recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV, Iphone, Synology 207+ og Hacks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple TV, Iphone, Synology 207+ og Hacks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Usche Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV, Iphone, Synology 207+ og Hacks
    Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 21:12

Hej…

Jeg modtog mit nye Apple TV i går fra USA, så jeg fik ikke sovet så meget i nat.

Det er et totalt lækkert design lige som næsten alle Apples andre produkter, ja selv min kone har sagt ok for at det må være i vores stue.

I første omgang har jeg installeret det uden nogen form for hacks, Jeg har tilsluttede den til mit Panasonic 42” tv med hdmi kabler, og så har jeg også oprette en US konto så det er muligt og leje film men desværre forsat uden Dansk tale og tekst, det er tilsluttede via trådløst netværk og det køre helt gnidningsfrit når jeg ser lejde film i HD format.

Det er også lykkes mig og se billeder fra min nas (Synology 207+), samt og bruge mit Tv som højttaler for Apple tvet når jeg afspiller musik via Itunes på min IBM bærbar hvor alt musikken ligger på nas boksen, og så virker det helt super med remote fra min Iphone.

Men jeg er da også støt på problemer installationen:

Apple Tvet har det med og smide netværksforbindelsen både wlan og lan, så skal jeg til og forbinde den med Itunes igen.

Er det muligt og bruge min Iphone som remote uden og havde min bærbar tændt med Itunes, jeg har prøvet og tilføje min Iphone som fjernbetjening i Apple Tvet uden held…

Mit formål med Apple Tvet er og kunne afspille DivX, mp4 og mp3 filer fra min Nas.

Er der mulighed for netradio.

Jeg har læst en del på nettet om diverse hacks, men desværre er alle vejledninger på Engelsk og da jeg er fra den tid hvor det ikke var så vigtigt og havde Engelsk i skolen, har jeg lidt problemer med de vejledninger, så jeg håber at der er en som gider og hjælpe med noget dansk vejledning.

Kan man forsat opdaterer sit Appel Tv efter det er blevet Hacket

Noget software er gratis og andet skal købes, men jeg ved bare ikke hvilken hacks/ software som er bedst til senest opdatering af Apple tvet, og til det som jeg forventer af den.

XBMC, Plex, awkwardtv, ATVFiles plugin, Perian og Front Row.

Jeg har desværre ikke noget Mac til at lave en usb-stik til hack, så jeg håber at min bærbar kan bruges…

Det kan også være at du har andre forslag til hvad jeg kan brug den til.

håber at der er en der ude, som vil hjælpe.

Diverse links hvor jeg har læst om Apple TV:

http://tipsogtricks.blogspot.com/2007/03/apple-tv-hacket.htm l

http://wiki.awkwardtv.org/wiki/Beginners_Guide_for_1.x

http://appletvhacks.blogspot.com/

http://kobski.com/stuff/2008/09/11/appletv-med-xbmc/

http://www.brandon-holland.com/index.html

http://www.invertedreality.com/apple/apple-tv-perian-ftw

http://chriscarey.com/blog/

http://www.fixxx.dk/labels/hacks.html

http://wiki.plexapp.com/index.php/Main_Page

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 08:26
Lyder som en spændene opsætning.
For at benytte din Ihone til ATV skal du downloade denne app fra iTunes Store

phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=284417350

Hvordan har du købt dit ATV derovre ?
Er det købt på nettet eller  ?




Redigeret af lahan - 23-Oktober-2008 kl. 15:15
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 09:03

Jeg bruger også min Iphone til at styre ATV. Sjovt ting :o)

Men har oplevet et par gange efter at have brugt Iphonen, så smider den koblingen med den normale fjernbetjening, som så skal kobles på igen.

Ellers spiller det 100% (Har også købt mit ATV i USA)

Hvis du hacker den, så kan du ikke opdaterer den. Hvis du gør skal den hackes igen.

OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
Usche Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 18:11

Tak for de to svar.

Grunden til at jeg købte Apple Tvet i USA var prisen, Apple Tvet med 160 GB. Harddisk koster 329 $ derover, og der er ca. 1915 kr i danske. hvor den koster 2.999 kr. her hjemme.

Det er forsat kun lykkes mig og bruge min Iphone som fjernbetjening på Apple Tvet, når min bærbar er tændt og jeg bruger allerede funktionen Remote. Men som jeg kan se det hos Apple, er det også den eneste måde hvor det vil fungerer og ikke som jeg ønsker.

Jeg har set at man kan købe et usb-stik i USA, som skulle kunne hacke Apple Tvet uden at det skulle gå ud over garantien. På Atv flashs hjemmeside http://www.atvflash.com/product_info.php?products_id=27 skriver de at der ikke er nogen problemer i at fjerne deres software fra apple tv’et, og mod mere pris tilbyder de gratis opdateringer for altid. Det lyder næsten for godt til at være sandt....

Mit Apple Tv driller forsat med at forsvinde i Itunes under enheder, nogen gangene er det nok bare og genstarte Itunes på min bærbar, andre gange skal jeg pille net kablet ud af mit Apple Tv og sætte det ind igen.

Nogen gange er der forbindelse til Apple Tv’et selvom det ikke kan ses under enheder i Itunes.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 19:28
Hvilken web shop har du bestilt dit udstyr i ?
Hvad med told og moms ?

Jeg mister aldrig mit ATV i iTunes.
Jeg benytter en ganske almindelig Linksys WIFI 802.11G Router.
Til top
Usche Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 19:55

Jeg har nogen venner derover, så jeg lavede en US konto hos Apple og betalt med et Amerikansk Visa, så det blev 329 $ plus 15 $ i  Amerikansk skat.

Den blev sendt som en normal parke med UPS, og jeg modtog den uden nogen for Dansk told afgift.

Normalt vil det koste ca. 450 kr. i told og få den til danmark.

Jeg er desværre bundet til Cybercitys udstyr, og det virker bare så dårligt.

Til top
hoygos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 15:41

Jeg har desværre ikke noget Mac til at lave en usb-stik til hack..............!!!!

Det behøver du heller ikke ......!

Jeg har lige lavet en via windows for at installere XBMC og Boxee på min Apple TV..........og det virker....!!

Kig dette indlæg <Getting XBMC working on Apple TV (using only windows)>

på denne adresse http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=38882

 

Jorgos
Til top
Usche Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 21:27

tak igen for svaret...

Jeg må indrømme at jeg har været dovn og købt hacks til mit Apple TV hos ATV Flash, og det tog ikke lang tid at installere.

Men så har jeg da lige nogle andre spørgsmål:

Nu kan jeg connect til mit Apple tv’et via ftp, men er det også muligt og få den til at hente film direkte fra min NAS, så jeg slipper for at fylde Apple Tvet med alle min filmen.

Nu har jeg mulighed for at afspille filmen formater:

DivX, Xvid, AVI, WMV, RMVB samt andre.

DVD filer (VIDEO_TS, VOB & ISO)

AVI support for: AAC, AC3 Audio, H.264, MPEG4, og VBR MP3

Er der også nogen som kan fortælle mig hvilken format jeg skal konventere mine dvdere til for at jeg få det bedste billede, Jeg har et 42” tv og har prøvet flere formater uden held.

Hvilken program kan anbefales til at konvertere dvdere i, for dem jeg har prøvet har taget et par timer per filmen, og så har resultatet ikke engang været særligt godt…  

PS. Det var min Cybercity router som drillede, for hele weekenden har mit udstyr været forbundet i igennem min 3 Router.

APPLE TVET LÆNGE LEVE......

 

 

Til top
Bjerrehuus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Usche Usche skrev:

Jeg har nogen venner derover, så jeg lavede en US konto hos Apple og betalt med et Amerikansk Visa, så det blev 329 $ plus 15 $ i  Amerikansk skat.

Den blev sendt som en normal parke med UPS, og jeg modtog den uden nogen for Dansk told afgift.

Normalt vil det koste ca. 450 kr. i told og få den til danmark.

Jeg er desværre bundet til Cybercitys udstyr, og det virker bare så dårligt.

Du er på ingen måde bundet af CC's udstyr. Forward alle portene i deres router og smid din egen router på efterfølgende. Jeg gør det samme, med en D-Ling 655. Fungerer som en drøm.

Til top
ttheis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

[QUOTE=Usche]

tak igen for svaret...

Jeg må indrømme at jeg har været dovn og købt hacks til mit Apple TV hos ATV Flash, og det tog ikke lang tid at installere.

Men så har jeg da lige nogle andre spørgsmål:

Nu kan jeg connect til mit Apple tv’et via ftp, men er det også muligt og få den til at hente film direkte fra min NAS, så jeg slipper for at fylde Apple Tvet med alle min filmen.

Nu har jeg mulighed for at afspille filmen formater:

DivX, Xvid, AVI, WMV, RMVB samt andre.

DVD filer (VIDEO_TS, VOB & ISO)

AVI support for: AAC, AC3 Audio, H.264, MPEG4, og VBR MP3

Er der også nogen som kan fortælle mig hvilken format jeg skal konventere mine dvdere til for at jeg få det bedste billede, Jeg har et 42” tv og har prøvet flere formater uden held.

Hvilken program kan anbefales til at konvertere dvdere i, for dem jeg har prøvet har taget et par timer per filmen, og så har resultatet ikke engang været særligt godt…  

PS. Det var min Cybercity router som drillede, for hele weekenden har mit udstyr været forbundet i igennem min 3 Router.

APPLE TVET LÆNGE LEVE......

 

Hej

Der er ingen der har svaret på alle spørgsmålet :

Er der også nogen som kan fortælle mig hvilken format jeg skal konventere mine dvdere til for at jeg få det bedste billede, Jeg har et 42” tv og har prøvet flere formater uden held.

Jeg har prøvet at rippe med CloneDVDmobile med formatet H.264 og
det ser rigtig godt ud, men har stadig yderligere spørgsmål.

Skal man rippe i 720x408 og så lade Apple TV'et scale ??

Jeg rippet filmen i kapitler, så i film mappen ligger 34 filer ...
er det den rigtige måde ??

Jeg vil godt bevare kvaliten men ISO fylder vel meget mere ??

Takker
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 21:48
Jeg ripper til avi (divx) med MagicDVDRipper (35$).
Det fungerer rigtigt godt (1 time), og det kan tage dine undertekster med - langt bedre end DVDFab.
Det er jo ikke den allerbedste kvalitet, fordi der sker en bearbejdning af din film, men jeg finder den OK. Jeg har jo stadig mine film liggende i rodeskabet, hvis det skulle være, og så kan jeg nøjes med udelukkende at gemme selve filmen... Fylder ca. 1 GB.

Hvis du helt vil undgå kvalitetstab, kan du tage et image (iso, img), hvis ATV altså kan håndtere formatet, eller også kan du kopiere filmen (som anført ovenfor) evt. med DVD Decrypter, hvis det er nødvendigt.

Venligst
Søren
Til top
ttheis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 09:57
Jeg har prøvet at rippe med CloneDVDmobile med formatet H.264 og
det ser rigtig godt ud, men har stadig yderligere spørgsmål.

Skal man rippe i 720x408 og så lade Apple TV'et scale ??

Jeg rippet filmen i kapitler, så i film mappen ligger 34 filer ...
er det den rigtige måde ??

Jeg vil godt bevare kvaliten men ISO fylder vel meget mere ??

ER der ikke nogen som kan svare på ovenstående spørgsmål , da
jeg selv købe en Apple Tv snart og det ville være godt at kunne begynde
rip'ningen nu.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu