recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV2 og TDC Homebox problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV2 og TDC Homebox problemer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Andersen4 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2012
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersen4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af eddy eddy skrev:

Jeg har et tilsvarende problem med Airplay og TDC Homebox (ADSL): Airplay ikonet dukker op på mine Apple enheder, når jeg tænder for mit Airplay “service” apparat [ny Pioneer receiver, SC-LX 75], men forsvinder igen efter et par minutter, hvis jeg ikke bruger servicen, eller blot holder en pause i brugen. Problemet er det samme uanset om kører trådløst (ipod touch) eller kablet (iTunes fra PC) (Receiveren er kablet). Har testet med en anden router (fra Fullrate: ZyXEL) og så fungerer det uden problemer.
 
Har kontaktet TDC service, og de siger at de kender til problemet, og at de er i dialog med leverandøren af homeboxen, men der er ingen konkrete udsigter til en løsning (min homebox har den seneste software).
 
Derfor, hvis der er nogen der mener at der allerede findes en løsning fra TDCs side, så homeboxen kan fungere uden problemer med Airplay, så vil jeg meget gerne høre om det!
 
 
Jeg har det samme problem med TDC Homebox, hvis jeg ikke bruger Airplay et stykke tid så virker det ikke, hverken fra Itunes eller fra en iPhone. Nogle gange får jeg fejl -15006 i iTunes og nogle gange forsvinder symbolet for Airplay bare. Med en anden ruter virker det perfekt, jeg kan dog godt få det til at virker med netkabel fra PC og iTunes. Har prøvet alle tænkelige indstillinger med firewall og trådløs i TDC routeren. Har du fundet en løsning, så det virker med TDC boksen, så vil jeg meget gerne høre om det?
 
Denon AVR 1912 med Airplay (statisk IP adrese)
Til top
eddy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 12:14
... Nej, ingen løsning der virker med TDC boksen alene. Jeg er hoppet på den løsning, som også er beskrevet andre steder (inkl. TDC's egen side); jeg har købt en ny trådløs router (Cisco Linksys E4200), som nu sidder efter TDC Homebox'en. Det er Cisco routeren der styrer alt internt netværk, og det eneste TDC box'en står for er telefoni og internetforbindelse. Siden jeg har lavet den løsning har al Apple kommunikation fungeret perfekt (Airplay og Timemachine backup, som førhen også gav proiblemer over det trådløse netværk).
TDC har anerkendt problemet, og siger at de arbejder på en løsning med producenten; de siger dog også at de ikke kan sige noget om hvornår problemet er løst. Det er lang tid siden jeg har hørt fra dem (og jeg har heller ikke selv fulgt op).
Eddy
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu