|
Apple TV uden andet iOS apparat |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Strandvasker - jeg holder det kort. Du kan allerede bruge Netflix i Danmark (til en højere pris, som er den samme som Netflix US + Unblock US).
|
||
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
||
![]() |
||
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
|
Dertil er der altid muligheden for at leje film og serier via iTunes. Apple TV er muligvis ikke for alle, men jeg vil dog alligevel påstå, at alle kan finde et eller andet at bruge den til. Et af de bedste indkøb, jeg har gjort de sidste mange år.
|
||
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
||
![]() |
||
bocaj123 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
|
Jeg kan anbefale programmet Firecore http://firecore.com/atvflash Så kan du streame alle dine filer fra din NAS uden hakken, du skal bare holde dig til deres media player og ikke XMBC..
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12507 |
|
Jeg ved ikke hvad du mener her.
Så har du købt den forkerte streamer. Var det så svært at finde ud af? |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9459 |
|
Strandvasker, på 10 min kan du jb den. Så kan den læse dine film i forskellige formater fra en NAS. Xbmc er en dårlig løsning, benyt firecore standard player
Redigeret af lahan - 24-Oktober-2012 kl. 14:55 |
||
![]() |
||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
|
Kig lidt på WD live den fungere sku godt. Og den æder alt!
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4750 |
|
Apple TV er en medieafspiller - men ikke det som mange traditionelt har kaldet en medieafspiller. Jeg tror simpelthen den del af kritikken kommer af, at folk gerne vil have Apple TV-boksen til at være noget, som den ikke er. Apple TV-boksen er jo en internet-streamerboks og ikke en netværks-streamerboks. Det tror jeg aldrig har været hensigten og det er ikke det Apple markedsfører den som. At man så kan jailbreak'e og tilføje XBMC er en anden snak, men jeg synes generelt, at det er klogt, at søge efter en netværksstreamboks, hvis det er det man søger og en internet-streamerboks, hvis det er det man søger. Apple TV opfylder det sidste og er den bedste boks til det behov på markedet - uanset om man har Apple-udstyr eller ej. Den kan ikke det første og kommer aldrig til det uden jailbreak. Det tror jeg man kan være ret sikker på.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Du spurgte til hvorfor folk har den opfattelse at sådan en atv nærmest kun kan fungere hvis man har andet apple udstyr, og det forsøgte jeg at forklare dig. Det jeg prøvede at forklare dig var, at hvis man ønsker streaming af materiale fra eget lokalnet, fx. rippede film film og tv optagelser på en nas, så kan sådan en atv faktisk stortset ikke fungere hvis det øvrige udstyr ikke snakker "apple'sk" og materialet er i apple format. Altså, hvis man ønsker udelukkende at streame online content, så har du ret i at en atv fint klarer sig uden øvrigt apple udstyr. Ønsker man derimod at streame lokalt content så fungerer en atv rigtigt dårligt uden andet apple udstyr (kan til nød afhjælpes ved at hacke den og gøre den til noget den ikke originalt var). Du har altså både ret i at en atv sagtens kan stå alene, samtidigt med at folk har ret i at en atv ikke fungerer ret godt uden øvrigt apple udstyr, det afhænger af hvad man forbinder med en medieafspiller. For mit vedkommende er en medieafspiller noget der kan klare både lokalt og online content og der klarer en atv sig ret dårligt uden opbakning fra øvrige appleløsninger. Du har for øvrigt helt ret i at en atv2 er den forkerte afspiller til mig, det har jeg luret for længst. |
||
![]() |
||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
|
Nu har jeg købt en og leget med den. Det virker bare.
Den streamer Netflix med glimrende billedkvalitet, jeg så et afsnit af Modern Family, og på det så billedet fint ud. Jeg kan godt se, det ikke er en skive, men det er absolut acceptabelt billede. Min iTunes musik spiller den, og mine billeder viser den. Tidligere var det ifølge Sonne åbenbart besværligt at få den til at vise ens billeder, nu skulle jeg bare bede iTunes dele dem. Jeg har ikke rippet mine dvd'er, så det skal jeg ikke bruge min til. Det jeg har brug for at få den til at spille, det ser det ud til virker. |
||
![]() |
||
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
|
Jeg bruger også meget Podcast app'en. Bl.a. til at se 'So ein ding' og forskellige udsendelser fra TwitTV - f.eks. Tech News Today.
|
||
![]() |
||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
|
Nu har jeg så konstateret, at selvom computeren er tændt, så skal iTunes være åben, før Apple TV kan vise mine billeder og spille musik.
Det var så heller ikke hovedårsagen til, at jeg købte den. |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9459 |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |