recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV og DR NU
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV og DR NU

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tonelab Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tonelab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV og DR NU
    Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 13:15
Hej
Jeg overvejer at købe apple tv. Er det muligt at se at se DR Nu på apple TV og hvis ja, hvordan?
 
Så kan man droppe antennen og alligevel se DR live
 
Hilsen
 
Jesper
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 13:20

Tror jeg ikke du kan, ikke på et atv3 hvertfald som ikke kan jailbreakes.

 
Hvis du har en iphone /ipad så kan du måske streame det igennem dem via dr.dk/nu mobil side.
men det er ikke synderlig godt.
 
Men jer selv et atv3 og kunne godt tænke mig at kunne streame fra dr.dk arkiv, men har ikke fundet ud af nogen løsning enndu, måske andre har.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 13:26
Hvis du har en iPad eller iPhone, så kan du åbne DR NUs mobilside og starte udsendelsen her, derefter streame den direkte til Apple TV-boksen trådløst via AirPlay. Apple TV-boksen åbner således en direkte stream til DRs servere, så din iPad/iPhone ikke bliver tømt for strøm med det samme.

Når det er sagt, så er billedkvaliteten på DR NU dog ikke særlig god (du kan vælge tre niveauer), men hvis du kan leve med det, så er det en ganske fin løsning.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 14:28
Mange af DR's udsendelser ligger endvidere som podcasts, og kan ses direkte på Apple TV.
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Mange af DR's udsendelser ligger endvidere som podcasts, og kan ses direkte på Apple TV.
 
dumt spørgsmål, men hvordan? :)
 
jeg mener uden om pc, iphone eller ipad?
 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 17:30
Der er et Podcast ikon på startskærmen på ATV. Der finder du DRs udsendelser, og hvis du lægger dem i Favoritter er de nemmere at finde næste gang.


Venlig hilsen
KB
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 17:53
Ahhh, har slet ikke brugt den podcast funktion endnu.
Super fedt takker for info
 
men hjælper så ikke trådstarter som gerne vil se LIVE tv.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

Ahhh, har slet ikke brugt den podcast funktion endnu.
Super fedt takker for info
 
men hjælper så ikke trådstarter som gerne vil se LIVE tv.

Live tv fra dr.dk/nu kræver en enhed med Airplay. Dvs. Ipad, iPhone eller en Mac med Mountain Lion OS.


Venlig hilsen
KB
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

 

Live tv fra dr.dk/nu kræver en enhed med Airplay. Dvs. Ipad, iPhone eller en Mac med Mountain Lion OS.



Eller en PC med AirParrot installeret. Ved dog ikke, hvor godt det kører.
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 23:33
Nu skulle jeg jo her til aften prøve podcast.
Og ganske rigtigt der er rigtig meget dr derinde.

Men kan ikke afspille noget af det. Efter den har prøvet at loade lidt så skriver den der opståd en fejl under indlæsningen af dette indhold.

Men kan sagtens afspille podcast fra NASA eller noget af de andre udbydere der inde under.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

Ahhh, har slet ikke brugt den podcast funktion endnu.
Super fedt takker for info
 
men hjælper så ikke trådstarter som gerne vil se LIVE tv.

Det forklarer jeg i mit indlæg højere oppe, hvordan kan lade sig gøre. Men det kræver en iPad eller iPhone.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

Nu skulle jeg jo her til aften prøve podcast.
Og ganske rigtigt der er rigtig meget dr derinde.

Men kan ikke afspille noget af det. Efter den har prøvet at loade lidt så skriver den der opståd en fejl under indlæsningen af dette indhold.

Men kan sagtens afspille podcast fra NASA eller noget af de andre udbydere der inde under.

Så må der være problemer med DR's streaming. DR Nu havde også problemer for nogle dage siden. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu