recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K: kodi, plex, mrmc, infuse...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K: kodi, plex, mrmc, infuse...?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 4K: kodi, plex, mrmc, infuse...?
    Sendt: 24-December-2019 kl. 23:05
Jeg mangler en ordentlig afspiller til min ATV4K.  DVD-samlingen er på vel nok 4-500 skiver (inkl. serier) og de skal alle hældes på min synology.  Men kernen i mit problem er serierne.  Jeg har alle de udgivede sæsoner af Simpsons.  Og med 15-20 afsnit i hver sæson fylder de altså op i brugerinterfacet i plex.  Noget siger mig dog, at jeg skal have tjekket TV-show kategorien ud og se om jeg kan få en bedre oversigt der.  Alternativt skal jeg bruge noget ISO playback.

Plex: Det fungerer ud af boksen, men jeg savner muligheden for afspilning af isoer.

Kodi: Den har jeg problemer med.  Enten har jeg fundet den forkerte version af Xcode til mac (har prøvet med 10.1 og 11.3 - uden held.  Prøver med v10.2 i morgen) eller folk er blevet smadderdårlige til at skrive HowTos på nettet de senere år.  Så det er endnu ikke lykkedes mig at få den lagt ind i ATV.

Mrmc: En Kodi-gren med mulighed for ISO playback.  Fungerer ud af boksen, men jeg har ikke gennemtestet Lite-udgaven udover med et par MKV'ede film og en enkelt Simpsons DVD i ISO format.  Virker lovende omend lidt træg i optrækket.  Jeg har dog ikke armene oppe...

Infuse: Den har jeg læst på i en lille times tid.  Deres pris for Infuse 5 pro på ATV er lidt divergerende inde på App store (409 kr et sted og 159 kr et andet sted).  Men den får stort set kun ros alle steder, jeg læser reviews af den og umiddelbart virker det til en billig løsning med jævnlige opdateringer.

I de 3 første er det dog forskelligt hvad de får scannet i min video-mappe på nas'en.  Den slags irriterer mig.  Jeg har desuden læst flere steder, at de kan finde på at lave dubletter i oversigten.  Og sådan en banal ting skal simpelthen bare sidde lige i skabet i første hug!  Så der må sidde nogle dovne slamkodere på de projekter, eller der må være nogle moduler, der i den grad trænger til en gennemgang!

Hvad bruger/foretrækker I?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 00:12
Infuse. Bedste program med den bedste support.
Til top
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 08:41
Har du prøvet afspilning af ISO med menuer og hvordan fungerer det?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 11:50
Hej , jeg startede selv ud med Plex , og afspiller nu med Infuse/ATV4K.
Bruger dog stadig Plex på min bærbar , men kun til at se efter hvad jeg har/ønsker at se.
Problemet jeg havde med Plex , ja der ligger serveren på min bærbar , så nogle gange blev den for hårdt belastet ved afspilning. Hvis man bruger Infuse , ja så er det ATV4K der klarer det hele uden problemer , .
Lige meget hvilket program du bruger , ja så er navngivning af ens mapper/film /serier bare det vigtigste. Har brugt MEGET tid på at læse om dette , og så prøve mig frem , både om Plex og Infuse.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 14:17
Efter at havde brugt XMBC/kodi er jeg nu skiftet over til Infuse på ATV 4K. Det er efter min mening en genial kombination, selv det ikke kan tweakes så meget som kodi på raspberry pi. Til gengæld kører det klippestabilt. 

Til info har jeg selv en mappe pr tv-show, som så har en undermappe pr sæson fx:TV-shows/Breaking Bad/Season 1/Breaking Bad S01E01.mkv


LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 14:57
bruger også selv Infuse og er meget glad for det savner dog stadig et program der supportere iso og menuer fra Blu-ray film , som den gode gamle Mede8er kunne
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 17:38
4 mand, der er fornøjede over Infuse, og ingen imod.  Jeg må give det et skud.  Tak for inputs.

På app store er der Infuse 6, Infuse 5 pro og Infuse 6 pro.  Infuse 6 er lagt ind, men her koster pro-udgaven 479 kr for såkaldt livstid, hvilket jeg får præsenteret når jeg vil afspille en film.  I app store står samme(?) infuse 6 pro til 209 kr.  Hvad er op og hvad er ned?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 17:43
Kan kun tilslutte mig koret angående Infuse på ATV4K som bedste afspiller software på ATV 4K.

Lige præcist til ISO'er er Infuse dog ikke lige så god til som det er til de øvrige filtyper. Infuse starter automatisk den længste titel på skiven når man vælger ISO'en, mens man så i det mindste selv manuelt kan vælge alternative titler på skiven fra Infuse's drop down menu, selv om det med f.eks. en Blu-Ray med flere serieafsnit på, ikke altid er lige oplagt hvilken titel der angiver hvilket afsnit. Men Infuse kan da i det mindste afspille det hvis du kan finde det, minus bitstreamingen naturligvis.

Til egne filer og ISO'er fortrækker jeg dog helt klart Kodi på Shield 19 hvor navigation i egen mappestruktur er væsentligt hurtigere, man kan gå direkte ind i menuen på skiven, give en 1080p Blu-ray et væsentligt bedre AI-upscale og bitstreame lyden.


Redigeret af TBC1 - 25-December-2019 kl. 17:49
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 19:01
Jeg bruger kun plex med deres nye afspiller der går uden om Apples egen. Og den virker super. Selvfølgelig har jeg ingen ISO filer kører kun mkv. Men. Det virker
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Petey Petey skrev:

4 mand, der er fornøjede over Infuse, og ingen imod.  Jeg må give det et skud.  Tak for inputs.

På app store er der Infuse 6, Infuse 5 pro og Infuse 6 pro.  Infuse 6 er lagt ind, men her koster pro-udgaven 479 kr for såkaldt livstid, hvilket jeg får præsenteret når jeg vil afspille en film.  I app store står samme(?) infuse 6 pro til 209 kr.  Hvad er op og hvad er ned?

I Infuse 6 kan du via in-app purchase abonnere pro udgaven til hele husstandens IOS-enheder for 8kr/mdr. Det synes jeg umiddelbart virker mest attraktivt. Så får du fremtidige udgaver med, frem for “kun” at købe fx 6’eren. 
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 00:44
Uden at have læst på det, er det så ikke bare forskellige licens typer, som man kender det fra andre programmer?

8 kr om måneden for abonnement til alle versioner
209 kr for at købe adgang til at køre version 6.
479 kr licens til alle fremtidige versioner.

Nogle gange stopper udviklerne og så tager et andet firma over. Ofte så starter de forfra eller omdøber programmet og så er livstidslicensen tabt.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 09:42
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu