recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV uden andet iOS apparat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV uden andet iOS apparat

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:10
Strandvasker - jeg holder det kort. Du kan allerede bruge Netflix i Danmark (til en højere pris, som er den samme som Netflix US + Unblock US).
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Strandvasker - jeg holder det kort. Du kan allerede bruge Netflix i Danmark (til en højere pris, som er den samme som Netflix US + Unblock US).

Dertil er der altid muligheden for at leje film og serier via iTunes. Apple TV er muligvis ikke for alle, men jeg vil dog alligevel påstå, at alle kan finde et eller andet at bruge den til. Et af de bedste indkøb, jeg har gjort de sidste mange år.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
bocaj123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bocaj123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Selvfølgelig kan den det. Jeg forstår ikke helt, hvor opfattelsen af at Apple TV nærmest kun kan bruges, hvis man har andet fra Apple er kommet fra.

Apple TV er en helt selvstændig medie-dims man kan slutte til sit fjernsyn, og den fungerer på den måde, synes jeg, langt bedre end sammenlignelige produkter fra konkurrenterne.

Måske hænger opfattelsen sammen med at dine udtalelser er stærkt afhængige af hvad man ønsker at bruge sin medie-dims til.

Jeg har en Apple TV 2 som jeg rigtigt godt gad at bruge som medieafspiller, lækker lille boks, lækker fjernbetjening, den oser af kvalitet. Desværre er den stortset ubrugelig til det jeg ønsker.

Jeg har en nas fyldt med primært tv optagelser, men også en stak rippede dvd'er og enkelte blurays. Min atv2 giver mig bare ikke mulighed for at hente film og optagelser fra min nas. Jeg kan installere itunes enten på min nas eller en anden maskine og importere film og optagelser fra min nas, men det hjælper ikke noget da atv2'en ikke understøtter det transport stream format mine tv optagelser ligger i, ligesom mkv'er heller ikke dur i apples verden. Filmene kunne jeg nok rippe i et appleformat istedet, men jeg orker ikke at skulle gennem processen med knovertering hver gang jeg optager noget fra min antenneudbyder. Så til brug sammen med min store samling af tv optagelser er atv2'en ubrugelig.

En mulighed er at jailbreake og installere xbmc på atv2'en, det har jeg prøvet og det fungerer utroligt ringe. Fra xbmc kan jeg direkte kontakte min nas, men afspilningen hakker, indimellem tilter xbmc så jeg ryger ud til hovedmenuen på atv2'en og hd optagelser har jeg endnu til gode at se virke.

Når nu atv2'en ikke dur til ovennævnte, hvad kan jeg så bruge den til? Jeg kan se netflix hvis jeg ønsker at betale og er villig til at snyde mig til et amerikansk statsborgerskab eller jeg kan vente på at netflix kommer til Danmark til en højere pris og et ringere udvalg, hvis ellers jeg har forstået de nyheder jeg har læst korrekt. Jeg er dog generelt ikke interesseret i at betale for film når nu jeg har omkring 1200 film optaget fra tv i forvejen på min nas.

Jeg er altså nede på stortset kun at kunne bruge min atv2 til at se youtube videoer på.

Dine ønsker kan sagtens være anderledes end mine, men i forhold til mine ønsker er en atv2 et glorificeret dørstop. Havde jeg haft apple udstyr, alt liggende i apple format og mulighed for airplay havde atv2'en sikkert været hylende smart, men med mit nuværende setup og manglende lyst til at betale for streamet materiale bliver atv2'en udkonkureret på stortset alle punkter af konkurrenterne.

Ovenstående er ikke for at starte en flamewar, jeg gad som sagt godt at min atv2 duede til det jeg gerne ville. Hvis apple en dag dropper det der med at alt skal være låst til deres formater og deres metoder er jeg sikker på det bliver super. Jeg gad rigtigt godt en alsidig medieafspiller i apple's lækre design og kvalitet, det kniber bare med alsidigheden så længe de er låst.
Jeg kan anbefale programmet Firecore http://firecore.com/atvflash
Så kan du streame alle dine filer fra din NAS uden hakken, du skal bare holde dig til deres media player og ikke XMBC..
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 14:46

Måske hænger opfattelsen sammen med at dine udtalelser er stærkt afhængige af hvad man ønsker at bruge sin medie-dims til.

Jeg ved ikke hvad du mener her.

Jeg har en Apple TV 2 som jeg rigtigt godt gad at bruge som medieafspiller, lækker lille boks, lækker fjernbetjening, den oser af kvalitet. Desværre er den stortset ubrugelig til det jeg ønsker.

Jeg har en nas fyldt med primært tv optagelser, men også en stak rippede dvd'er og enkelte blurays. Min atv2 giver mig bare ikke mulighed for at hente film og optagelser fra min nas.

Så har du købt den forkerte streamer. Var det så svært at finde ud af?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 14:52
Strandvasker, på 10 min kan du jb den. Så kan den læse dine film i forskellige formater fra en NAS. Xbmc er en dårlig løsning, benyt firecore standard player

Redigeret af lahan - 24-Oktober-2012 kl. 14:55
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 15:40
Kig lidt på WD live den fungere sku godt. Og den æder alt!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4750
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 15:54

Apple TV er en medieafspiller - men ikke det som mange traditionelt har kaldet en medieafspiller.

Jeg tror simpelthen den del af kritikken kommer af, at folk gerne vil have Apple TV-boksen til at være noget, som den ikke er. Apple TV-boksen er jo en internet-streamerboks og ikke en netværks-streamerboks. Det tror jeg aldrig har været hensigten og det er ikke det Apple markedsfører den som. At man så kan jailbreak'e og tilføje XBMC er en anden snak, men jeg synes generelt, at det er klogt, at søge efter en netværksstreamboks, hvis det er det man søger og en internet-streamerboks, hvis det er det man søger. Apple TV opfylder det sidste og er den bedste boks til det behov på markedet - uanset om man har Apple-udstyr eller ej. Den kan ikke det første og kommer aldrig til det uden jailbreak. Det tror jeg man kan være ret sikker på.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg ved ikke hvad du mener her.

Du spurgte til hvorfor folk har den opfattelse at sådan en atv nærmest kun kan fungere hvis man har andet apple udstyr, og det forsøgte jeg at forklare dig. Det jeg prøvede at forklare dig var, at hvis man ønsker streaming af materiale fra eget lokalnet, fx. rippede film film og tv optagelser på en nas, så kan sådan en atv faktisk stortset ikke fungere hvis det øvrige udstyr ikke snakker "apple'sk" og materialet er i apple format.

Altså, hvis man ønsker udelukkende at streame online content, så har du ret i at en atv fint klarer sig uden øvrigt apple udstyr. Ønsker man derimod at streame lokalt content så fungerer en atv rigtigt dårligt uden andet apple udstyr (kan til nød afhjælpes ved at hacke den og gøre den til noget den ikke originalt var). Du har altså både ret i at en atv sagtens kan stå alene, samtidigt med at folk har ret i at en atv ikke fungerer ret godt uden øvrigt apple udstyr, det afhænger af hvad man forbinder med en medieafspiller. For mit vedkommende er en medieafspiller noget der kan klare både lokalt og online content og der klarer en atv sig ret dårligt uden opbakning fra øvrige appleløsninger.

Du har for øvrigt helt ret i at en atv2 er den forkerte afspiller til mig, det har jeg luret for længst.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 17:38
Nu har jeg købt en og leget med den. Det virker bare.
Den streamer Netflix med glimrende billedkvalitet, jeg så et afsnit af Modern Family, og på det så billedet fint ud. Jeg kan godt se, det ikke er en skive, men det er absolut acceptabelt billede.
Min iTunes musik spiller den, og mine billeder viser den. Tidligere var det ifølge Sonne åbenbart besværligt at få den til at vise ens billeder, nu skulle jeg bare bede iTunes dele dem.
Jeg har ikke rippet mine dvd'er, så det skal jeg ikke bruge min til. Det jeg har brug for at få den til at spille, det ser det ud til virker.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 18:06
Jeg bruger også meget Podcast app'en. Bl.a. til at se 'So ein ding' og forskellige udsendelser fra TwitTV - f.eks. Tech News Today.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 13:47
Nu har jeg så konstateret, at selvom computeren er tændt, så skal iTunes være åben, før Apple TV kan vise mine billeder og spille musik.
Det var så heller ikke hovedårsagen til, at jeg købte den.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Nu har jeg så konstateret, at selvom computeren er tændt, så skal iTunes være åben, før Apple TV kan vise mine billeder og spille musik.
Det var så heller ikke hovedårsagen til, at jeg købte den.
ja selvfølgeligt standard ATV streamer indhold fra iTunes til ATV. Så selvfølgeligt skal iTunes være startet op. Du kan jo også styre dit ATV inde fra itunes
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu