recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV2 jailbreak - hurtigt!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV2 jailbreak - hurtigt!

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 19:18
Men det kan man vel ikke, hvis man ikke har de gamle blobs (hvilket man jo ikke har, hvis man køber en brugt). 
Anders
Til top
Moushi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-August-2007
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moushi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 19:41
Sorry, min er version 5.02 - altså ikke den allernyeste...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 19:44
Jeg spørger sikkert vildt dumt, men jeg har lige kigget lidt her:

http://www.jailbreakguiden.dk/spoergsmaal/hvordan-gendanner-jeg-fra-en-firmwarefil-jeg-har-hentet-uden-for-itunes

Hvis man så henter firmwaren til fx. version 5.0.2, kan man så installere den uden problemer (også selvom man ikke har SHSH blobs), idet det jo opdaterer (ikke downgrade) softwaren?
Anders
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 20:52
Problemet er at du nok ikke kan få fat i 5.0.2 mere, da Apple pusher 5.1.1 istedet.

Og mener ikke du kan bruge andres blobs, da de er hardware unikke.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 21:07
Det virker da som om, at man kan downloade de forskellige firmware's på diverse sider.

Vil de ikke kunne bruges?

Fx Bliver der her linket til firmwaren:
http://www.ijailbreak.com/apple-tv/download-apple-tv-ios-5-0-2-build-9b830-ios-5-1-2-firmware/
Anders
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 21:39
Mener nu at Apple under Jailbreaken skal verificere firmwaren, og hvis den er for gammel fejler den.
Men er ikke 100% sikker, da jeg ikke selv har prøvet med "gamle" versioner.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 18:03
Apple "signer" stadig 5.0.2, så det er ikke noget problem at jailbreake ATV'en, hvis man har Apples 5.0.2 firmware installeret først.

Der må da være nogen der ved, om det kan lade sig gøre at gå fra officiel 5.0 (4099) firmware til officiel 5.0.2 firmware (altså ikke den nyeste firmware)?
Anders
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:22
Nå, jeg tog chances og købte en ATV 2, som kørte med iOS 6, altså den nyeste firmware. Denne kan ikke jailbreakes, men eftersom Apple stadig signer 5.0.2 firmwaren, så skulle man være i stand til at downgrade uden brug af SHSH blobs. Og sørme ja, det virkede. Nu er jeg så i gang med at jailbreake Thumbs Up
Anders
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:29
Hvordan downgrader du den ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 22:05
1. Download firmwaren:
http://appldnld.apple.com/AppleTV/041-4362.20120605.t8i4U/AppleTV2,1_5.0.2_9B830_Restore.ipsw

2. Åben iTunes
3. Forbind ATV 2 til computeren via et micro USB kabel (der skal IKKE være strøm på ATV 2'en)
4. Når Apple TV'en bliver fundet står der "Gendan"
5. Hold shift nede, mens du trykker på "Gendan"
6. Vælg IPSW filen du downloadede
7. Så går iTunes i gang med at downgrade - det tager lidt tid
8. Der burde nu komme en besked om, at din ATV er nulstillet til fabriksindstillingerne. Hermed er din ATV downgraded til 5.0.2

Det virker kun fordi Apple stadig signer 5.0.2 firmwaren. Dette bliver de nok ikke ved med, så det er med at komme i gang, inden de pludselig lukker igen.

Herefter kan ATV'en jailbreakes (så vidt jeg ved, kræver dette også, at Apple skal signe 5.0.2 firmwaren).

Anders
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 07:47
Det må jeg prøve.

Hvis nu man er på 4.4.4 skal man så op til nyeste version først, eller kan man nøjes med at gå til 5.0.2 ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 07:53
Det er det, som jeg har prøvet at få svar på igennem flere fora, men ingen har kunne give et sikkert svar. Jeg vil nu mene, at man godt kan gå fra 4.4.4 til 5.0.2, idet firmwaren jo bliver signet af Apple under processen. Men jeg er ikke sikkker (har først lige fået min ATV 2 i går aftes)
Anders
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu