|
Apple tv newbie - tips og tricks fra erfarne bruge |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
JLee ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-November-2019 kl. 23:35 |
||
Er ved at være overbevist om, at ATV 4k er vejen frem, men har absolut 0 erfaring med det.
Kan nogen være behjælpelige med svar på følgende, så vil jeg være meget glad :) 1. Kan det betale sig at købe på black Friday/jule-/januarudsalg nu her, eller er der en ny version på vej? Og har I nogen erfaringer med, hvilket udsalg, der er billigst? 2. Skal man købe i DK, eller hvad med tyske webshops? Vil bruge det på engelsk, men til danske tjenester og aner ikke, om købsland har noget at sige i denne sammenhæng? 3. Det skal umiddelbart anvendes til at erstatte mit tv/recorder setup, men er der nogen vigtige funktioner, jeg skal overveje ift. valg af 32 vs. 64 GB? Jeg tænker umiddelbart Dplay, TV2, Viaplay, måske lidt youtube, måske netflix, måske DR, men er der nogen must have apps, som I andre er glade for, og som kræver meget plads? Prisforskellen ser umiddelbart ikke ret stor ud... 4. Anvendes blot alm. HDMI kabel, eller skal der investeres i noget specifikt (Apple udstyr plejer jo ikke at lade sig nøje med det, som "alt andet" kører med)? 5. Hvilken datapakke skal man have? Jeg er jo kun vant til flow tv, men hvor meget data bruger en times tv ca.? Har pt. ikke 4k tv, men når det 7-årige samsung står af, så bliver det nok aktuelt. Så gerne en angivelse for både det ene og det andet om muligt :) og hvordan med hastighed/båndbredde? Har fået brev fra fastspeed med tilbud gennem coax, men overvejer også mobilt 4g bredbånd med Huawei router. Er 4g nok fremadrettet? Har en tilsvarende router gennem job, og det er jo fedt at kunne tage den med - især uden at skulle skifte sim mellem job/privat. Ved ikke med fastspeed, da de skriver, det er et særligt foreningstilbud, men det er samme pris på deres hjemmeside uden angivelse af min adresse, så deeet... kommer til at se en del sport (motorsport, bold dog ikke fodbold, atletik, svømning, mfl.), dokumentarer og nyheder. Måske en film eller serie, hvis der er gæster. Har et 42" tv, og skal gerne være i nogenlunde+ kvalitet :) kun tv i ét rum ad gangen, men også andre aktiviteter på nettet, såsom email, sociale medier, softwareopdateringer, live scores, ... på mobil eller tablet. 6. Andet, jeg kan overveje? 7. Helt kort: er det korrekt forstået, at ATV er bedre end Shield, Xiaomi osv. da det understøtter "alle" apps, hvilket de andre ikke gør? Ellers virker det som om, de andre er væsentligt billigere i mange tilfælde? På forhånd tak for svar og for at bære over med min totale uvidenhed på området :) |
|||
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA Panasonic DMR-EH770 DIGA Panasonic DMR-EH63 Samsung SMT-H3126 |
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
du bør først læse en masse test
Recordere har en fin gennemgang her Og flatpanels har også en fin gennemgang Det burde besvare det meste samt tillægs spørgsmål. |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
||
Og når v snakker rent streaming.. glem mobilt bredbånd. Det skal være coax eller fiber, eller en dertil god forbindelse via kobber. For når man stream er alt dit tv. Så ryger der meget data Igennem. Jeg selv med en familie på 4. Der ryger i snit. 14 gigabyte om dagen
|
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
||
helt enig
Der skal være masser af data til rådighed når vi streamer. Og et godt netværk hjemme bør der også kikkes på
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
||
Om du bruger Shield tv eller Apple tv til dit behov. Er hip som haps. Der er de lige gode
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19805 |
||
Prisen svinger og der er ingen udsalg der er bedst.
Hvis den skal erstatte recorder setup, skal du huske at du ikke kan optage på den og at der ikke er harddisk til at gemme film på.
Almindelig HDMI.... Klaus
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
||
3. 32 GB er nok, da der ikke gemmes noget på ATV. Kun apps og spil. Og så lige nogle pauseskærme. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
||
Dog,er Itunes stadig ikke tilgængelig på Shield. Så hvis leje af film er et tema vil jeg afgjort anbefale AppleTV. |
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
torbenan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
||
Jeg er selv apple tv newbie (startede i går). Hvis du som jeg ikke har andre apple produkter, så er det svært at få oprettet et apple-id. Apples telefon support var dog hjælpsom, så efter en halv times tid lykkedes det mig af komme på.
|
|||
![]() |
|||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2037 |
||
Opsæt dit Apple TV til at stå i 50 Hz som standard. Hvis du har et 4K HDR TV, så vælg først 4K HDR YUV 4:2:2 som output (så boksen "husker" at outputte YUV 4:2:2 i HDR mode) og sæt den derefter til 4K SDR RGB Low i 50 Hz som endeligt standardformat. Dernæst aktiverer du Match content og framerate (kan ikke huske betegnelserne på Dansk) Derved sikrer du dig at boksen står i korrekt farverum og framerate og benytter bedste output format til diverse Danske og nordiske tjenester der ikke er match-kompatible, samtidig med at 4K HDR og 24 fps materiale på Netflix, iTunes og andre match-kompatible apps vises korrekt.
Jeg ejer kun ATV 4K og Shield 2019, Xiaomi kan jeg ikke udtale mig om.
Efter ovenstående opsætning er ATV'et det mest convenient, særligt hvis man er novice bruger, så det vil være min anbefaling til den mere normale bruger. Shielden er mere avanceret med flere indstillingsmuligheder end ATV'et, samt det kan håndtere højere end 24 bit 48 Khz lyd samt bitstreame surroundformaterne. For Shield 2019's vedkommende har den bedre også bedre opskalering og billedkvalitet end ATV'et, men den er imho ikke nær så convenient som ATV'et, man skal vide mere om hvad man har med gøre og [i nuværende firmware] selv aktivt starte det match af framerate ATV'et gør automatisk efter ovenstående setup på de fleste "større" apps.. Shielden er derfor min anbefaling til billedentusiasten og den mere nørdede og kyndige bruger. Hvad apps angår er det [endnu] kun for alvor iTunes/Apple tv+ der er til betydende forskel - og det skulle være på vej til Android-TV (og dermed Shield) og den modsatte vej begrænset på ATVetadgang til google play og youtube, hvilket handler om mamglende understøttelse af det benyttede videocodec i ATV'et og dermed er sværere at se en løsning på indtil en ny version af ATV i fremtiden. Redigeret af TBC1 - 25-November-2019 kl. 03:33 |
|||
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|||
![]() |
|||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
||
stemmer i koret der synger 32gb apple tv skulle kunne gøre det.
Dr har endnu ikke en app på Android. Generelt syntes jeg udbuddet af apps er størst på apple tv. Nu vi er så tæt på ville jeg vente til fredag, der kunne nemt komme apple tv på bud
|
|||
![]() |
|||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
||
Er der ting/apps man bliver nødt til at købe, hvis man skal have AppleTv setup til at køre fuldt smooth?
F.eks. hvis man vil afspille film man selv har lokalt. Har AppleTV 4 USB indgang for USB-sticks og Harddiske der kan sættes til (med film)?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |