recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv, lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv, lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv, lyd
    Sendt: 30-Juni-2022 kl. 15:31
Hej 
Mit appletv har pr default tvhøjtaler som lydudgang, så hver gang jeg tænder skal jeg ændre lydoutput til mit airplay grej, er det muligt at ændre på dette så mit Appletv ikke vælger mine tv-højtalere først??

Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2022 kl. 21:19
Har du prøvet at tænde dit AirPlay grej før du tænder Apple TV?

Jeg har haft lidt bøvl med Bluetooth hovedtelefoner, hvor Apple TV valgte mit TV hver gang, indtil jeg tændte hovedtelefonerne før jeg tændte Apple TV 4K.

Blot en løs idé Smile

Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2022 kl. 14:53
Har ikke lige mulighed for at tjekke, men det virker som om det er denne indstiling Du søger 

Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2022 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Har ikke lige mulighed for at tjekke, men det virker som om det er denne indstiling Du søger 

Det ser meget ud som det, tusind tak, jeg havde ellers ledt i en time på nettet efter det😉
Desværre tror jeg det kræver HomePod højtalere - det er i hvertfald ikke umiddelbart muligt på mit Appletv 😳


Redigeret af Valde1936 - 02-Juli-2022 kl. 21:35
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2022 kl. 05:02
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Har ikke lige mulighed for at tjekke, men det virker som om det er denne indstiling Du søger 

Det ser meget ud som det, tusind tak, jeg havde ellers ledt i en time på nettet efter det😉
Desværre tror jeg det kræver HomePod højtalere - det er i hvertfald ikke umiddelbart muligt på mit Appletv 😳
jeg har samme problem. Kan godt vælge mine AirPlay her, men næste gang jeg bruger det så har den glemt airplayer som er sat som default.
Bruger Sonos som AirPlay højttaler.
Til top
Zombie1343 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zombie1343 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2022 kl. 20:01
Kun Apples egne skifter ikke, dvs. fastholder default.

Redigeret af Zombie1343 - 03-Juli-2022 kl. 20:02
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2022 kl. 05:40
Det er kun HomePods som kan sættes som faste højttalere til Apple TV (og virke med Dolby Atmos, spillyd mm.). AirPlay 2 højttalere kan pt. kun vælges som midlertidig output som TV-højttalere. Derfor skal man gøre det igen og igen, når boks/højttalere har været i standby.
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 14:02
Håbede at siden der stod "other wireless speakers" at de var ligestillede.

Er dog ikke et problem her da jeg kører "Old School" med ledninger til højttalerneShockedShockedShocked
(Mere stabilt med bedre lyd)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 14:53
'Other wireless speakers' er desværre kun midlertidigt :-(

Den trådløse HomePod-forbindelse til Apple TV 4K er klippestabil. Jeg har kørt med det siden oktober 2020, hvor der kom den her 'Home Theater' integration, og jeg har ikke oplevet ét eneste udfald eller andre problemer. Jeg er imponeret over både funktionalitet (support af Atmos, spillyd, menulyde, volumenregulering via stemmekommandoer osv) og lydkvalitet.

Forbindelsen imellem Apple TV 4K og 2x HomePods er WiFi Direct så der er meget høj båndbredde tilgængelig – teoretisk mere end i HDMI-kabler – til ukomprimeret PCM-lyd i op til Dolby Atmos. Det kræver derfor heller ikke, at man har et stabilt WiFi-netværk i hjemmet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu