|
Apple TV4 spdif/coax 5.1 lyd |
Besvar |
Forfatter | |
JDL
Ny bruger Oprettet: 06-November-2015 Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-November-2015 kl. 16:04 |
Hej
Er der nogen der har praktisk erfaring med at hente 5.1 spdif/coax lyd ud af HDMI signalet fra det nye Apple TV4? Min receiver har "kun" optisk spdif / coax lydindgange så jeg vil gerne hente lyden ud inden HDMI signalet går i TV'et. Jeg ved der findes masser af convertere hvis man googler dette emne, men ikke alle kan det de siger, så derfor ville det være super hvis der allerede var nogen der havde prøvet en model der virker. MVH Jørn Redigeret af JDL - 06-November-2015 kl. 16:05 |
|
DanishBacon
Super bruger Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er prøvet 5 forskellige til min Raspberry Pi (samme 5.1 problem som Apple TV). De har kostet fra ~150-500kr, men jeg har måtte returnere de første fire - med dertilhørende mistet tid og penge Det har alle gange været fordi, at de enten ikke understøttet HDMI-CEC eller det har fejlet periodisk.
Pt. har jeg dog held med denne eBay |
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
Niller55
Guld medlem Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis man satte en chromcast i den - ville man så kunne hente lyden ud til sit anlæg, jeg tænker på om man kunne bruge den til spotify
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Til lyd casting/streaming er der jo CC Audio. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Niller55
Guld medlem Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja - men den virker ikke uden et Spotify Premium - men det gør den gl.
|
|
T-Mann
Ny bruger Oprettet: 19-September-2014 Sted: DK Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg forstår bare ikke der ikke er nogen indstillinger som gør man kan sætte den til bitstream eller linear.
Nu har jeg ikke et ATV V4 Men efter jeg har hørt der kom PLEX til det har det lokket mig nu da jeg selv er en smugle lyd fanatiker og gerne lytter til DTS Master HD, True HD, eller Atmos. Derfor undre det mig man ikke kan i det mindste sætte den til bitstream så den ikke skal gøre arbejdet. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |