recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV og MKV filer på NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV og MKV filer på NAS

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV og MKV filer på NAS
    Sendt: 15-Februar-2016 kl. 18:32
Hej,

Jeg har idag købt et Apple TV 4, men endnu ikke udpakket. Kan det afspille MKV filer på en NAS via trådløs ?

Er det bedre at købe et andet produkt ? Måske jeg har lavet et impulskøb Ouch

Håber i kan hjælpe ?

Mvh. Torben
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 19:39
Ifølge denne artikel burde det kunne lade sig gøre:
http://www.recordere.dk/2015/12/medieafspilleren-infuse-klar-til-apple-tv/
(Har dog ikke selv mulighed for at afprøve det)
Jens
Til top
Brusendal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brusendal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 20:15
Jeps Infuse pro kan sagtens afspille mkv på ATV4 fra NAS. Bruger selv en timecapsule til at afspille fra 👍

Generelt er min eneste anke ved ATV 4 et ret lavt volume output! Der skal skrues godt op for receiveren.
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 07:42
Har også infuse 4 pro og atv4 Synes det virker rigtigt lækkert.

Der er dog problemer med at få DTS til at køre optimalt.

Der står i indholdsfortegnelsen at de understøtter dts-HD. Men det gør de ikke endnu heller.

Jeg kan få dts til at køre ved at trykke på DIRECT på processor dog, vælger jeg altandet, er der kun støj.


Brusendal:

Har selv lige købt en airport time capsule 2TB (5 gen.). Hvordan er stabiliteten på den? Har kun købt den grundet problemer med wifi på yousees egen router. (Netgear 6250).

Undskyld for hijacking!
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 07:49
Oplever dog ikke problemer med volume på atv4!

Kan man ikke skeue op for lyd på atv4?
Til top
Brusendal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brusendal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 18:45
Har fundet ud af Infuse ikke understørre DivX, men nok også historie med det format.

Andromeda: har selv samme setup med TC ver. 5 og yousee Netgear 6250. Havde WIFI dæknings problem med Netgear router. Så TC (sat i bridge mode) bruger jeg som AP pga. ringe WIFI på husets 1 og 2.sal. Har givet TC samme SSID og password som Netgear - kører fint og stabilt.

DTS - jeg har en ældre DENON 2310 og kører altid i DIRECT, så har ikke oplevet samme problem

Volume - kan se andre steder at der er flere der beskriver samme problem. ATV er skuret op på max og har slået indstilling "høje lyde" fra. Det er dog ikke større end man skal skrue 20-30% højere op for recieveren.
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 12:02
NAStify Player, MrMC (Kodi) for tvOS/ATV4 kan også afspille mkv direkte fra NAS.

Redigeret af zeryus - 17-Februar-2016 kl. 12:02
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Brusendal Brusendal skrev:

Har fundet ud af Infuse ikke understørre DivX, men nok også historie med det format.

Andromeda: har selv samme setup med TC ver. 5 og yousee Netgear 6250. Havde WIFI dæknings problem med Netgear router. Så TC (sat i bridge mode) bruger jeg som AP pga. ringe WIFI på husets 1 og 2.sal. Har givet TC samme SSID og password som Netgear - kører fint og stabilt.

DTS - jeg har en ældre DENON 2310 og kører altid i DIRECT, så har ikke oplevet samme problem

Volume - kan se andre steder at der er flere der beskriver samme problem. ATV er skuret op på max og har slået indstilling "høje lyde" fra. Det er dog ikke større end man skal skrue 20-30% højere op for recieveren.

Hvordan har du specifikt sat TC op og samme med Netgear routeren?


Hvad indstillingerne stå på i TC airport værktøj?

Og er det eneste jeg skal ændre på Netgear/yousee routeren: "router mode": NO ?
Til top
Brusendal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brusendal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 14:04
Jeg bruger stadigt Netgear som router og TC som kablet accesspoint. 

I Airport utility: Network - Bridge mode
Wireless - opret trådløs netværk - samme SSID/PW som Netgear

I Infuse Pro skal du bruge brugernavn "admin" og PW for at komme ind i TC

Jeg har prøvet at køre omvendt med TC som router. Der sættes Netgear i "router mode": NO  Jeg oplevede dog ikke bedre WIFI fra TC som router. Nu har jeg Netgear placeret centralt i stueplan og TC "AP" på 2.sal. Jeg har min 90/20 på wifi i hele huset på en 100/20 forbindelse.


Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 15:10


Jeg skal kun bruge netgear som modem og TC som router. Har prøvet igår, kun at køre over TC/wifi. Det virker umiddelbart fint.

Så jeg gør følgende;

Sætter TC: fra (brokobling)

Sætter netgear: Router mode/NO.

Korrekt?

Og skal jeg slet ikke pille ved DHCP og hvad der ellers findes at indstillinger, på hhv. Netgear og tc?
Til top
Brusendal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brusendal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 18:23
Jeps korrekt - jeg har ikke pillet ved DHCP det klar Netgear modem.
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 08:10
Super

Og hvad med netværkskanal? Klarer tc det selv?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu