ds210J, med samme resultat, men det er jo heller ikke verdens nyeste nas ;-) |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3849 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor stor er din fil - 35Gb. Hvor lang tid varer filmen - 2 timer ? Kan din NAS ikke overføre 0,3Gb/min.Det er nok ikke der flaskehalsen ligger.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Hvilken afspiller på ATV4K bruger du?
Jeg bruger selv Infuse Pro, og har ingen problemer med billedet, heller ikke 4K/HDR 1:1 blu-ray rips. Streamer fra en Synology NAS, men den er i dette tilfælde bare en dum filserver og foretager ingen transcoding. Din atv er vel på ethernet?
Redigeret af bleed_blue - 12-Oktober-2018 kl. 05:31 |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6286 |
Hej
Vedr ATV4K , jeg havde lidt problemer da jeg brugte Plex , da min bærbar ikke var kraftig nok , til enkelte film. Bruger Infuse nu , og ingen problemer , da ATV står for det hele. Din Nas er jo forbundet til din router , den kan også være problemet , hvis det er en ældre 100MB type. MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1059 |
Yes Infuse Pro. Og alt er trådet. |
|
![]() |
|
Ja muligvis mine switche. Det kunne være jeg skulle prøve at smide den direkte i min router (Apple airport extreme)
|
|
![]() |
|
Nå, det virker når jeg smider ATV direkte i Airport… Det giver ingen mening, for datastrømmen skal stadig gennem 2 switche og en router.
Tidligere sad ATV til en af switchene. Og jeg prøvede med et frisk ethernet-kabel, så det er ikke der den ligger.
Men pyt, det virker uden hak... Tak for input. |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Netværk er komplekst!
|
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Den switch din ATV var koblet på var vel ikke en gammel 100Mbit, vel?
|
|
![]() |
|
Nej, begge mine switche er 10/100/1000 mb
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hmm.. Så er det sgu sært..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |