recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple Tv2 vs WDtv live
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple Tv2 vs WDtv live

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hillig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2008
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hillig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple Tv2 vs WDtv live
    Sendt: 07-Januar-2012 kl. 15:57

Hej Alle

Hurtigt spørgsmål:
Hvorfor ikke/hvorfor bør jeg vælge en Apple Tv2?

Hvorfor ikke/Hvorfor bør jeg vælge en wdtv live ( ny version )?

Jeg vil gerne streame film fra nas  (dvd og bluray rip)

Hold gerne tråden kun til disse 2 modeller !!

/Mikael
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 16:21
Apple TV2:
- kun 720p output
- du skal jailbreake for at streame fra NAS samt afspille ikke-iTunes formater (dog ret nemt at gøre)
- selv efter jailbreak kan du opleve, at visse filtyper skal konverteres for ikke at hakke - f.eks. store mkv filer.

+ flot design. Flot, hurtig smooth UI
+ AirPlay
+ flot og hurtig streaming

Læs mere her: http://www.livingsmart.dk/page/index.html/_/living-smart-tv-2/apple-tv-2-en-boks-fuld-af-muligheder-r1995

WDTV: (har dun den gamle, så ikke up-to-date med forbedringer)

- grimt design og byggekvalitet (men smagssag)
- langsom og grimt UI
- enkelte gange ustabil (kan fryse)

+ 1080p
+ æder alle formater lige ud af boksen
+ kan tilslutte ekstern HD
Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juni-2009
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 19:51
Jeg har et AppleTV2 / min bror har WDTV live. 

Er 100% enig med Skalle

Til top
hillig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hillig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 19:59
Peter DKM, hvilken ville du vælge nu hvor du kender dem begge? (er den 2. gen wdtv? )

Hælder mest til WDTV - men græder over hvor lækker apple remoten er  :o)

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 20:08
Ville vælge WDTV Live hvis du er i den prisklasse. Jeg ved desværre ikke hvad genration det er. Men den er 1 år gammel. 
Begrundelse.
Du ofrer lækkert layout men får kvalitet hvor det gælder - altså når filmen først er igang.
AppleTV2 kom hurtigt ind og bliver brugt til serier i soveværelset. Den har begrænsning på 720p og stereo lyd.
Hvis du kun har 720p Fladskærm og stereo lyd. Så tag AppleTV2. Hvis du har surround lyd + fladskærm med 1080p eller tænker på at købe det - så tag wdtv live.
WDTV live er enkel og virker og æder alt du smider efter den.
Men ja remoten er godt nok lækker - Elsker apple - hvorfor skal en fjernbetjening have mere en 3 knapper og pile?
Til top
hillig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hillig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 20:14
Takker Peter.
Satser på en wdtv :o)

Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 00:25
Har du overvejet en Boxee Box? :) 

Jeg har ikke selv prøvet hverken Apple TV2 eller WDTV Live, men fravalgte selv førstnævnte pga den mangler lidt features jeg gerne ville have, og mellem WDTV og Boxee virkede Boxee'en på mig som det bedste produkt. Den er så også lige lidt dyrere, men spørgsmålet om det ikke er værd at smide det efter den?

Jeg er i hvert fald særdeles tilfreds med min, eneste ting der ikke har været optimalt ved min oplevelse har været dens AirPlay funktionalitet (crasher anden gang man forsøger at sætte noget til den, lyden hakker, det virker kun med iPhone og ikke igennem iTunes på min Mac, 5 sekunders forsinkelse fra tryk på iPhone til der sker noget med lyden), men på alle andre punkter har den været super.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 09:55
Hov hov, Apple TV2 understøtter også 5.1.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 09:56
Jeg den kan afspille det - mener kun det kommer ud i 2.1
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 13:53
Nej, Apple TV2 outputter fint Dolby Digital og DTS i 5.1. Jeg bruger det selv når jeg ser film.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 16:16
Ok min fejl :( sorry
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Nej, Apple TV2 outputter fint Dolby Digital og DTS i 5.1. Jeg bruger det selv når jeg ser film.

Ditto...Wink
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu