recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv newbie - tips og tricks fra erfarne bruge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv newbie - tips og tricks fra erfarne bruge

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Er der ting/apps man bliver nødt til at købe, hvis man skal have AppleTv setup til at køre fuldt smooth?

F.eks. hvis man vil afspille film man selv har lokalt.

Har AppleTV 4 USB indgang for USB-sticks og Harddiske der kan sættes til (med film)?

Infuse appen er et must, hvis man har film lokalt. Apple TV skal kunne se dem på netværket, der er ingen stik til harddiske mm.

Venlig hilsen
KB
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 17:22
hvordan får jeg nemmest afspillet egne fotos ig videoer fra NAS eller google drive.
har prøvet med infuse, men den er lidt for avanceret da den indexer og downloader mærkelige covers til egne videoer. 
vlc er fin men skal klikke mig helt ned i filstrukturen hver gang. 
ville gerne have en mappe ude på app niveau. 

Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Point: 1221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

hvordan får jeg nemmest afspillet egne fotos ig videoer fra NAS eller google drive.
har prøvet med infuse, men den er lidt for avanceret da den indexer og downloader mærkelige covers til egne videoer. 
vlc er fin men skal klikke mig helt ned i filstrukturen hver gang. 
ville gerne have en mappe ude på app niveau. 

Du kan slå hentning af metadata (covers osv.) fra i Infuse indstillinger.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
JLee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2008
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JLee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 23:32
Tak for alle jeres inputs!

Jeg mangler stadig at blive klog på, om man kan købe i tysk webshop og anvende i DK?

Skal der bruges coax fremfor mobilt bredbånd pga. dataforbrug eller hastighed? Der blev skrevet om en familie på 4, men jeg er kun én og har jo også data på min telefon og tablet i forvejen. Jeg tænker dermed, at mit forbrug vil være væsentligt mindre, end hvad 4 personer forbruger :) 

Da jeg i sin tid havde netflix, brugte jeg en meget lav hastighedsforbindelse med mit tvs ekstremt langsomme browser, men jeg har ingen anelse om dataforbrug... 

Er det rigtigt forstået, at når man først har ATV boksen, så reduceres ens tv til en monitor, og det viste styres ene og alene af boksens egenskaber, så det intet betyder, hvilken tuner og internetmodul, der sidder i tv'et? Med andre ord: Hvis jeg ikke behøver 4k, så er der ingen grund til at skifte tv her og nu?

Tak igen for jeres svar :)
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 23:47
Ja du kan købe i tyskland.
Ja ens tv bliver en monitor
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu