recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple uden PC/Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple uden PC/Mac

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple uden PC/Mac
    Sendt: 30-Juli-2013 kl. 08:05
Hejsa

Jeg overvejer at skille mig af med min laptop. Jeg må efterhånden konstatere, at den bliver brugt til to ting: styre min Itunes konto i forbindelse med abbonnementer og kommunikere med det offentlige system i DK.

Sidstnævnte kan være lidt en udfordring uden computer, men burde kunne lade sig gøre.

Spørgsmålet er så om man helt kan undvære PC'en når det kommer til at håndtere sit Apple ID og tilhørende konto.

Nogen der har prøvet eller har inputs ?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 08:44
Hvad er det du styrer i din iTunes konto ?

Jeg rører da aldrig min iTunes konto.

Problemet kommer til at hedde login via nemID uden noget PC/Apple grej ala laptop.   Hvad bruger du nu til nettet ?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 08:52
Altså, du vil ikke kunne få kontakt til Skat og lignende uden NemID. Og det kommer ikke til at køre på mobile platforme før tidligst 2. kvartal 2014. Og det bliver helt sikkert udskudt igen igen, for det er jo Nets der står for det. Den del kan du lige så godt glemme indtil det kommer. Din bank bør du derimod ikke få problemer med. Det fungerer i de fleste banker, rigtig fint på en mobil platform.
Ang. din iTunes konto, så skulle jeg da mene, at du kan foretage alle de køb og opdateringer du vil, direkte på dine enheder. Men det er nok en del lettere at administrere dine musikkøb på en computer.
Hvis du endelig vil af med din laptop, så vil jeg anbefale at købe en NAS. Min erfaring siger mig i hvert fald, at du ikke kan sætte alt din lid til cloud data endnu.
Og du får et problem til vinter, når vi når til tiden med selvangivelser. Det er jo lidt upraktisk at skulle på biblioteket for at ordne det.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 08:54
skat kan man godt kontakte uden.. man kan bare lave sin egen tastselvkode. så kan man i hvert fald komme ind uden nemid. men der er problemer med at få vist årsopgørelser på mobile enheder (iphones/ipad) (det var der i hvert fald ved starten af året)
Mvh

René
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 08:57
Tast selv koden fungerer også gennem JAVA, så vidt jeg husker, så det dur heller ikke.
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 10:21
Du vil heller ikke kunne opdatere dimser f.eks navigation, som gøres via USB.

Du kan også løbe ind i problemer med at modtage vedhæftede filer, specielt hvis du skal rette i dem.. PDF, Word m.m. kan dog sagtens vises.

Men ellers tror jeg at der vil blive langt mellem de dage, hvor du vil savne en PC... Så måske skal PC'en bare gemmes væk, og hives frem i nødstilfælde...

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Tast selv koden fungerer også gennem JAVA, så vidt jeg husker, så det dur heller ikke.
Jeg har lige testet på min iphone og her virker tastselv fint med tastselvkoden.. så bare man husker at oprette den fra en pc.. for det kræver jo at man første gang er logget ind via nemid.. eller man får skat til at sende en ny tastselvkode.
man kan også se årsopgørelser og deres mailsystem kan også åbnes på iphonen.. så her er åbenbart ved at komme styr på begrænsningerne hos skat.. de er ikke så slemme mere
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Bitnissen Bitnissen skrev:

Du vil heller ikke kunne opdatere dimser f.eks navigation, som gøres via USB
er det ikke efterhånden ved at være inn og have navigationen som app på telefonen?.. så er der da en dims mindre
Mvh

René
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 11:08
Fedt nok. Så har de alligevel fået det ændret til Javascript i dag. Det var på tide. Men hvad så hvis man vil ind og rette i selvangivelsen eller årsopgørelsen?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 11:12
Tastselv har jeg kørt på iPhone i 2 år nu. Det er der ingen problem i. Men tastselvkodesystemet bliver udfaset, og vil løbende overgå til ren nemid. Så på sigt, med mindre nemid bliver gjort kompatibel med iPad, kommer du også til at få problemer her. Der er ikke en skat app på vej lige pt
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 11:15
Selvfølgelig skal vi ha en skat app. Det må de se at få lavet hurtigst muligt, vi er i 2013...
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 11:15
Der er problemer med at bestille (3.) nummerplade via iPad. Min kammerat prøvede for 14 dage siden. Sørgeligt.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu