recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv, samme funktion som airport express?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv, samme funktion som airport express?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AndersDGP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersDGP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv, samme funktion som airport express?
    Sendt: 02-September-2013 kl. 17:05
Har lige brug for lidt hjælp her!

Et apple tv, har det fuldstændig samme funktion som airport Express?

Kan jeg afspille lyd fra min telefon over på apple tv'et som er forbundet med receiver uden at ha tv'et tændt?
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 17:15
Hej

airport Express kun afspiller lyd.
apple tv afspiller lyd og billede (evt. kun lyden hvis det er det du vil have). Så ja det kan du godt.

Jesper

Redigeret af Packer - 02-September-2013 kl. 17:16
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 17:16
Om den kan det samme kan jeg ikke svare på.
Men bruger næsten aldrig mit ATV med fjernsyn tændt. Finder musik på iPad og sender det så til ATV og ud gennem anlæg
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersDGP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 17:27
Super.. Lige det jeg håbede. Apple tv skal opsættes via tv'et og ikke via computeren?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 17:28
Jep. Sæt hdmi kabel til tv. Tænd den. Indtast kode til netværk hvis du kører trådløst og wupti så er du kørende

Redigeret af aerik - 02-September-2013 kl. 17:28
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér act_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 17:42
Husk dog at ATV ikke har analog lydudgang som Express'en - kun optisk og HDMI.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersDGP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 17:44
Og man kan sagtens bare sætte ATV til strøm og så optisk i receiver uden hdmi og så bare afspille lyd fra telefon?
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af AndersDGP AndersDGP skrev:

Og man kan sagtens bare sætte ATV til strøm og så optisk i receiver uden hdmi og så bare afspille lyd fra telefon?
ja, men det bliver så lidt svært at aktivere airplay og koble den på dit netværk uden du kan se noget, men du mener sikkert EFTER den er klargjort ? :-)

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersDGP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 18:01
Selvfølgelig efter den er klargjort. Det er fordi han vil bruge ATV i soveværelset til tv. Når der så kommer gæster vil han ta ATV med ned i stuen og bare koble den til hans receiver.
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 19:49
Kan man også spille fra anlæg med slukket tv, hvis ATV er forbundet til anlæg med hdmi?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 19:51
Ja - hvis din forstærker er ligeglad med slukket tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 20:01
Min surround receiver er ihvertfald ikke ligeglad når jeg prøver med wd tv live
Må komme an på en prøve så.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu