recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV - Farver i hovedmenu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV - Farver i hovedmenu

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skovby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV - Farver i hovedmenu
    Sendt: 03-Juni-2021 kl. 17:08

Har haft Apple TV en del år efterhånden og bruger det til mit Sony 55" OLED TV KD55AF8 over min SONY STRDN1080 receiver.

For et par uger siden begyndte jeg at lægge mærke til at farver i hovedmenuen er meget overmættede ift. hvad de plejer. Ligner nærmest farverne er stillet til "Spil" eller "Kraftig". Det er kun i hovedmenuen, når jeg går ind under de forskellige apps (DR, TV, HBO osv.) ser alt ud som det altid har gjort. Har kontrolleret af min farveindstilling er "Bio" - og har også prøvet Apple's nye kalibrering, men hovedmenuen forbliver for mættet.

Nogen der også har set det?

Mvh Jesper
Panasonic TX-P42G20E, Denon AVR-1911
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 19:30
Den er nok indstillet til 4K HDR eller DV skift til 4K SDR slå auto match til.
Til top
Skovby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 21:18

Det ser ud til at det er der problemet lægger.

Wauv. Farveforskellen og lysmængden er markant forskellig. Hvordan kan jeg vide hvilken er den mest korrekte. 4K HDR er for mættet og lys, men 4K SDR og 4K Dolby virker ret mørk og flad.

Hvad er standard - hvad er korrekt?
Panasonic TX-P42G20E, Denon AVR-1911
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 21:38
4K SDR 50Hz, HDMI-udgang: Høj RGB, Match indhold: Område og billedfrekvens 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 21:40
Husk at Black Level skal være indstillet til Auto på dit TV
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 05:29
Hvis Apple TV er skiftet til 4K HDR eller 4K DV, så skifter brugerfladen på hovedskærmen til at køre i HDR. Apple har givet farvemætningen en tak op. Brugerfladen i apps gør generelt ikke (grafik mv. er fra udbyderens side i SDR). Så begge er som sådan korrekte.

Husk også, at dit TV kan være indstillet til en anden billedprofil, når det kører i f.eks. Dolby Vision end når det kører i SDR.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu