recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv 4k problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv 4k problemer

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Det er ikke ligegyldigt, hvilken indgang man tilslutter gennem på en Denon receiver. På min Denon har det stor bettydning. Selv om de på papiret er ens, skal input med højeste båndbreddeforbrug, som 4K HDR tilsluttes til laveste portnummer. Står også i FAQen. Har vist noget at gøre med arkitekturen på printet.
den er jo på den tætteste port til HDMI ud. Som er hedder mediaplayer. Men Shield sidder to porter væk, og ingen problemer med den og handshake
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 20:08
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Så ser det jo rigtigt ud
og det er det jeg ikke kan forstå. Jeg har gjort alt som alle har anbefalet.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nej for har ingen garage. Jeg her prøvet at sætte det til en anden gruppe ja uden held

Flyttede du dem fysik til et andet rum og satte du kun de tre enheder til der?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nej for har ingen garage. Jeg her prøvet at sætte det til en anden gruppe ja uden held


Flyttede du dem fysik til et andet rum og satte du kun de tre enheder til der?


Klaus
nej dog ikke da det er fysisk er umuligt. Men Apple tv og receiver står inde i vores walkin på den anden side af stue væggen
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nej dog ikke da det er fysisk er umuligt. Men Apple tv og receiver står inde i vores walkin på den anden side af stue væggen

Hvis det er en luftbåren støjkilde du har, bliver du nødt til at flytte dine ting for at komme væk fra støjkilden. 

TV, ATV og receiver er vel kommet ind i stuen/skabet, så kan de vel også komme ud igen?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nej dog ikke da det er fysisk er umuligt. Men Apple tv og receiver står inde i vores walkin på den anden side af stue væggen


Hvis det er en luftbåren støjkilde du har, bliver du nødt til at flytte dine ting for at komme væk fra støjkilden. 

TV, ATV og receiver er vel kommet ind i stuen/skabet, så kan de vel også komme ud igen?


Klaus
lad mig sige det på den måde. Der er ikke et sted jeg kan tage det hen hvis det er interferens. Ellers skal jeg have det helt ud på badeværelset, for at få det helt væk. Men det ændre jo ikke på hvis jeg kun kørte Apple tv op i tv så virker det. Og Shield tv gennem receiver virker handshake uden problemer.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nej dog ikke da det er fysisk er umuligt. Men Apple tv og receiver står inde i vores walkin på den anden side af stue væggen


Hvis det er en luftbåren støjkilde du har, bliver du nødt til at flytte dine ting for at komme væk fra støjkilden. 

TV, ATV og receiver er vel kommet ind i stuen/skabet, så kan de vel også komme ud igen?


Klaus
og dig fik det mig til at tænke lig out of the boks. Med at slå WiFi fra i tv. Så må jeg teste det af i morgen,
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 07:47
Hej T-Duck

Håber du får løst dit problem. Har selv Apple tv 4 K, men køre endnu godt kun med 1080P max så ingen problemer der for mig endnu 😀 skal lige høre om noget andet hvis det er ok, jeg køre med hdmi control sat til, det gør jeg fint kan kontroller lyden via tv og og omvendt.... men når jeg har det sat til og reciver og tv har været slukket, kan jeg ikke når jeg tænder det igen, skifte input på reciver, den “falder” hele tiden tilbage til det den sidst stod på... har du oplevet det ?


Redigeret af Therock - 24-September-2020 kl. 19:08
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Hej T-Duck

Håber du får løst dit problem. Har selv Apple tv 4 K, men køre endnu godt kun med 1080P max aå ingen problemer der for mig endnu 😀 skal loge høre om noget andet hvis det er ok, jeg køre med hdmi control sat til, det gør jeg fint kan kontroller lyden via tv og og omvendt.... men når jeg har det sat til og reciver og tv har været slukket, kan jeg ikke når jeg tænder det igen, skifte input på reciver, den “falder” hele tiden tilbage til det den sidst stod på... har su oplevede det ?
det har jeg ikke oplevet nej. Alt starter fint, og Apple tv skift fint til mediaplayer kanalen på receiveren. Det er først når alt er tændt og den skal skifte frekvens, så ryger handshake
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 12:49
Klaus gav mig dele af svaret i går. Støj på kablet. Jeg tænkte at slukke for receiveren mens alt andet var tændt igen problemer når bare Apple tv blev sløjfet igennem, men lige så strakt jeg tændte receiveren så var den gal. Nogle gode idéer til at jorder en receiver som ikke her jord ben i stikket på receiveren?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 13:43
Du burde rette navnet på tråden.
Nu ved du jo, at det ikke er et Apple TV problem 😉
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu