recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv 4k problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv 4k problemer

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2020 kl. 17:06
Der er hvis noget galt et sted

Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2020 kl. 17:40
For lige at vise hvad der sker så har jeg filmet både med med Apple tv sluttet til receiver

Og Apple tv sluttet direkte til tv
Og det hele med sammen type 8k kabler fra av-cables
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Der er hvis noget galt et sted



Er ovenstående, når der køres igennem receiver?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Der er hvis noget galt et sted




Er ovenstående, når der køres igennem receiver?
Jeps, og Når den går direkte til tv uden om receiver, så der det kun 24hz 4k sdr der forsvinder fra listen alle andre er der stadig.

Og når jeg tjekker hdmi informationerne på receiveren, så er alle dem der er ubekræftet på apple tv. de er supporteret mellem tv og receiver, så jeg går ud fra det er mellem apple tv og receiver at apple tv kigger på.

Men kan det anbefales med det belkin 8k kable fra atv til receiver, eller er det snakeoil?

Redigeret af T-Duck - 01-Oktober-2020 kl. 09:53
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 22:02
Belkin-kablet løste mine problemer med Apple TV. Jeg var 4 forskellige kabler igennem - alle HDMI 2.1, men kun Belkin kablet virkede i sidste ende. Forstår ikke helt hvorfor den boks er så kræsen, hvad det angår.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Nilloviz Nilloviz skrev:

Belkin-kablet løste mine problemer med Apple TV. Jeg var 4 forskellige kabler igennem - alle HDMI 2.1, men kun Belkin kablet virkede i sidste ende. Forstår ikke helt hvorfor den boks er så kræsen, hvad det angår.
men har du sat den til receiver eller tv direkte?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 22:53
Nu skal I høre. I tror jeg tager gas på jer nu. Men håber det virker i morgen også. Men desperate tider kræver desperate metoder.

Jeg prøvet mod alle anbefalinger, sætte mit Apple tv til 4k 60hz HDR, beholdte auto match på begge dele, og tænke så må vi over lever upscale til HDR på de drtv osv. Med mindre vi brugte shielden.

1. Ved opstart et Apple tv, kommer billedet hurtigt på.

2. Drtv skifter selv til 50hz Sdr nu.😅 Og tilbage til 60hz HDR når jeg forlader drtv😜

3. Og nu er alle fra den kompatibel liste under auto match væk og kun 50hz HDR 30hz og 25hz HDR synlige. Men når jeg sætte den til standard sdr, og genstarte Apple tv, så er balladen der igen🤪.

Til sidst. fair nok det virker den vej rundt. Men jeg føler den gær grin med mig nu.

Men tak for hjælpen jer der har prøvet at hjælpe

Redigeret af T-Duck - 01-Oktober-2020 kl. 22:55
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Der er hvis noget galt et sted


Har du prøvet st vælge alle opløsningerne manuelt, som der står på skærmen man skal gøre, før den kan vælge dem automatisk?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 00:00
Ja ... jeg tror du tager “gas” på os. For DRTV har ikke “auto-skift”!

Hmm ... Det opdager jeg så at den har på live, men ikke på arkiv. Lo... app!


Redigeret af janLp - 02-Oktober-2020 kl. 00:05
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 05:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Der er hvis noget galt et sted



Har du prøvet st vælge alle opløsningerne manuelt, som der står på skærmen man skal gøre, før den kan vælge dem automatisk?

Klaus
ja men så lige som nå den auto skifter så mister den handshaket
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 05:27
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Ja ... jeg tror du tager “gas” på os. For DRTV har ikke “auto-skift”!

Hmm ... Det opdager jeg så at den har på live, men ikke på arkiv. Lo... app!
jeg så kun live tv igår, så kan så ikke sige noget om arkiv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 06:23
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Ja ... jeg tror du tager “gas” på os. For DRTV har ikke “auto-skift”!

Hmm ... Det opdager jeg så at den har på live, men ikke på arkiv. Lo... app!
tilgengæld skifter den og til 60hz Sdr på arkiv. Og det er fint nok for mig, når det kun er debatten og og den slags vi bruger Dr til
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu