recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV2 og TDC Homebox problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV2 og TDC Homebox problemer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV2 og TDC Homebox problemer
    Sendt: 03-Februar-2012 kl. 20:34
Hej alle
Jeg har erhvervet mig en Apple TV2 på udsalg i Fona i dag (sparede 300,- ifh Apple Store).

Men men... Den er kablet til min TDC Homebox. Og efter ca. 2 min. lukker Homeboxen for netværket. 
- Genstart Homebox - ATV kører med forbindelse og Airplay igen i 2 min. - og så lukker Homeboxen igen...

Er der andre som har samme problem - eller er det bare mig?

Og skulle der være nogen, som kender en løsning på problemet. Det er virkelig ærgerligt, for jeg kan slet ikke bruge min nye ATV overhovedet Cry.

Bedste hilsner fra
Kristian
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 21:10
Det er almindelig kendt at Homebox'en ikke virker med AirPlay jævnfør en lokal TDC tekniker. De må bare ikke melde det officielt ud.

Løsning; køb en 500 kr. router i den lokale pc shop og så spiller det.

En Homebox skal levere signal ind huset. Andet dur den ikke til.

Redigeret af Tweaky - 03-Februar-2012 kl. 21:14
Til top
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:26
Det passer ikke. Jeg har 3 ATV2 hvor den ene er fastforbundet og de to andre er trådløst på. Alt her kører smurt, vi streamer fra iPad, iPhone, iMac. Ring ind til TDC og bed om en ny homebox, arbejder selv ved TDC som tek, og der er jo altså også bare dårlige homeboxe.

Her hjemme bliver det brugt hver dag og der har aldrig været noget galt, plus vi både har tv på linien også, så vores router bliver brugt altid!
Med venlig hilsen

Mark
Til top
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:27
Men der er problemer med homebox og iPhone 4's, men der er en midlertidig løsning. Men hvis du bruger 4's så er det sikkert det
Med venlig hilsen

Mark
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 12:23
Tak for jeres forslag og kommentarer. Jeg har både iPad og iPhones 4S på trådløst, og oplever ingen problemer der. Faktisk har jeg aldrig før haft problemer med nogen af de andre kablede og trådløse enheder, som bl.a. både tæller Android enhed, TV, PS3, Philips Steamium og TouchDiva.

Kan det være en løsning at låse ATV fast på en statisk IP?
- Ellers skal jeg nok bede om at få en ny boks.

Hilsen Kristian
Til top
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 13:10
iPhone 4s KAN få routeren til helt at genstarte. Men der findes en midl. løsninger som jeg kan skrive til dig på mandag. Men du kan jo prøve dig lidt frem, med hvis du fx deler film på din itunes på computeren, eller om det kun er når du streamer fra de trådløse ting
Med venlig hilsen

Mark
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 17:20
Hmm...så skal jeg da have skiftet min. Den falder ud på trådløs, IP telefoni virker ikke med mellemrum og intern DLNA fucker jævnligt op. Efter at have prøvet 3 Homebox fik jeg at vide at sådan var den altså og teknikeren var godt bekendt med fejlene.

Har ingen interne eller trådløse issues på den D-Link router der benyttes pt., menjeg prøver da en boks mere.
Til top
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 20:58
Hmmm. Der kommer snart den 3. gen homeboks og den kører jeg test på nu, og den kører en del bedre end de 2 andre der findes af Homebox .. Men da jeg brugte ADSL udgaven, havde jeg ingen problemer!!

Men kører også på den slags fejl til hverdag. Så har hørt det hele!
Med venlig hilsen

Mark
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 17:51
@MarkRL: Du må meget gerne sende mig en løsning mandag, hvis du har en workaround Smile.
 /Kristian
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 22:15
jeg har bokset med tilsvarende problem med min homebox i mere end et halvt år. Nu har jeg snart i 2 uger oplevet at homebox kun har crashet et par gange.

Jeg har haft mange besøg af tdc teknikere, men nu ser det ud til at være lykkedes.

Få tdc til at opdatere din homebox (der er for nylig kommet ny firmware) - og tag fat i TDC igen og igen - det ender med at de tager fat i de rigtige kapaciteter. Faktisk virker det som om TDC tager sådan et problem seriøst, og tager fat i problemet, når man fejlmelder.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 11:45
Jeg havde samme problem og kontaktede TDC support. De har kendskab til problemet og kan løse det. Ved ikke om det er ændring i kryptering eller hvad det er men det virker nu og det crashede før
Til top
eddy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 21:11
Jeg har et tilsvarende problem med Airplay og TDC Homebox (ADSL): Airplay ikonet dukker op på mine Apple enheder, når jeg tænder for mit Airplay “service” apparat [ny Pioneer receiver, SC-LX 75], men forsvinder igen efter et par minutter, hvis jeg ikke bruger servicen, eller blot holder en pause i brugen. Problemet er det samme uanset om kører trådløst (ipod touch) eller kablet (iTunes fra PC) (Receiveren er kablet). Har testet med en anden router (fra Fullrate: ZyXEL) og så fungerer det uden problemer.
 
Har kontaktet TDC service, og de siger at de kender til problemet, og at de er i dialog med leverandøren af homeboxen, men der er ingen konkrete udsigter til en løsning (min homebox har den seneste software).
 
Derfor, hvis der er nogen der mener at der allerede findes en løsning fra TDCs side, så homeboxen kan fungere uden problemer med Airplay, så vil jeg meget gerne høre om det!
 
Eddy
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu