recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv 4k problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv 4k problemer

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv 4k problemer
    Sendt: 23-September-2020 kl. 07:50
Nu Irritere det mig. Jeg har leget lidt med min Denon og Apple tv her til morgen. Hvis jeg slå HDR fra, i match, og i mit tv. Så har jeg ingen handshake problemer.

Men de film der er flotte i HDR ja dem får jeg så kun som sdr. Jeg har haft testet hos Hifiklubben med deres kabler og deres fjernsyn. Der virkede det hele med HDR 4k fra Apple tv gennem receiveren til tv i den tætteste HDMI ind til HDMI ud. Jeg lånte kablerne med hjem. Sammen problem da vi kom hjem.

Så på med egne kabler igen. Når jeg med mine selv sammen kabler sætter Apple tv direkte til sammen HDMI i tv, ingen problemer. Men når jeg sætter HDMI switch til mellem receiver og tv, så virker det som sådan. For der opstår Sparkling en gang imellem men er svær at få væk igen.

Jeg kører med 8k kabler da Apple anbefaler dette. Jeg kan ikke finde hvor kæden Hopper af. Nogle bud?

Redigeret af T-Duck - 23-September-2020 kl. 08:18
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 11:11
Hvis det virker udenom receiver, så kan du vel i princippet udelukkede afspiller, TV og kabler som fejlkilder.

Så må udfordringen ligge i receiveren. Det kan vel så være både en fejlkonfiguration i Denons HDMI-kredsløb eller en defekt.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nu Irritere det mig. Jeg har leget lidt med min Denon og Apple tv her til morgen. Hvis jeg slå HDR fra, i match, og i mit tv. Så har jeg ingen handshake problemer.

Men de film der er flotte i HDR ja dem får jeg så kun som sdr. Jeg har haft testet hos Hifiklubben med deres kabler og deres fjernsyn. Der virkede det hele med HDR 4k fra Apple tv gennem receiveren til tv i den tætteste HDMI ind til HDMI ud. Jeg lånte kablerne med hjem. Sammen problem da vi kom hjem.

Så på med egne kabler igen. Når jeg med mine selv sammen kabler sætter Apple tv direkte til sammen HDMI i tv, ingen problemer. Men når jeg sætter HDMI switch til mellem receiver og tv, så virker det som sådan. For der opstår Sparkling en gang imellem men er svær at få væk igen.

Jeg kører med 8k kabler da Apple anbefaler dette. Jeg kan ikke finde hvor kæden Hopper af. Nogle bud?
T Duck, jeg har selv oplevet lign. hos en bekendt med en Denon receiver, og vi prøvede alt muligt, dyre som billige kabler etc. vi fik det til at virke med kombination af et harald nyborg HDMI kabel og en anden indgang på receiverenConfused Satte vi f.eks. dette kabel på fra Av-cabels,:https://www.av-cables.dk/hdmi-4k-kabel/high-speed-2-0-hdr-hdmi-kabel-1-m-2.html så virkede det ikke, på selv samme indgang som her virkede med et harald skrald kabel.
Det skal siges, at harald skrald kablet dog kun virkede på ene indgang på receiverenOuch


Redigeret af Potter - 23-September-2020 kl. 11:47
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvis det virker udenom receiver, så kan du vel i princippet udelukkede afspiller, TV og kabler som fejlkilder.

Så må udfordringen ligge i receiveren. Det kan vel så være både en fejlkonfiguration i Denons HDMI-kredsløb eller en defekt.
der er det der det er sjovt, for da fifiklubben og jeg testet med min receiver hos dem, ingen fejl hellere.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nu Irritere det mig. Jeg har leget lidt med min Denon og Apple tv her til morgen. Hvis jeg slå HDR fra, i match, og i mit tv. Så har jeg ingen handshake problemer.

Men de film der er flotte i HDR ja dem får jeg så kun som sdr. Jeg har haft testet hos Hifiklubben med deres kabler og deres fjernsyn. Der virkede det hele med HDR 4k fra Apple tv gennem receiveren til tv i den tætteste HDMI ind til HDMI ud. Jeg lånte kablerne med hjem. Sammen problem da vi kom hjem.

Så på med egne kabler igen. Når jeg med mine selv sammen kabler sætter Apple tv direkte til sammen HDMI i tv, ingen problemer. Men når jeg sætter HDMI switch til mellem receiver og tv, så virker det som sådan. For der opstår Sparkling en gang imellem men er svær at få væk igen.

Jeg kører med 8k kabler da Apple anbefaler dette. Jeg kan ikke finde hvor kæden Hopper af. Nogle bud?
T Duck, jeg har selv oplevet lign. hos en bekendt med en Denon receiver, og vi prøvede alt muligt, dyre som billige kabler etc. vi fik det til at virke med kombination af et harald nyborg HDMI kabel og en anden indgang på receiverenConfused Satte vi f.eks. dette kabel på fra Av-cabels,:https://www.av-cables.dk/hdmi-4k-kabel/high-speed-2-0-hdr-hdmi-kabel-1-m-2.html så virkede det ikke, på selv samme indgang som her virkede med et harald skrald kabel.
Det skal siges, at harald skrald kablet dog kun virkede på ene indgang på receiverenOuch



suk, så der famde lang vej endnu
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 16:53
Hvis jeg har den billige splitter på der er ligeglad hvad men fyre igennem den. Så løber den igennem HDMI testen uden problemer på Apple tv. Men hvis jeg sløjfer den, så melder den fejl og jeg skal opgradere kablerne. Jeg har sågar prøvet med en extender, for at se om det var signalstyrken der var problemet. Men sammen fejl



Redigeret af T-Duck - 23-September-2020 kl. 16:54
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 18:27
Jeg tænker det kan være noget med støj der forstyrre HDMI signalet. Har du nogle strømkilder i nærheden af receiveren?

Redigeret af LofterPalle - 23-September-2020 kl. 18:27
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg tænker det kan være noget med støj der forstyrre HDMI signalet. Har du nogle strømkilder i nærheden af receiveren?
næ kun Apple tv. Shield tv, fjernsyn, subwooferen. Og det nytter ikke at fjerne shielden det er prøvet
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 19:22
Jeg ringet til Apple support for en time siden, forklarede frontend support sagen, jeg blev stillet om til Apple tv teamet, efter frontend havde forklaret sagens natur, men så lige pludselig havde medarbejderen problemer med sin softphone og han ville ringe om et par minutter. Det er nu 45 min. Siden🤬
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

næ kun Apple tv. Shield tv, fjernsyn, subwooferen. Og det nytter ikke at fjerne shielden det er prøvet

Tag tv, forstærker og ATV med ud i garagen og slut det hele til en forlængerledning.
Virker det så?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

næ kun Apple tv. Shield tv, fjernsyn, subwooferen. Og det nytter ikke at fjerne shielden det er prøvet


Tag tv, forstærker og ATV med ud i garagen og slut det hele til en forlængerledning.
Virker det så?


Klaus
nej for har ingen garage. Jeg her prøvet at sætte det til en anden gruppe ja uden held
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 19:56
Det er ikke ligegyldigt, hvilken indgang man tilslutter gennem på en Denon receiver. På min Denon har det stor bettydning. Selv om de på papiret er ens, skal input med højeste båndbreddeforbrug, som 4K HDR tilsluttes til laveste portnummer. Står også i FAQen. Har vist noget at gøre med arkitekturen på printet.
Brug ikke portene på forsiden


Redigeret af ----OR---- - 23-September-2020 kl. 20:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu