recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV eller Boxee Box?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple TV eller Boxee Box?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV eller Boxee Box?
    Sendt: 16-November-2010 kl. 19:11
Jeg har bestilt en Synology DS210+ NAS samt en NETGEAR RangeMax Dual Band Wireless-N Gigabit Router. I den forbindelse vil jeg også købe et Apple TV (det nye) eller en Boxee Box (den nye). Jeg er dog i tvivl om, hvilken af de to, jeg skal købe. Kan I give et par råd om pro og con ved de to?
 
PS: Jeg skal streame film og billeder.
 
Tak for hjælpen!
 
/Kenn
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 22:41
Tja har selv lige købt Apple TV - virker perfekt (med US iTunes konto) til lige netop streaming.
 
Bruger du iTunes i dag går du ikke galt og tror på der kommer meget mere til denne box fremover.
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 22:50

Der er ingen MKV eller FLAC support i AppleTV, det gør i hvertfald valget let for mig.

Der er en anmeldelse af Boxee her, dog fra USA så streaming indholdet kan godt være anderledes.

http://www.engadget.com/2010/11/16/boxee-box-by-d-link-review/

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 23:10
Ulempen med Boxee er at den er afhængig af at kunne finde film og serier i IMDB, og mange DVD'er er ikke nødvendigvis at finde i IMDB eller opdelt på anden måde end sæsoner.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 12:09

Hmmmm... Har fået den mistanke, at jeg skal have en computer tændt, hvis man vil streame film til Apple TV - at det ikke er tilstrækkeligt at have en NAS... Kan dette passe? Ermm

Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 14:51
Ja, det passer. Apple TV streamer fra iTunes, så du kan ikke streame direkte fra en NAS.
 
Du kan til gengæld også streame direkte fra f.eks. en iPhone til Apple TV (kommer ved næste opdatering denne måned).
 
Den nye Apple TV kører super. Streaming m.v. kører bare uden problemer, lynhurtigt og i super kvalitet. Men du er altså bundet til Apples univers og formater. Der kommer helt sikkert flere muligheder når/hvis Apple lukker op for at installere apps på den, og når jailbreak rigtig bliver rullet ud til den.  


Redigeret af Skalle06 - 17-November-2010 kl. 14:51
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 15:08

Det ser ud til, at man kan bruge Synology som itunes-server, og dermed streame til ATV2: http://www.synology.com.tw/enu/products/features/itunes.php

Hvis anvender DSM 3.0, så skulle der ikke være problem med at streame fra Synology-NAS til ATV2 eller...???
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 15:53
Nej, mener stadig du skal have iTunes softwaren kørende på en PC eller MAC. Selve musikken og filmene kan selvfølgelig være på NAS'en, og iTunes kan se NAS'en.
 
Streamingen bliver så NAS -> PC/MAC m. iTunes -> Apple TV
 
Jeg har personligt en ældre bærbar PC med iTunes kørende stående i et skab. Apple TV streamer så musik/billeder/film herfra. Så jeg har slet ikke en NAS i mit set-up.
 
Du skal nok holde dig til Boxee-Box, hvis du vil streame direkte fra en NAS. Eller vente på, at Apple TV får denne mulighed via apps og/eller jailbreak.


Redigeret af Skalle06 - 17-November-2010 kl. 15:53
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 16:51

Så tror jeg ikke, at jeg hopper med to ATV-vognen (om end det ville være nemt, idet jeg allerede har mine film konverteret til mpeg4).

Er det så (den lidt dyre) Boxee Box, jeg skal købe som mediacenter, eller kan I anbefale andre alternativer, hvis jeg ønsker at streame film og billeder fra en Synology-NAS?
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 17:57
Hvad med WD TV Live Plus. Link: http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=832
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 18:19
Der er også fælleskøb på Dune HD Max lige nu her på recordere. Har dog ikke prøvet den selv.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 20:09

Tak for jeres svar. Dune HD Max er en prisklasse for høj i forhold til det, jeg kigger ot. efter. Men tak for info.

 

WD TV Live Plus ser derimod meget, meget interessant ud. Efter en MEGET hurtig screening, ser det ud til, at den ikke har indbygget wifi. Er det korrekt? Det er lidt en forudsætning, idet jeg vil streame trådløst fra min NAS.

 

Hvad er jeres erfaringer med WD TV Live Plus?

Har I et par links til grundige reviews til WD TV Live Plus, så jeg kan læse lidt op på det? 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu