|
Apple uden PC/Mac |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juli-2013 kl. 08:05 |
Hejsa
Jeg overvejer at skille mig af med min laptop. Jeg må efterhånden konstatere, at den bliver brugt til to ting: styre min Itunes konto i forbindelse med abbonnementer og kommunikere med det offentlige system i DK. Sidstnævnte kan være lidt en udfordring uden computer, men burde kunne lade sig gøre. Spørgsmålet er så om man helt kan undvære PC'en når det kommer til at håndtere sit Apple ID og tilhørende konto. Nogen der har prøvet eller har inputs ?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7129 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad er det du styrer i din iTunes konto ?
Jeg rører da aldrig min iTunes konto. Problemet kommer til at hedde login via nemID uden noget PC/Apple grej ala laptop. Hvad bruger du nu til nettet ? |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Altså, du vil ikke kunne få kontakt til Skat og lignende uden NemID. Og det kommer ikke til at køre på mobile platforme før tidligst 2. kvartal 2014. Og det bliver helt sikkert udskudt igen igen, for det er jo Nets der står for det. Den del kan du lige så godt glemme indtil det kommer. Din bank bør du derimod ikke få problemer med. Det fungerer i de fleste banker, rigtig fint på en mobil platform.
Ang. din iTunes konto, så skulle jeg da mene, at du kan foretage alle de køb og opdateringer du vil, direkte på dine enheder. Men det er nok en del lettere at administrere dine musikkøb på en computer. Hvis du endelig vil af med din laptop, så vil jeg anbefale at købe en NAS. Min erfaring siger mig i hvert fald, at du ikke kan sætte alt din lid til cloud data endnu. Og du får et problem til vinter, når vi når til tiden med selvangivelser. Det er jo lidt upraktisk at skulle på biblioteket for at ordne det. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
skat kan man godt kontakte uden.. man kan bare lave sin egen tastselvkode. så kan man i hvert fald komme ind uden nemid. men der er problemer med at få vist årsopgørelser på mobile enheder (iphones/ipad) (det var der i hvert fald ved starten af året)
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Tast selv koden fungerer også gennem JAVA, så vidt jeg husker, så det dur heller ikke.
|
|
![]() |
|
Bitnissen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Du vil heller ikke kunne opdatere dimser f.eks navigation, som gøres via USB.
Du kan også løbe ind i problemer med at modtage vedhæftede filer, specielt hvis du skal rette i dem.. PDF, Word m.m. kan dog sagtens vises. Men ellers tror jeg at der vil blive langt mellem de dage, hvor du vil savne en PC... Så måske skal PC'en bare gemmes væk, og hives frem i nødstilfælde... |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
man kan også se årsopgørelser og deres mailsystem kan også åbnes på iphonen.. så her er åbenbart ved at komme styr på begrænsningerne hos skat.. de er ikke så slemme mere |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Fedt nok. Så har de alligevel fået det ændret til Javascript i dag. Det var på tide. Men hvad så hvis man vil ind og rette i selvangivelsen eller årsopgørelsen?
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Tastselv har jeg kørt på iPhone i 2 år nu. Det er der ingen problem i. Men tastselvkodesystemet bliver udfaset, og vil løbende overgå til ren nemid. Så på sigt, med mindre nemid bliver gjort kompatibel med iPad, kommer du også til at få problemer her. Der er ikke en skat app på vej lige pt
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Selvfølgelig skal vi ha en skat app. Det må de se at få lavet hurtigst muligt, vi er i 2013...
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Der er problemer med at bestille (3.) nummerplade via iPad. Min kammerat prøvede for 14 dage siden. Sørgeligt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |