recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K  tænder ikke LG cx tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K tænder ikke LG cx tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 4K tænder ikke LG cx tv
    Sendt: 30-Januar-2022 kl. 12:40
Har netop erhvervet mig et  Apple TV 4K . Mit opsæt er Onkyo 646 som via HDMI er tilført LG cx,  Apple TV 4K , samt en android enhed X3. Mit problem er at når jeg benytter og tænder ATV fjernbetjeningen - ja så tænder Onkyo 646 og ATV men ikke mit LG tv, det må jeg manuelt tænde med LG fjernbetjening, og ligeså når jeg slukker med ATV fjernbetjening, så må jeg efterfølgende slukke TV'et med LG fjernbetjeningen.
SIMPLINK( HDMI-CEC) er aktiveret på alle enheder.
Hvorfor kan ATV fjernbetjeningen ikke tænde/slukke mit LG cx.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2022 kl. 15:53
Det lyder som om at HDMI CEC signalet ikke kommer videre end receiveren. Jeg tror fejlfindingen skal startes i receiverens HDMI indstillinger.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2022 kl. 19:35
Jeg har checket i receiverens menu igen, og det eneste man kan indstille vedr. HDMI er om HDMI CEC skal være on eller off. Den står til on, så alt er her som det skal være vil jeg tro. Jeg søger, men har endnu ikke fundet fejlen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2022 kl. 20:17
Start med at pille receiveren ud af kæden og forbind ATV direkte til dit tv.

Virker tænd og sluk nu?



Klsus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2022 kl. 20:33
yes yes det virker, men det har jeg allerede prøvet. Jeg vil dog rigtigt gerne have min nuværende opsætning, bl.a fordi jeg ikke har plads i væggens hulrør til endnu en HDMI ledning mellem ATV og LGcx (som hænger på væggen).
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2022 kl. 20:38
Glemte at skrive at yes det virker, LGcx tænder og slukker med ATV fjernbetjeningen, men det gør receiveren så ikke. Den skal så tændes/slukkes manuelt med Onkyo fjernbetjeningen.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 02:53
Det kan også være et ringe HDMI kabel så virker HDMI CEC ikke altid 
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 08:21
Ja det kunne det være, men jeg tror det ikke.
Kablet er et forholdsvis nyt ultra high speed kabel af god
 kvalitet, der har virket fint med pass through på en anden enhed.


Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 13:55
Så har jeg prøvet med et nyt HDMI kabel, der var desværre ingen forskel. Stadig skal mit LG 65 CX efterfølgende tændes (og slukkes) manuelt med LG fjernbetjening, når jeg starter mit ATV med ATV fjernbetjeningen ( som jo ellers starter ATV og Onkyo receiver). Irriterende Angry
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 14:15
Enten er din Onkyo “syg”, ellers mangler du en indstilling.

Er alle enheder fuldt opdateret?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 17:45
Alle enheder er fuldt opdateret. Jeg tror ikke der er " sygdom i min Onkyo", alt andet fungerer perfekt. Jeg fjernede en tv-box derfra hvor min nye ATV 4k nu sidder og der fungerede alt perfekt. Når jeg tændte tv-boksen tændte min Onkyo om mit LG cx tv efterfølgende automatisk. 
Så hvis noget skulle være " sygt", skulle det være mit sprit nye ATV 4k. 
Men det er jo nok en indstilling på min Onkyo som jeg ikke kan finde. Jeg har i Onkyo'ens indstillinger været alt igennem der vedrører HDMI og CEC. Så jeg er derfor tom for flere idéer.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 18:35
Er der i øvrigt nogle af jer der har et opsæt som mig, med ATV 4k på en Receiver som så går til et TV, som kan tændes udelukkende med ATV-fjernbetjeningen.
For jeg har på fornemmelsen at ATV 4k med fjernbetjeningen kun kan tænde den enhed den sidder på og således ikke tænde både en receiver og et TV.
Apple har sikkert deres helt eget opsæt til hvordan HDMI skal fungere, man kan jo heller intet lave om vedr. HDMI eller noget som helst på et ATV 4k.
De fleste sætter nok bare deres ATV direkte i TV'et og har ikke en receiver men måske en soundbar. Det har mine egne sønner i hvert fald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu