recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv. Fejl LAN forbindelse, men ok wi-fi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv. Fejl LAN forbindelse, men ok wi-fi

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af kam15 kam15 skrev:


JEg har ikke lige haft mulighed for at finde et kabel, der er langt nok til at gå direkte fra ATV til router - men situationen er nemlig, at såvel min internetindgang som mit kabel fra ATV "mødes" i kælderen - og går derfra via en fælles switch op til min router(gennem "skjulte" kabler i en IHC-net-installation)


Okay, så får din ATV, en offentlig adresse fra din netudbyder. Det passer også med den adresse den får.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 19:39
Hvs du har sat dit Appletv op med Wifi, skal du opsætte med kabel igen såfremt du skifter til dette. Boksen kan ikke begge dele.

Sagt med andre ord, skifter du netværkstype, skal du igennem netværksopsætningen igen.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 08:22
Prøv at gå ind på din routers opsætning, og slå multicast stream til. Jeg er ret sikker på at der så kommer hul i gennem.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af kam15 kam15 skrev:

JEg har ikke lige haft mulighed for at finde et kabel, der er langt nok til at gå direkte fra ATV til router - men situationen er nemlig, at såvel min internetindgang som mit kabel fra ATV "mødes" i kælderen - og går derfra via en fælles switch op til min router(gennem "skjulte" kabler i en IHC-net-installation)
Det er en rigtigt dårlig ide at have udstyr tilsluttet inden routeren. Dels kommer udstyret på et andet netværk (din ISP's) end det udstyr du tilslutter på "indersiden" af din router (dit lokalnet), dels er udstyr tilsluttet før routeren totalt blottet overfor grimrianner på det store internet (din router blokerer for skummel trafik og angreb udefra, men kan i sagens natur ikke beskytte udstyr der er tilsluttet før routeren, og endelig risikerer du at din atv "spørger først" og får det ipnummer af din ISP som din router skulle have haft så din router ikke får noget.

Oprindeligt skrevet af kam15 kam15 skrev:

og prolemet er, at jeg har brug for at de alle går gennem dette kabel, da jeg skal bruge det andet kabel, der også går til det rum til tv-signalet..
Så flytter du din router ned i kælderen, sætter atv'en i en af de 4 sorte porte i routeren så den kommer på "indersiden" af routeren og så bruger du de to ledige kabler op til resten af huset til 1 stk internet og 1 stk tv.

Hvis du får problemer med wifi dækningen fordi routeren flytter i kælderen, så bruger du 300 kroner på en wifi router mere i stueetage/førstesal og konfigurerer den som rent access point så den ikke blander sig i det rent routermæssige.

Oprindeligt skrevet af kam15 kam15 skrev:

underligt - for det var ikke noget problem med den tidligere router...
..og din gamle router sad ikke i kælderen, sådan som jeg foreslår du sætter din nye router?
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 09:28
Kam15: Strandvasker har ret. Du har et sikkerhedsproblem med den opsætning du har. Det er ikke et spørgsmål om du bliver hacket, men om hvornår.

J

Redigeret af Jwin - 12-Maj-2013 kl. 09:42
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 13:19
Tusind, tusind tak for inputtene....
det havde jeg simpelthen ikke set, at der var en sikkerhedsrisiko der.... men det er da helt klart, at det er der.
 
så nu har jeg brugt formiddagen på at flytte rundt på udstyret.... i den tro, at jeg kunne få det til at virke....
 
Men jeg er simpelthen ikke sat i verden for at kunne få numodens it-udstyr til at fungere....
 
jeg sprænger snart fuldstændig og komplet i luften over det her forpu..... !"##€%%%&/(&%/%€#%%#" it lo......
 
jeg har gjort følgende:
flyttet router ned i kælderen og sat den på direkte efter min "fiberboks"
flyttet min server med ned i kælderen.
forbundet til ATV og andre kablede enheder i stueetagen - og det fungerer helt, helt fint :-)
 
men jeg kan jo selvfølgelig ikke "nå" wi-fi signalet fra kælderen med mine trådløse enheder (Ipads, PC'ere mv.) - så derfor gjorde jeg jo det eneste fornuftige... :-)
 
jeg kørte i Bilka og købte en Zyxel-router i den tro, at jeg kunne sætte den op til at agere Access-point i stueetagen (selvfølgelig med en kablet forbindelse mellem denne og så "hovedrouteren" i kælderen...
 
men det kan jeg fanden galemig ikke finde ud af.....
 
jeg forstår simpelthen ikke, at det her skal væres så svært.... man kan da sende folk til månen - hvorfor fanden kan man så ikke lave systemer så det er bare nogenlunde til at forstå for folk, der i det mindste ikke opfatter sig selv som ultra-småt begavet....
 
jeg forsøgte at følge brugsanvisningen på Zyxel'en (NBG4615 v2) - noget med at logge ind på dens standard-ip adresse (192.168.1.1) - som den kvikke læser jo vil have bemærket er fuldstændig identisk med min Netgear routers std. ip adresse....
 
hvad går man så ?
 
så forsøgte jeg at connecte Zyxel ti pc UDEN at denne (Zyxel) var kablet op til Netgear... men nej, nej... det kan heller ikke lade sig gøre - for så mangler den "internet" og så kan man slet ikke komme ind i opsætningsmenuen....
 
så tog jeg PC, Zyxel mv. med ned i kælderen, og connectede Zyxel direkte til Bredbånds-boksen... og efter et par gange med genstart mv., lykkedes det mig dælme at forbinde på 192.168.1.1.....
 
så fandt jeg en opsætning, hvor man kunne ændre den til AP....
 
den skal så genstarte... og efter et stykke tid skal man så kunne logge på... men denne gang med ip adressen 192,168,1,2 (fordi den nu er i AP-mode...) -
 
men fandme nej heller om det virker.....
 
nu kan jeg slet ikke få forbindelse til den....
 
----
 
Nu går jeg en lang tur.... og forsøger at køle lidt ned..... jeg er helt oppe i det røde felt over det her ......
 
Er der monstro nogen, der stille og roligt i "punktform" kan fortælle mig, helt lavpraktisk hvad jeg skal gøre for at få min nye Zyxel-dims til at agere AP i stueetagen (hvor der altså er kablet forbindelse mellem Netgear i kælderen og Zyxel i stueetagen)
 
jeg ville jo sætte pris på, at det trådløse netværk blev ved med at have samme navn og adgangskode, som dengang det var min "netgear-router" der var "forrest" mod de trådløse enheder.....
 
som sagt. jeg går en tur og forsøger at køle ned........
 
hvis der er nogen, der fortsat har mod på at hjælpe mig, så takker jeg så ydmygt på forhånd....
 
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 16:39
lige en opfølgning.....
 
jeg har nu været ude i godt et par timer... og er nogenlunde kølet ned igen.....
 
prøvede så at logge på min zyxel med 192.168.1.2..... og mindsandten om ikke det lykkedes.....
 
nå alletiders - tænkte jeg....
 
øjede de forskellige status-billeder igennem og sammenholdt til brugsanvisningen-... og det så faktisk helt ok ud....
 
jeg er dog ikke sikker på, at jeg får det oprindelige "netgear-netværksnavn" ud, som de trådløse enheder skal logge på i stueetagen....
 
jeg tror nok, at den bruger Zyxel-navnet.... (hedder det SSID`??)
 
Det forstår jeg simpelthen ikke.... jeg troede, at meningen med at Accespoint netop var, at den bare connectede til de forskellige trådløse "sendere", efter hvilken der var nærmest - men det giver jo kun mening, hvis de udsender det samme "netværksnavn...." - eller hvad ?? er det mig der (endnu en gang) har misforstået noget ??
 
Dernæst tænkte jeg, at jeg så lige ville logge på min oprindelige router (altså Netgear'en...) - den har jo nu (som den eneste) IP adressen 192.168.1.1....
 
men fandme nej, om jeg kan logge på dén, nu.... :-(
 
Hvad i hede hule hel...... sker der ???
 
Når jeg forsøger, at indtaste ip-adressen 192.168.1.1 i en browser...
så kommer den med en besked: "http 404 - blev ikke fundet..." - og "navne-linien" øverst i browseren ændrer sig til : http://192.168.1.1/cgi-bin/luci
 
Hvad f... er nu det ????
 
Sig mig lige... er det på ingen måde meningen, at det her skal kunne virke....
 
der må fandme da være tusindvis af mennesker ude i det ganske land, der har 110% nøjagtig det samme behov, som jeg.... Hvordan dælen får i/de sat det op til at virke ??
 
Skal man have en universitetsuddannelse inden for it-verdenen, for at man kan forstå de forpulede produkter der sendes på markedet ???
 
Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen som helst, derude, der kan hjælpe ??
 
eller skal jeg bare gå tilbage til telefax og brevduer ??
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:07
Nej brevduer sviner frygteligt. Hold dig fra dem.

Det lyder som om at både din Netgear og din Zyxel begge deler ip adresser ud i samme område (Dynamic Host Configuration Protocol). Det er der flere veje ud af, men den nemmeste vil være at stoppe DHCP på din Zyxel.

På Netgear routeren kan du så begrænse området af ip adresser den deler ud af (kaldet et Scope) til feks fra 192.168.1.10 til 192.168.1.200. Så kan du give din Zyxel ip adressen 192.168.1.2 og så er du fri for adressekonfliker. Dem over 200 kan du så bruge til andre enheder der skal have statisk adresse.

J

Redigeret af Jwin - 12-Maj-2013 kl. 17:16
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:13
Du kan sagtens have samme SSID på både Netgear og Zyxel. De skal bare have samme kode, men brug forskellige kanaler.

J
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:


Det lyder som om at både din Netgear og din Zyxel begge deler ip adresser ud i samme område (Dynamic Host Configuration Protocol). Det er der flere veje ud af, men den nemmeste vil være at stoppe DHCP på din Zyxel.
tak for input... men jeg kan simpelthen ikke forstå, at det er rigtigt....
 
når nu min Zyxel jo rent faktisk ER sat op til at agere AP - så deler den da vel for pokker IKKE ip-adresser ud... eller hvad ??
 
i øvrigt fik jeg "hul" igennem til min Netgear.. simpelthen ved at slukke og tænde den ... ??? !!!
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Du kan sagtens have samme SSID på både Netgear og Zyxel. De skal bare have samme kode, men brug forskellige kanaler.

J
 
øhhhhhhhhhhhhh..... der stod jeg så lige af....
 
skal jeg ændre Zyxel'sens netværksnavn til "netgear39" (som mit netgear-netværksnavn hedder) - og hvor/hvordan skal jeg så "bruge forskellige kanaler ??
 
og igen: jeg troede netop dette var hele ideen med et accesspoint - altså, at den "bare" sendte signalet videre rundt - og man så bare brugte det signal, der var kraftigst - men at man som bruger ikke bemærkede, hvornår man var på den ene "forstærker" og hvornår man var på den anden... ??
 
men jeg indrømmer gerne, at jeg efterhånden er villig til at prøve hvad som helst....
 
PS: hvis der var nogen derude, der kunne tænke sig at starte en virksomhed med "router: simpel plug and play"... så er der dælme penge i det... !
 
 
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af kam15 kam15 skrev:


Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:


Det lyder som om at både din Netgear og din Zyxel begge deler ip adresser ud i samme område (Dynamic Host Configuration Protocol). Det er der flere veje ud af, men den nemmeste vil være at stoppe DHCP på din Zyxel.
tak for input... men jeg kan simpelthen ikke forstå, at det er rigtigt....
 
når nu min Zyxel jo rent faktisk ER sat op til at agere AP - så deler den da vel for pokker IKKE ip-adresser ud... eller hvad ??
 
i øvrigt fik jeg "hul" igennem til min Netgear.. simpelthen ved at slukke og tænde den ... ??? !!!


Ro på, en ting ad gangen. Ja, som AP bør den ikke have DHCP slået til. Men da du nu ikke kunne komme ind på Netgear'en, tolkede jeg det som at der var adressekonflikter på nettet. Har man det, skal det problem løses som det første. Men hvis du nu kan komme ind på både Router og AP, så lang så godt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu