recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - apple tv sbmc windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

apple tv sbmc windows 7

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
djspeedy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djspeedy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: apple tv sbmc windows 7
    Sendt: 08-Januar-2012 kl. 14:04
har lige købt en apple tv2 og har jailbreaket den og derefter installeret nitotv på hvor jeg gerne ville gøre brug af xbmc.

jeg har problemer med at dele mit windows 7 så jeg kan finde min pc på min apple tv i xbmc.

er der nogen der har nogen gode ideer.

mvh djspeedy

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 14:10
Prøv at slå windows firewall fra.
Jeg brugte rigtig lang tid på at få win7 sharing til at virke sammen med min WDTV, men efter jeg slog windows firewall fra, så virker det.
Mvh Jesper
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djspeedy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 14:30
det så desværre ikke ud til at virke.
det ser umiddelbart ud til at min pc godt kan se mit atv og kan også finde noget atv kalder en workgroup, men når jeg går ind i mappen ligger der ingenting.
atv har fint adgang til nettet mhs til at se podcast, youtube mm, men snakke sammen internt går ikke så godt.

Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juni-2009
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 14:42
Hvis du har oprettet en amindelig windows7 familie sharing (standard i win7) skal du lukke ned for den og oprette en "gl.dags" fil deling istedet. Det kan evt være det.
Har du en anden pc du kan teste med så du kan udelukke atv2?
Til top
jimmi80 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 723
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 19:36
Kør med plex istedet hvis det er til film, det er 100 % det bedste program langt overlegen hvad angår xbmc til film musik og billeder
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af jimmi80 jimmi80 skrev:

Kør med plex istedet hvis det er til film, det er 100 % det bedste program langt overlegen hvad angår xbmc til film musik og billeder
Nej det er ikke rigtig. Plex understøtter kun streaming via HTTP protokollen. Dvs at der ingen understøttelse er på menu'er (video_ts og ISO) samt at "alm." undertekster fra org. DVD'er - altså VOBSUB - heller ikke er understøttet.
Hvilket ville betyde at over 90% af de film jeg har liggenden ikke ville kunne afspilles.
Jeg har Plex kørende på en MacMini - film på NAS, men har valgt XBMC på ATV2 så den læser film direkte fra NAS.

PS og jeg GIDER ikke rode med downloadede undertekster som nogle børn/unger har siddet og knaldet sammen ud fra deres skole engelsk - når man har org. skiverne........

Redigeret af kim.t - 08-Januar-2012 kl. 20:07
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af jimmi80 jimmi80 skrev:

Synes du mangler en "Efter MIN mening" her?
Efter min mening er der ikke noget HTPC software der når XBMC til sokkeholderne, dog er ATV absolut ikke den optimale platform at installere det på.....

Redigeret af ridderdk - 08-Januar-2012 kl. 23:01
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djspeedy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 14:06
trot vi fik klaret problemet.

mange tusind tak for den hjælp i kom med.

mvh djspeedy.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu