recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV, Mac Mini eller andet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple TV, Mac Mini eller andet?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Strife Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 20:28
Aspire Revo'en synes jeg ser bedre ud end eee maskinerne.

Men WD TV'en fås til 750 kr. Man skal så koble en harddisk på via USB, men jeg har allerede en WD MyBook World som kunne kobles på.
Screw you guys i'm going home!
Til top
JannickB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Må også indrømme jeg finder Atom CPU'en for svag.
JannickB: Hvad endte du så op med?

Har trukket lidt på et køb da jeg hidtil har kunne streame igennem min ps3, og tage lyd optisk fra min desktop maskine. Er lige flyttet og kan nu ikke tage lossless lyd fra en pc.. så skal ske noget meget snart

Det jeg nok ender med er at bygge en simpel maskine om omkring et Geforce 9300 board fx Zotacs mini-itx  med en E5200 core2duo processor, en bærbar harddisk, en klat ram,  og en solid-state strømforsyning. Med kabinet kan det gøres for omkring 3k, og der har man masser af cpu power, surround lyd over hdmi samt et ret fornuftigt strømforbrug.
Pioneer LX5090H | Emotiva RPA-2 | Emotiva XDA-1 | Dali Helicon 300 Mk2 | Dali Silver Wave Four | Sony PS3
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Strife Strife skrev:

Aspire Revo'en synes jeg ser bedre ud end eee maskinerne.

Men WD TV'en fås til 750 kr. Man skal så koble en harddisk på via USB, men jeg har allerede en WD MyBook World som kunne kobles på.

WD TV bliver diskutteret i stor stil i denne tråd.  De diskutterer også en lignende gadget Popcorn Hour, der er lidt dyrere men til gengæld har netværks tilkobling (kan fx bruges til at se Youtube så vidt jeg husker).

Det afgørende spørgsmål er lidt hvad det er for nogle videoer du ønsker at afspille. WD TV typen af medie maskiner virker fint så længe at det du vil afspille er understøttet. Det øjeblik understøttelsen ikke er til stede, så er der bare ikke noget at gøre indtil der (måske) kommer en ny firmware der muliggør det. Der giver software afspillere på et decideret medie center mere fleksibilitet, men er tilgengæld mindre plug'n play.

Redigeret af JannickB - 21-Maj-2009 kl. 20:51
Pioneer LX5090H | Emotiva RPA-2 | Emotiva XDA-1 | Dali Helicon 300 Mk2 | Dali Silver Wave Four | Sony PS3
Til top
kolmorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Sydney
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Strife Strife skrev:

Oprindeligt skrevet af kolmorgen kolmorgen skrev:

Ja, der er det nok hvis du vil bruge
XBMC eller Boxee...
Jeg synes du skal overveje en Asus Eee Box E206 i dette
tilfælde... Vi har lige bestilt 5 stk. til arbejdet, så
jeg
er spændt på at se hvor gode de er.

Men den skulle vist fint trække full HD...
Tja,
men den har ikke HDMI udgang, så det er lidt det samme
som en Mac Mini, som den sikkert ville være et fint
alternativ til. Men jeg synes jeg har nok kabler i
forvejen. Og så skal man også lige have fat i en
fjernbetjening.Det lyder til at Apple TV med en patch
stick er den løsning der er mest "out of the box" og nemt
og enkelt at få op at køre.Underligt at der ikke andre
seriøse konkurrenter til det marked.

Eee Box B206 har HDMI...
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 21:46
Hej Strife, du kan trygt vælge WD TV som din afspiller og samtidig bruge de sparede penge på evt et godt lydanlæg. et plus er at din mor og din kæreste/kone kan bruge afspilleren uden du skal hjælpe dem hver gang ;)

WD TV understøtter flest video formatter, og der har i de sidste 12 år kun være cirka tre video formatter, så det med den bliver forældet lige i morgen skal du ikke regne med.
Divx;) siden 1998, Xvid siden 2001 og MKV siden 2002.

hvis du derimod vælger en Revo eller eee box eller Apple TV ja så kan du ikke afspille MKV video format filer, uden at de hakker. Revo kan ganske vist afspille HD filer men kun i et bestemt format og kun i en bestemt afspiller som ikke betjenes via fjernbetjening uden en del roderi. (powerdvd)

WD TV er på vej med en afspiller med indbygget netværk, du kan dog også vælge af købe den til 750 nu og så selv sætte en ethernet adapter på til små 100 kroner.

Redigeret af daskino - 21-Maj-2009 kl. 21:51
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Strife Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 22:07
Takker for links, den får jo rigtig fine ord med på vejen, der er selvfølgelig nogle features som mangler ift. andre, men til gengæld er prisen rigtig god.

Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

Hej Strife, du kan trygt vælge WD TV som din afspiller og samtidig bruge de sparede penge på evt et godt lydanlæg. et plus er at din mor og din kæreste/kone kan bruge afspilleren uden du skal hjælpe dem hver gang ;)

WD TV understøtter flest video formatter, og der har i de sidste 12 år kun være cirka tre video formatter, så det med den bliver forældet lige i morgen skal du ikke regne med.
Divx;) siden 1998, Xvid siden 2001 og MKV siden 2002.

hvis du derimod vælger en Revo eller eee box eller Apple TV ja så kan du ikke afspille MKV video format filer, uden at de hakker. Revo kan ganske vist afspille HD filer men kun i et bestemt format og kun i en bestemt afspiller som ikke betjenes via fjernbetjening uden en del roderi. (powerdvd)

WD TV er på vej med en afspiller med indbygget netværk, du kan dog også vælge af købe den til 750 nu og så selv sætte en ethernet adapter på til små 100 kroner.

Jeg har desværre fundet ud af at min MyBook World ikke kan kobles til WD TV da USB'en i MyBook'en kun er til at udvide den med. Det er lidt af en bét da jeg helst gerne vil have alt placeret på en central disk som jeg kan tilgå trådløst, så hvis det skulle være lige nu så ville valget stå imellem Popcorn og Apple TV.

Jeg har flere kollegaer der kører Apple TV med Boxee, og de har ingen problemer med MKV filer.

Men jeg tror jeg afventer lidt og ser om rygterne om en WD TV 2 med netværk holder stik.
Screw you guys i'm going home!
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af JannickB JannickB skrev:

Det jeg nok ender med er at bygge en
simpel maskine om omkring et Geforce 9300 board fx
Zotacs mini-itx  med
en E5200 core2duo processor, en bærbar harddisk, en klat
ram,  og en solid-state strømforsyning. Med kabinet kan
det gøres for omkring 3k, og der har man masser af cpu
power, surround lyd over hdmi samt et ret fornuftigt
strømforbrug.

Det ser da ud til at være et ret lækkert lille bundkort.
Hvilken PSU har du planer om at bruge?
Til top
Jesper Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2004
Sted: Danmark
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 02:55
screencastonline.com har et freeshow i denne uge om netop mac mini og
plex som medie center.
Jesper Nielsen
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af JannickB JannickB skrev:

Det jeg nok ender med er at bygge en
simpel maskine om omkring et Geforce 9300 board fx
Zotacs mini-itx  med
en E5200 core2duo processor, en bærbar harddisk, en klat
ram,  og en solid-state strømforsyning. Med kabinet kan
det gøres for omkring 3k, og der har man masser af cpu
power, surround lyd over hdmi samt et ret fornuftigt
strømforbrug.

Det ser da ud til at være et ret lækkert lille bundkort.
Hvilken PSU har du planer om at bruge?

Regner med at anvende en PicoPSU-120. Skal bare lige finde et sted i nærheden af DK som har et sæt på lager (og hvor siden helst ikke er på tysk )

Tror jeg dropper ideen om at anvende det Zotac board. Der er en række brugere på AVSForum der har haft problemer i forbindelse med flash af bios'en. MB'et har ikke nogen recovery funktion hvis flashingen går galt, og så står man med et bricked mb. Har ikke lyst til at skulle bøvle med en reklamation i den situation. Lyder derudover til at Zotac er lidt for nye på MB scenen, og at der mangler en del features i deres firmware (fx wake on usb).

Regner i stedet med at anvende
GIGABYTE GA-E7AUM-DS2H, LGA775 men da det ikke er mini-itx bliver jeg nød til at havde det liggende på skrå i mit tv-møbel i et "custom kabinet"

Edit: Har bestilt en PicoPSU-120 fra ITX-warehouse (675 kr inkl fragt). Kan lige smide en besked hvis handlen går godt.

Redigeret af JannickB - 24-Maj-2009 kl. 16:46
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu