recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV monteret bag TV, erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV monteret bag TV, erfaringer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV monteret bag TV, erfaringer?
    Sendt: 10-Maj-2019 kl. 12:25
Hej allesammen,

jeg er pt igang derhjemme med at sætte soveværelse og børneværelse i stand, og ville i den sammenhæng gerne montere vore appletv skjult bagved tv, men er nu kommet i tvivl om hvordan remoten virker hvis den er skjult. Er der nogen der har nogle erfaringer her?

Det er både ATV4 og ATV4k vi har.

Både strøm og lan stik er sat i væg bag tv også så alle kabler bliver skjult derfor min ide med at skjule ATV også. Tak for indspark på forhånd.


Redigeret af Bygone - 10-Maj-2019 kl. 12:26
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Hej allesammen,

jeg er pt igang derhjemme med at sætte soveværelse og børneværelse i stand, og ville i den sammenhæng gerne montere vore appletv skjult bagved tv, men er nu kommet i tvivl om hvordan remoten virker hvis den er skjult. Er der nogen der har nogle erfaringer her?

Det er både ATV4 og ATV4k vi har.

Både strøm og lan stik er sat i væg bag tv også så alle kabler bliver skjult derfor min ide med at skjule ATV også. Tak for indspark på forhånd.
Du kan sagtens gemme den, da den forbinder vha. bluetooth.
Vi har præcis det samme setup på vores børnværelser og da TV'et kan tændes via HDMI, er der ikke brug for andet end ATV remoten.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Hej allesammen,

jeg er pt igang derhjemme med at sætte soveværelse og børneværelse i stand, og ville i den sammenhæng gerne montere vore appletv skjult bagved tv, men er nu kommet i tvivl om hvordan remoten virker hvis den er skjult. Er der nogen der har nogle erfaringer her?

Det er både ATV4 og ATV4k vi har.

Både strøm og lan stik er sat i væg bag tv også så alle kabler bliver skjult derfor min ide med at skjule ATV også. Tak for indspark på forhånd.
Du kan sagtens gemme den, da den forbinder vha. bluetooth.
Vi har præcis det samme setup på vores børnværelser og da TV'et kan tændes via HDMI, er der ikke brug for andet end ATV remoten.

Tak for lynsvar :), hvad beslag har i hængt den op med?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Hej allesammen,

jeg er pt igang derhjemme med at sætte soveværelse og børneværelse i stand, og ville i den sammenhæng gerne montere vore appletv skjult bagved tv, men er nu kommet i tvivl om hvordan remoten virker hvis den er skjult. Er der nogen der har nogle erfaringer her?

Det er både ATV4 og ATV4k vi har.

Både strøm og lan stik er sat i væg bag tv også så alle kabler bliver skjult derfor min ide med at skjule ATV også. Tak for indspark på forhånd.
Du kan sagtens gemme den, da den forbinder vha. bluetooth.
Vi har præcis det samme setup på vores børnværelser og da TV'et kan tændes via HDMI, er der ikke brug for andet end ATV remoten.

Tak for lynsvar :), hvad beslag har i hængt den op med?
Et i stil med dette (kan ikke huske om det lige var hos ham jeg købte): https://www.dba.dk/apple-tv-4--4k-generation/id-1037911932/
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Hej allesammen,

jeg er pt igang derhjemme med at sætte soveværelse og børneværelse i stand, og ville i den sammenhæng gerne montere vore appletv skjult bagved tv, men er nu kommet i tvivl om hvordan remoten virker hvis den er skjult. Er der nogen der har nogle erfaringer her?

Det er både ATV4 og ATV4k vi har.

Både strøm og lan stik er sat i væg bag tv også så alle kabler bliver skjult derfor min ide med at skjule ATV også. Tak for indspark på forhånd.

Du kan købe dette kit via apple.
https://www.apple.com/dk/shop/product/HJKP2LL/A/innovelis-totalmount-pro-monteringssystem-til-apple-tv?fnode=6460e4489a41533ff9954cc3d1202780aec13abc2273fdf4b59d4b28f37685055bcea2ffdf7
dea017f074015c072283df736d8a27f9a6f694a1c0587f706b7ef571132dbdb60aac078b0e5c44f34d995df894446bac59f72e8ebd3a5fa7b60fb



Redigeret af Potter - 10-Maj-2019 kl. 12:56
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 13:15
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 14:12
Du kan finde dem på eBay/fra Kina til stort set ingen penge
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2019 kl. 07:05
Det er rigtigt, det BURDE virke fint med ATV fjernbetjeningen, men for os har fjernbetjeningen dårlig forbindelse hvis jeg sætter vores ATV4K ind bag vores LG tv, den reagerer ofte ikke og bliver disconnected.
Så snart den titter frem er forbindelsen fin.

Det kan dog være problemet er blevet fikset , ser jeg nu.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2019 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af xcalibur xcalibur skrev:

Det er rigtigt, det BURDE virke fint med ATV fjernbetjeningen, men for os har fjernbetjeningen dårlig forbindelse hvis jeg sætter vores ATV4K ind bag vores LG tv, den reagerer ofte ikke og bliver disconnected.
Så snart den titter frem er forbindelsen fin.

Det kan dog være problemet er blevet fikset , ser jeg nu.
Jeg kan naturligvis kun tale ud fra egne erfaringer, men vi har samme setup i begge børneværelser og de har virket problemfrit siden julen sidste år, hvor de blev sat op.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2019 kl. 10:48
Mine sidder med velcro bag på TV. Virker uden problemer. De kører endda på wifi.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 12:33
Takker alle for inputs. har bestilt 2x ophæng sammen med 2 vægophæng til tv :) så skal værelserne bare lige gøres færdige før jeg kan sæt det hele igang :).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu