recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv til receiver onkyo 616
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv til receiver onkyo 616

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 21:08

Er det pågældende Input stillet til lyd fra en anden kilde, Analog elker Toslink, så skal det naturligvis imstilles til HDMI.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Point: 492
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 19:30
Rigtig mange tak for hjælpen indtil nu. Det har hjulpet rigtig meget og det virker næsten alt sammen nu. Har kun brug for hjælp til en ting til: hvordan får jeg min tv lyd ud gennem mit anlæg? Lige nu har jeg en receiver som er forbundet med mit apple tv samt en hdd optager begge gennem hdmi. Så hvordan får jeg nu alm tv lyd ud gennem mit anlæg. Det kan jeg ikke lure, kan I hjælpe med det også?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

Rigtig mange tak for hjælpen indtil nu. Det har hjulpet rigtig meget og det virker næsten alt sammen nu. Har kun brug for hjælp til en ting til: hvordan får jeg min tv lyd ud gennem mit anlæg? Lige nu har jeg en receiver som er forbundet med mit apple tv samt en hdd optager begge gennem hdmi. Så hvordan får jeg nu alm tv lyd ud gennem mit anlæg. Det kan jeg ikke lure, kan I hjælpe med det også?
Du skal have aktiveret/opsat ARC (Audio Return Channel), som sender TV lyden retur gennem det HDMI kabel der er mellem TV og receiver.
Du skal have indstillet TV'et til at sende lyd via ARC, derefter aktivere ARC på receiveren og til sidste vælge TV/ARC på receiveren.

Iflg. manualen til receiveren, skal du:
- vælge TV/CD input
- sætte HDMI Control (RHID) til On
- sætte ARC til Auto

Redigeret af quarkir - 18-December-2013 kl. 19:44
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Point: 492
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 18:47
Hvordan aktiverer jeg arc på et Panasonic VT20 thi det kan jeg ikke finde ud af. Kan nogle af jer hjælpe?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu