recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv4 ekstremt data forbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv4 ekstremt data forbrug

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv4 ekstremt data forbrug
    Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:16
Hej,

Er der andre end mig som har oplevet ekstremt højt data forbrug på deres Apple tv4?

Vi har det i svigermors kolonihave og nogen dage har jeg set forbrug op til 39gb.

Det sidder på en 3 4g forbindelse.

Der kan streames tv2 Play og dr.dk så det er henholdsvis 5mbit og 2.5 mbit. Regner jeg på det så er det henholdsvis 2gb og 1 gb i timen. Så 40gb på en dag er jo 20 timers tv og så meget tv ser svigermor ikke.

Der er også en iPad 4 som ha streamet tv2 Play via airplay til Apple tv4.

Routeren kan desværre ikke vise individuel Statistik så findes der noget app eller lignende til Apple tv4 som kan logge data forbruget? Evt også til ipad'en.

Jeg har lige været inde og slå Auto updates til apps fra samt screensaver.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:31
Havde nogle Mac's der gik helt amok ved brug af Icloud - som om indholdet absolut skulle synkroniseres igen og igen og igen... Ved kraftig brug af streaming med høj bitrate er jeg selv kommet op på 30gb pr dag. Prøv at stoppe al trafik - og se om der stadig er trafik på linien. Hvis dette er tilfældet, så må der jo køre nogle sync-processer i baggrunden.
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Point: 766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:42
Ja men problemet er bare at bitraten jo maks er 5mbit jævnfør tv2 Play.

Men det der icloud sync må jeg lige tjekke op på.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu