recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV - Bluetooth slukker TV'et
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV - Bluetooth slukker TV'et

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2025 kl. 13:11
Årh jeg kan desværre ikke huske, hvordan lydindstillingerne virker op Panas 2019-modeller. Beklager.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2025 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Har også Panasonic dog nyere model, men i menu er der nok også på dit et punkt der hedder lydoutput, der sættes Digitalt format til Passthrough.
Det tjekker jeg lige senere, skærmen ville ha den store skærmrens på 80 min LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2025 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har også Panasonic dog nyere model, men i menu er der nok også på dit et punkt der hedder lydoutput, der sættes Digitalt format til Passthrough.
Det tjekker jeg lige senere, skærmen ville ha den store skærmrens på 80 min LOL
Der er ikke noget der hedder Lyd out

HDMI Audioformat, og her vælges mellem Automatisk, Bitstream, og PCM
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2025 kl. 16:13
 Så skal det være Bitstream, da Bitstream understøtter flere surround-lyd-codecs som DTS, Dolby HD Master Audio, Dolby Digital, Dolby Atmos osv.
Er der en indstilling der hedder Hjemme biograf (Home Cinema).

Redigeret af Radiomanden - 24-Oktober-2025 kl. 16:23
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2025 kl. 17:10

Så skal det være Bitstream, da Bitstream understøtter flere surround-lyd-codecs som DTS, Dolby HD Master Audio, Dolby Digital, Dolby Atmos osv.
Er der en indstilling der hedder Hjemme biograf (Home Cinema).
Okay så prøver jeg at sætte den til Bitstream. Men vil jeg ikke stadigvæk have stereolyd på TV?

Jeg har en indstilling der hedder Teater. Den sørger for at slukke for TV højttalere når jeg tænder AV Reciever. Og det sker uden HDMI CEC, med med ARC aktiveret
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2025 kl. 17:18
 Du vil have Muiltikanal hvis kilden (din ATV) er stillet til det (Surround), Reciveren vil vise det format den modtager. Har TVet e ARC skal du bruge det i stedet for ARC.

eARC står for "Enhanced Audio Return Channel" og er en funktion i HDMI 2.1-standarden, der sender lyd i høj kvalitet fra dit tv til en soundbar eller en AV-modtager gennem et enkelt HDMI-kabelI modsætning til den ældre ARC-funktion, giver eARC mulighed for en større båndbredde, hvilket gør det muligt at overføre ukomprimeret, tabsfri lyd, som f.eks. Dolby Atmos med Dolby TrueHD

HDMI kablerne skal være 2.1.

Redigeret af Radiomanden - 24-Oktober-2025 kl. 17:26
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2025 kl. 17:26
Ja det er humlen, mit TV er fra 2019 så ingen eARC. Så er det ikke muligt at overføre Atmos til reciever, som også kun er sat op til 5.1 surround højttalere. Vi ønsker ikke at plastre stuen til med højttalere i loftet.

Selve TV’et er jo med Atmos og 15 højttalere indbygget. Så alle TV udsendelser og film ser vi med TV højttalere. Reciever bruges til Blu-ray.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2025 kl. 17:34
Hele kæden skal understøtte 2.1, så gør Reciveren det ikke, så er der ingen Atmos eller andet som 2.1 understøtter. TVet understøtter det, men når/hvis Reciver ikke gør så er det underordnet.

Til top
007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2016
Sted: Midtjylland
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2025 kl. 18:49
@radiomanden min første atmos reciverer købte jeg i 2014 altså før earc 2.1 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2025 kl. 19:37

Hele kæden skal understøtte 2.1, så gør Reciveren det ikke, så er der ingen Atmos eller andet som 2.1 understøtter. TVet understøtter det, men når/hvis Reciver ikke gør så er det underordnet.

Det tror jeg ikke det gør. Marantz 7011 reciever fra 2017 har Atmos, 9 forstærkere og 11 sound processorer.

Panasonic 65 GZ2000 fra 2019 har Atmos, 3.0.2 - 140 watt forstærkere, og tilslutning af ext sub via hovedtlf udgang der kan omstilles. Også kalibrering af ext sub. Så TV kan faktisk klare det hele selv med omsluttende surround lyd
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2025 kl. 19:40

Panasonic 65 GZ2000 fra 2019 har Atmos, 3.0.2 - 140 watt forstærkere, og tilslutning af ext sub via hovedtlf udgang der kan omstilles. Også kalibrering af ext sub. Så TV kan faktisk klare det hele selv med omsluttende surround lyd

Hold da op, du behøves jo slet ikke at have surround. Fjernsynet kan jo det hele….

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2025 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hold da op, du behøves jo slet ikke at have surround. Fjernsynet kan jo det hele….

Klaus
Det kan så ikke lige så meget som mit surroundanlæg. Da jeg så Oppenheimer filmen, og i starten var der ingen lyd. Så jeg skruede lidt op for forstærkeren, og så sprang der en atombombe med en kraft, så jeg troede huset var blevet ramt, hold da K et lydtryk Shocked
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu