recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv4 vlc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv4 vlc

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv4 vlc
    Sendt: 24-Januar-2016 kl. 11:06
Hej gutter :) har i erfaring med Apple TV 4 og vlc player på Apple TV.
- kan den streame film fra ens nas, og understøtter den alle lyd og billede formater som vlc på computeren gør. Kan kan jeg fx. Streame en film fra min nås til min receiver, via HDMI, og få DTS HD-MA, true HD osv. Via bitstrøm? Og kan man ligge undertekst filer på ligesom med vlc på computeren?

Tak :)
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 11:07
Rene
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 12:51
Det korte svar er nej til alle lydformaterne. Det laves om til stereo-signal.
Undertekster fungerer fint nok.

Skal du have understøttelse af DTS og DTS-HD, skal du have Infuse Pro. Jeg synes det er en af det bedste apps til streaming via boks. Vær dog opmærksom på, at det ikke er alle lydformater den understøtter. Du kan prøve den alm version, Infuse, gratis... Men der er ikke DTS understøttelse. Men de 79 bops pro-udgaven koster, er givet rigtig godt ud. Jeg bruger ikke andet mere, og min MiniX er på vej på dba...
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 12:53
er det en app man køber til apple tv? - men når du siger den laver det om til stereo, så down sampler den jo... Den skal ikke tykke på lyden, kan den ikke bare sende data'en videre? - har en super forforstærker til at bearbejde lyden, behøver en 1000krs dims ikke at tænke på :)

Redigeret af rene49 - 24-Januar-2016 kl. 12:55
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 16:19
Nej, den kan ikke passthrough.

Og ja, det er det. Altså en app.


Redigeret af Rolf Lemmike - 24-Januar-2016 kl. 16:19
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 16:44
Altså den laver da passthrough på DTS-HD?
Jeg undrer mig dog over min receiver ikke skriver DTS HD men blot DTS.
Den streamer din fil uden transcoding og æder det meste
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 16:53
Tror jeg ender med en computer som "mediecenter" der alt for mange begrænsninger i alle de små streamer bokse.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 16:54
Nogen som har erfaring med Zappiti player napser den bare alle slags formater ? :)
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 16:57
Har en minix neo x8-h plus. Den æder alt, og har passthrough.

Kommer snart til salg herinde.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Har en minix neo x8-h plus. Den æder alt, og har passthrough.

Kommer snart til salg herinde.

er det en afspiller lign. Dune og zappiti? - har pt selv en Dune HD, men den er håblyst outdatet.


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 17:04
Jeg er faktisk nærmest gået væk fra mini Mac som mediacenter da infuse klarer alt det jeg har brug for.
Det eneste jeg troede jeg savnede var 24hz, men det er altså ikke noget der genere mig. Og til en mindre pris og til en mindre elregning:).
Du får heller ikke egentlige Apps på en computer som mediecenter, her kommer Apple tv og Android til at rive markedet rundt:)
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg er faktisk nærmest gået væk fra mini Mac som mediacenter da infuse klarer alt det jeg har brug for.
Det eneste jeg troede jeg savnede var 24hz, men det er altså ikke noget der genere mig. Og til en mindre pris og til en mindre elregning:).
Du får heller ikke egentlige Apps på en computer som mediecenter, her kommer Apple tv og Android til at rive markedet rundt:)

tjo, mit problem er bare at jeg gerne vil afvikle blue ray film fra NAS. 1:1 i lyd og billede. vil sende lyd i bitstrøm (passthrough) ned til min forforstærker. Synes der er så mange dimser som ikke understøtter passphrough af DTS HD-MA og True HD,kan de ikke det, så er det intet værd for mig :) derudver skal den  også kører 24hz... - Hvis nogen kender en boks som kan det, vil jeg gerne vide det? :)

har pt en dune, denne: http://www.dune-hd-usa.com/Products/DuneHDSMARTD1.aspx

Men den er outdatet med fil formater osv. men den afvikler ellers BD ISO osv. med passphrough.
 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu