recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv 4k, ingen UHD / HDR på Primevideo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv 4k, ingen UHD / HDR på Primevideo?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Denner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2006
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv 4k, ingen UHD / HDR på Primevideo?
    Sendt: 04-Juni-2019 kl. 18:19
Hejsa, Netflix kører som det skal på mit Apple tv 4k, med Dolby Vision, UHD, automatic framerate osv....
Primevideo smider ikke 4k UHD og HDR ud, via Apple tv 4k , faktisk står der ved serier som bla HANNA intet om at den er i 4k og HDR?
På mit Shield TV står der ved serier som HANNA 4k og HDR under hvert afsnit af serien og Shield TV spytter også 4k og HDR ud siger både mit tv og min Marantz receiver ;;)
Håber andre har oplevet dette og kan hjælpe? 

Mvh Dennis
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 18:43

 Der er jo den mulighed at ATV ikke er HDR kompatibel. Du skriver at på Shield kan der ses HDR, har en sådan, men når jeg ser noget som er med HDR, så er der ikke HDR via den, men direkte på TVet er der ikke problemer med det.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 19:26
Har lige tjekket hos mig, det er rigtig at der ikke står 4K og HDR ud for HANNA. Men hvis jeg starter et afsnit så er afsnittet både i 4K og i HDR via Apple TV4K.Smile

Redigeret af Potter - 04-Juni-2019 kl. 19:27
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Der er jo den mulighed at ATV ikke er HDR kompatibel. Du skriver at på Shield kan der ses HDR, har en sådan, men når jeg ser noget som er med HDR, så er der ikke HDR via den, men direkte på TVet er der ikke problemer med det.?
Apple TV 4K er både HDR og Dolby Vision kompatibel.Wink
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 20:26
Hvordan kan man se om det er HDR der er på skærmen?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 20:30

 På Panasonic kan det ses når der tilgås billed menuen, det kan også ses på skærmen at billedet ændrer sig.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Denner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2006
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Har lige tjekket hos mig, det er rigtig at der ikke står 4K og HDR ud for HANNA. Men hvis jeg starter et afsnit så er afsnittet både i 4K og i HDR via Apple TV4K.Smile

OK men det gør det ikke hos mig, og ATV 4K spytter ikke 4k og HDR ud via Primevideo, men den spytter Dolby Vision og 4k ud når jeg ser Netflix, hvis ellers serien er skud i det format.... 
Er du sikker på at dit ATV er sat op så det matcher hvad der bliver leveret via den app du streamer fra, ellers "brute forcer" den bare hvad du har sat den til at spytte ud? 
Du skal have Format sat til Dolby Vision eller HDR alt efter hvad dit tv understøtter og  Match dynamisk område skal være slået til og Match billedefrekvens skal også være slået til, under Video og lyd indstillingerne på dit ATV ellers spytter det alt du streamer ud i det format du har valgt at dit ATV skal spytte ud når som standard. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 21:59
Ingen problemer med Prime Video på ATV hos mig heller. Hanna skiftede fint til HDR når jeg startede afsnittet. Samme med Grand Tour og hvad jeg ellers lige har set gennem Prime Video med HDR.
Til top
Denner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2006
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 22:24
Update, har lavet ikke et men 2 stk factory resets og nu virker det som det skal så wierd, men det er som det skal være nu tak for hjælpen
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Denner Denner skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Har lige tjekket hos mig, det er rigtig at der ikke står 4K og HDR ud for HANNA. Men hvis jeg starter et afsnit så er afsnittet både i 4K og i HDR via Apple TV4K.Smile

OK men det gør det ikke hos mig, og ATV 4K spytter ikke 4k og HDR ud via Primevideo, men den spytter Dolby Vision og 4k ud når jeg ser Netflix, hvis ellers serien er skud i det format.... 
Er du sikker på at dit ATV er sat op så det matcher hvad der bliver leveret via den app du streamer fra, ellers "brute forcer" den bare hvad du har sat den til at spytte ud? 
Du skal have Format sat til Dolby Vision eller HDR alt efter hvad dit tv understøtter og  Match dynamisk område skal være slået til og Match billedefrekvens skal også være slået til, under Video og lyd indstillingerne på dit ATV ellers spytter det alt du streamer ud i det format du har valgt at dit ATV skal spytte ud når som standard. 
Jeg har som skrevet ingen problemer med ATV 4K med HDR på Amazone, ej heller ikke med Dolby Vision på Netflix eller for den sagsskyld med iTunes. I øvrigt behøver du ikke sætte format i ATV til at output HDR eller Dolby Vision, min står til 4K SDR/ 60 og spytter HDR ud hvis der modtages HDR, og hvis så den valgte stream er i Dolby Vision, så er det Dolby Vision der bliver vist.  

Der selvfølgelig en grund til at jeg har valgt SDR som outputWink

I øvrigt viser tv-et “LG” et logo i højre top om streames er i HDR eller Dolby Vision.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu