recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K og Logitech Harmony Elite og DR app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K og Logitech Harmony Elite og DR app

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ThomasNorrbohm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorrbohm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 4K og Logitech Harmony Elite og DR app
    Sendt: 26-November-2019 kl. 12:53
DR har lige opdateret deres app på Apple TV.

Før kunne jeg fint spoole i programmerne på DR App på Apple TV'et med min Logitech Harmony Elite fjernbetjening.

Nu kan jeg ikke spole mere på DR (kun DR). Der sker intet når jeg trykker på frem eller tilbage på fjernbetjeningen.

Først tænkte jeg, at DR havde fjernet muligheden og skrev til DR, men de meldte tilbage til mig at det havde de ikke fjernet og jeg skulle prøve at afinstallere appen og installer den igen.

Det blev prøvet, men det virker forsat ikke på mine 2 stk. Apple TV 4K. med fjernbetjeningen.

Testede så med Apples fjernbetjening og her virker det fint med at spoole frem og tilbage.

Hmm...... Hvad gør jeg?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 13:54
Bruger du IR eller Bluetooth med din Elite (går ud fra du har en Hub)?

Jeg bruger Bluetooth og har ikke problemer med at spole.


Til top
ThomasNorrbohm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorrbohm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 14:06
Ja, jeg har en Hub.

Jeg ved ikke om jeg bruger IR eller Bluetooth. Regner med at jeg bruger IR (???) (Bruger en lille dims der er tilsluttet Hub'en.

Jeg vidste ikke at den kunne bruge Bluetooth. 
Jeg programere den bare med appen til iPhone (og der kan jeg heller ikke spoole på DRs kanaler med.)
Hmm... ved faktisk ikke hvad jeg bruger af forbindelse. Troede egentlig at det blev styrret via WIFI i huset - ha, ha, ha....

Nå, men hvordan ser jeg hvordan jeg har forbundet den?

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 14:49
Hvis du ikke aktivt har gjort noget for at bruge Bluetooth, så bruger du IR.

Til top
ThomasNorrbohm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorrbohm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 14:55
Jeg skal lige forstår det helt.

Er det kun Bluetooth mod Apple TV'et? Hvad så med mit Waoo TV Boks, TV og Sonos som jeg også bruger fjernbetjeningen med?
Eller er det Bluetooth med hele mit TV, sonos, box og apple TV?

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af ThomasNorrbohm ThomasNorrbohm skrev:

Jeg skal lige forstår det helt.

Er det kun Bluetooth mod Apple TV'et? Hvad så med mit Waoo TV Boks, TV og Sonos som jeg også bruger fjernbetjeningen med?
Eller er det Bluetooth med hele mit TV, sonos, box og apple TV?


Har du ikke læst guiden i linket?

Det er på enhedsniveau der bestemmes om det skal være Bluetooth eller IR.
Til top
ThomasNorrbohm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorrbohm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 15:33
Jo, jeg havde tygget den igennem, men kunne ikke lige gennemskue det.
Men det er super godt at du kan hjælpe mig, da jeg ved nada om sådan noget :-)

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af ThomasNorrbohm ThomasNorrbohm skrev:

DR har lige opdateret deres app på Apple TV.

Før kunne jeg fint spoole i programmerne på DR App på Apple TV'et med min Logitech Harmony Elite fjernbetjening.

Nu kan jeg ikke spole mere på DR (kun DR). Der sker intet når jeg trykker på frem eller tilbage på fjernbetjeningen.

Først tænkte jeg, at DR havde fjernet muligheden og skrev til DR, men de meldte tilbage til mig at det havde de ikke fjernet og jeg skulle prøve at afinstallere appen og installer den igen.

Det blev prøvet, men det virker forsat ikke på mine 2 stk. Apple TV 4K. med fjernbetjeningen.

Testede så med Apples fjernbetjening og her virker det fint med at spoole frem og tilbage.

Hmm...... Hvad gør jeg?

Du er ikke den eneste . Har samme problem med DRtv og min harmony remote efter opdateringen af drtv. 🥴
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 17:27
Ja spoling er ændret på DRTV til et mere korrekt spolesystem. Når der trykkes én gang spoles der med 2x hastighed, trykkes 2 gange spoles med 4x hastighed, trykkes 3 gange spoles med 8x hastighed, osv.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 17:50
Jeg kan ikke få det at virke.

Hvis jeg bruger den originale fjernbetjening så kan man også kun spole hvor man angiver hvor langt hen i programmet man skal

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja spoling er ændret på DRTV til et mere korrekt spolesystem. Når der trykkes én gang spoles der med 2x hastighed, trykkes 2 gange spoles med 4x hastighed, trykkes 3 gange spoles med 8x hastighed, osv.

Har du selv testet dette på Apple tv med en harmony Remote ?


Redigeret af filmfreak - 26-November-2019 kl. 18:47
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 19:30
Har også samme problem med min Harmony remote.
Har lige forsøgt at benytte BT istedet for IR, men der kan jeg heller ikke spole på DR-app.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu