recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv. Fejl LAN forbindelse, men ok wi-fi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv. Fejl LAN forbindelse, men ok wi-fi

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af kam15 kam15 skrev:

Skal jeg ændre Zyxel'sens netværksnavn til "netgear39" (som mit netgear-netværksnavn hedder) - og hvor/hvordan skal jeg så "bruge forskellige kanaler ??
 
og igen: jeg troede netop dette var hele ideen med et accesspoint - altså, at den "bare" sendte signalet videre rundt - og man så bare brugte det signal, der var kraftigst


Lige præsis. Netværksnavn (SSID) sætter du til netgear39 på både Netgear og Zyxel. Husk også samme password.

Det trådløse net kører på forskellige kanaler. Det er fra nummer 1 til 13. Af performance hensyn bør man kun vælge mellem 1, 6 og 11.

Hvis din Netgear bruger kanal 1 så sætter du bare Zyxel til kanal 6. Så skifter din iPhone selv netværk, når du går fra stue til kælder.

Gør du dette, så tror jeg at du er ved at være i mål.

J

Redigeret af Jwin - 12-Maj-2013 kl. 17:44
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:46

[/QUOTE]
Ro på, en ting ad gangen. Ja, som AP bør den ikke have DHCP slået til. Men da du nu ikke kunne komme ind på Netgear'en, tolkede jeg det som at der var adressekonflikter på nettet. Har man det, skal det problem løses som det første. Men hvis du nu kan komme ind på både Router og AP, så lang så godt.[/QUOTE]
 
ja - undskyld... det var ikke for at være "knotten..." - jeg kunne bare ikke forstå det....
 
men ved du hvad.... :
 
jeg tror fandme det hele virker nu... !
 
nu loggede jeg ind på min Netgear og så, hvilke kanaler den brugte - den viste sig så at være sat op til "automatisk" - der ændrede jeg den så til "kanal 1"...
 
min Zyxel var også sat op til "automatisk" - dén ændrede jeg så til "kanal 12".
 
samtidig ændrede jeg navnet på min Zyxel til samme navn, som min netgear sender ud med.... og sørgede selvfølgelig for, at kodeordet er det samme.....
 
og tænk !!! - nu logger de trådløse enheder i stueetagen dælme på "netgear39" med "fuld signal" - som om intet var hændt.....
 
Det er da en solstrålehistorie... eller hvad ?
 
og jeg har fået alle mine enheder sat på EFTER min router - og dermed beskyttet (som de jo ikke var før....)
 
og dér hvor det hele startede - nemlig med min ATV - den har jeg jo i mellemtiden også fået forbundet "kablet" til routeren... og den kan nu ses af andre "I-enheder"  - og kan dermed airplay'e og det hele...
 
ClapClapClapClapClap
 
tusind tak for hjælpen alle sammen :-)
 
case closed !
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:55
dog lige en enkelt opfølging:
 
det der med, at man kun br bruge kanal 1, 6 og 11... ??
 
så kan jeg selvfølgelig bare ændre kanalane på Zyxel'en til kanal 11....
 
men hvorfor dælen er det sådan ??? - hvad er det der er forskelligt fra kanal 1, 6 og 11 og så de andre 10 kanaler ?? (bare an ren nysgerrighed...)
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af kam15 kam15 skrev:



dog lige en enkelt opfølging:
 
det der med, at man kun br bruge kanal 1, 6 og 11... ??
 
så kan jeg selvfølgelig bare ændre kanalane på Zyxel'en til kanal 11....
 
men hvorfor dælen er det sådan ??? - hvad er det der er forskelligt fra kanal 1, 6 og 11 og så de andre 10 kanaler ?? (bare an ren nysgerrighed...)

Dem der lavede det oprindelige design, havde ikke helt taget højde for, hvad der sker når der er mere end een netværksadmin inden for den trådløse dækning.

Kanal 1 overlapper med 2 og 3. Kanal 6 overlapper 4 og 5, samt 7 og 8. 11 med 9,10 og de højere. Så er hele båndbreden udnyttet. Det er ikke noget problem, hvis det er en "pro" der laver opsætningen, så holder man selv styr på kanalerne. Men efterhånden som WiFi er blevet udbredt i vores hjem, så opstår problemet. Så en god tommelfingerregel er at holde sig til de 3 nævnte channels.

Du kan sagtens bruge 1 og 12, de overlapper ikke. Men hvad med dine naboer?

Dette problem er løst med de nyere protokoller der benytter 5Ghz båndet. Der er der ikke overlap i kanalerne.

Sidst, men ikke mindst. Din frustration over at det skal være så besværligt. Alle konsum routere, er designet så de virker "out-off-the-box", når de er alene på nettet. Når man så kobler 2 på samme net, sker der sjove ting indtil man får konfigurationen på plads.

J

Redigeret af Jwin - 12-Maj-2013 kl. 20:30
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af kam15 kam15 skrev:

Det er da en solstrålehistorie... eller hvad ?
Ja for pokker, superfedt at du kom i mål.

Angående det med wifi kanaler, så findes der en række apps til android og iphone/ipad der kan give en hånd. 

Du skrev noget om at du havde en ipad, så jeg vil tro du kan finde og installere en app som fx. http://synjunkie.blogspot.dk/2010/03/wifi-analyzer-another-great-app-for.html fra appstore. Hvis ikke lige den findes i app store eller koster penge, så søg efter "wifi analyzer" eller "wifi scanner" og snup en af de mange muligheder der er gratis.

App'en kan få din ipad til at skanne æteren efter trådløse netværk og lave en oversigt der viser hvad der er af netværk i dit nabolag og hvilke kanaler de benytter. Hvis du bor ude på landet og har æteren for dig selv, så kan du bare vælge kanaler så din router og dit access point ikke råber i munden på hinanden. Jeg bor i boligblok hvor halvdelen af beboerne har egne wifi routere, men også folk der ikke aner noget om kanalnumre, så der er 28 forskellige routere der alle slås om kanal 1 og kanal 6, mens jeg kan få kanal 11 helt for mig selv, hehe..

Så find sådan en app til din ipad, så giver den dig et overblik over hvilke kanaler der er trafik på og hvilke der er relativt uforstyrrede.


Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 20:16
Jeg tror desværre at Apple ikke længere tillader apps at tilgå den type information under IOS. Så i får svært ved at finde en WiFi scanner i Appstore :-(

Skulle jeg tage fejl, vil jeg MEGET gerne høre om det. Jeg selv bruger InSSIDer under Windows.

J

Edit: der findes en App der hedder WiFiMedic. Det er et ripp-off. Den kan ikke halvdelen af det de lover.

Redigeret af Jwin - 12-Maj-2013 kl. 20:19
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Jeg tror desværre at Apple ikke længere tillader apps at tilgå den type information under IOS. Så i får svært ved at finde en WiFi scanner i Appstore :-(

Skulle jeg tage fejl, vil jeg MEGET gerne høre om det. Jeg selv bruger InSSIDer under Windows.

J

Edit: der findes en App der hedder WiFiMedic. Det er et ripp-off. Den kan ikke halvdelen af det de lover.
Hvis du er på OS X Lion eller nyere, så er der indbygget et Wifi tool diagnose kit . Du finder det ved at "gå til mappe" og skrive stien: /System/Library/CoreServices/
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Jeg tror desværre at Apple ikke længere tillader apps at tilgå den type information under IOS. Så i får svært ved at finde en WiFi scanner i Appstore :-(
Okay. Jeg er ikke apple bruger, så hvad ved bønder om agurkesalat? Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu