recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV boks - deaktivere microfon tast på siden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV boks - deaktivere microfon tast på siden?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV boks - deaktivere microfon tast på siden?
    Sendt: 06-December-2022 kl. 10:00
Har købt en Apple TV boks med den nye aluminiumsfjernbetjening tidligere på året. Det er superfint den ikke længere kun er touch som forgængeren. Til gengæld er microfon tasten på siden af remoten drønirriterende da den er meget følsom og så nemt berøres utilsigtet og afbryder det man ser. Er det ikke muligt at deaktivere den helt?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 10:41
Så vidt jeg ved kan den ikke deaktiveres fuldstænding.

Fra tvOS 16.2, som kommer senere på måneden, kan man dog aktivere Siri, og så afbryder den ikke længere den app/video, man ser. I stedet kommer Siri-ikonet op på skærmen ved tryk på knappen. En lille forbedring for dig, måske.

I øvrigt enig i, at knappen sidder rigtig dårligt på siden af fjernbetjeningen.
Til top
nicoleise Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2022
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicoleise Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 12:12
Man bliver mindet om"You're holding it wrong". LOL

Det kan ikke deaktiveres, men som Rasmus skriver kan du aktivere Siri (når det bliver muligt). Den opdatering er allerede ude i USA, og der virker det sådan, at hvis Siri er slukket, så forlader knappen den aktuelle app og åbner i stedet en søge-side, som ikke forsvinder af sig selv. 

Hvis Siri er tændt, vises en animation og en promt *oven på* den nuværende app, og hvis du trykker på knappen igen, så lukker prompten uden at forlade app'en. 

Så mon ikke det vil virke tilsvarende i DK, og løsningen så - ikke helt intuitivt - er at tænde for Siri for ikke at bruge det. LOL

I alle fald siger Apple, at de gerne vil have brugernes feedback på knappen, så du kan jo også prøve at foreslå, at der bliver lavet en mulighed for at deaktivere tasten helt. Tror dog ikke sandsynligheden er stor, for det ikke være en "uApplesk" løsning. 

https://discussions.apple.com/thread/253050607 (nederste indlæg)


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 12:21
Jep, virker på samme måde i Danmark. Det er muligt at aktivere Siri på en dansk Apple TV i tvOS 16.2 beta, som jeg har på en af mine bokse. Dog taler Siri kun engelsk i betaen.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 13:28
Tak for svar Smile
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2022 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jep, virker på samme måde i Danmark. Det er muligt at aktivere Siri på en dansk Apple TV i tvOS 16.2 beta, som jeg har på en af mine bokse. Dog taler Siri kun engelsk i betaen.

Hvordan aktiverer jeg den beta version. Det er virkelig umuligt at undgå at ramme den tast hele tiden når nu fjernbetjeningen er så lille som den er, gider ikke behandle den som var den lavet af glas hver gang jeg skal ha den i hånden
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2022 kl. 06:04
Du skal tilmelde dig deres beta-program her: https://beta.apple.com/sp/betaprogram
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu