recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV3 VS. WDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV3 VS. WDTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV3 VS. WDTV
    Sendt: 11-Marts-2012 kl. 08:37
Jeg har WDTV og er ganske tilfreds, men har også iPad og iPhone. Ser mange film, vil apple kunne leve op til wd...?

Redigeret af joeblach - 11-Marts-2012 kl. 08:56
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 09:02
ATV 3 skal først jailbreakes før man kan samligne.

Og ved ikke om der findes jailbreak til den endnu. Men det kommer nok hurtigt
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 16:00
hvad hvis det var en apple tv2 så...?
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 16:06
Det kommer jo helt an på hvad du vil med den. Hvis du vil lægge .mkv-film på en ekstern harddisk og afspille dem, så kræver dette jailbreak af AppleTV. Hvis du jailbreaker så kan du tilgengæld også køre fx. XBMC og få et væsentligt pænere interface end på WDTV (som jeg husker det fra jeg havde en var det mappestruktur, evt. med moviesheets).
Hvis du har en masse film liggende på din iPhone eller iPad, så kan du via Airplay streame disse direkte til din AppleTV - dette kan du ikke med din WDTV.
Har du en Mac computer vil du med den kommende opdatering til Max OSX kunne "streame" dit skærmbillede til AppleTV via Airplay.
osv.

Kort sagt: Lav en liste over hvad det er du vil og så kan vi svare på om det er en god ide eller ej.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 21:20
Jeg vil gerne kunne se en masse film som nu via nas bl.a avi mkv m.v
Til top
S-Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: København
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af joeblach joeblach skrev:

Jeg vil gerne kunne se en masse film som nu via nas bl.a avi mkv m.v

Apple TV SKAL jailbreakes før det kan arbejde sammen med en NAS og der er endnu ikke et, men der er mange der arbejder på det. Firecore(som laver seas0npass jailbreak), har lavet noget lækker software som hedder aTV Flash, som til enhver tid er at foretrække i forhold til det meget buggy XBMC.
Jeg har selv både Apple TV2 (snart en 3'er også), men de bruges kun til streaming af musik/billeder fra iPhone/iPad eller musik fra min NAS, da den har indbygget AirPlay. Til film bruger jeg udelukkende min AC Ryan mini2, men det er primært fordi den understøtter 1080p, samt TrueHD og DTS-HD Master. HD-lyd får du ikke Apple TV til at levere, men DTS kan det godt klare, men det nye skulle jo kunne klare 1080p. Så hvis du kan nøjes med de lidt ældre lydformater, og du kan jailbreake en ATV3, så synes jeg du skal forsøge dig med sådan en.
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér humperdink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 09:27
Ikke at forglemme at Apple TV ikke understøtter 24p, hvilket giver en hakkende afspilning af film (der jo som bekendt er optaget med 24 billeder i sekundet).
Alt for meget grej at opgradere på.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 18:47
ok...så konklusion... beholder min Wdtv til film, og apple tv3 til billeder .....?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu