recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple Watch, serie 6, kopiere musik over på det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple Watch, serie 6, kopiere musik over på det?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple Watch, serie 6, kopiere musik over på det?
    Sendt: 13-August-2021 kl. 15:30
Hej.

Min kone har fået sig et Apple Watch, serie 6, fordi hun gerne vil bruge det til musik, når hun er i fitness centeret - i stedet for at hun skal have sin store mobil med ind, da den er lidt besværlig at have på sig til træning.

Så når jeg skal have kopieret musikken / MP3 filerne som vi har samlet sammen i en mappe for sig selv på computeren, over på uret, så skal jeg vel bare tilslutte uret til computeren med det der lidt mærkelige magnetiske ladekabel? Det fungerer vel også som USB forbindelse? Jeg synes ikke lige jeg så f.eks. et mini USB stik el.lign. i uret, hvilket jeg synes er lidt mærkeligt. Og så kopiere filerne over?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 16:15
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 17:25
Her er Apples egen guide til hvordan du lægger musik over på et Apple Watch. Vil mene at I er nød til at abonnerer på Apple Music for at få det til at virke.



Redigeret af DanishCanadian - 13-August-2021 kl. 17:26
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 17:37
Ok, mange tak for svarene. Så man kan ikke tilslutte uret til computeren og overføre (musik)filer, som var det en ekstern diskenhed?

Men man kan overføre det musik, der måtte ligge på iPhone?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 18:13
Jeg tror I skal have musikken i iTunes på Windows pc, eller i Musik på Mac. Så kan det overføres med Watch appen på iPhone.

Derfor skal I lægge al jeres musik ned i iTunes, hvis I bruger Windows.

Hvis der allerede er musik på iPhone han det overføres til Watch.


Redigeret af Brixen - 13-August-2021 kl. 18:14
Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 19:34
Man behøver ikke iTunes eller Apple Music, for at overføre musik fra iPhone til Apple Watch.

Men det der var lidt issuet var, at vi havde forberedt en masse musik, som vi havde lagt i en mappe på computeren - fordi vi troede at man kunne kopiere denne musik fra computeren til Apple Watch. Det kan man så ikke - men hvis musikken er på iPhone, så kan man.

Nå men ok, jeg fandt så programmet iMazing. Efter at have købt programmet kunne jeg så kopiere først den musik der var på telefonen, ned på computeren og bagefter den ønskede musik fra computeren til iPhone. Så oprettede jeg på iPhone en playliste "Apple Watch" med alle disse musiknumre. I Apple Watch app'en på iPhone overfører jeg så denne playliste til Apple Watch.

Indtil videre ser det ud til at fungere. Jeg går jo ud fra at når man overfører musikken, så kan min kone høre musikken, selvom hendes mobil ikke er i nærheden.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 19:44
Næh men workaround er da noget nemmere med itunes.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 19:50
Ikke hvis man aldrig har brudt sig om og aldrig rigtigt har forstået iTunes. Så er det ikke nemmere. Jeg kan bedre finde ud af, at kopiere filer direkte fra en mappe på én enhed til en mappe på en anden enhed el.lign. Skyldes sikkert at jeg altid har brugt Windows computer og derfor aldrig er blevet familiær med Apples økosystem, som jeg derfor blot ser som "mærkeligt".   Wink  Og derfor forsøger at undgå det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 20:42
Uanset om man kan li det eller ej, så er itunes den letteste måde at flytte musik mellem Apple enheder. Det svarer til at man ikke bryder sig om både og foretrækker at svømme.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 08:27
Det kan godt være du synes det er den nemmeste måde. Men det er ikke alle der synes det. Især ikke hvis man er vant til Windows copy and paste - det er meget meget simplere - synes jeg.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 08:37
Er der nogen, der ved om der er tastatur på Apple Watch, så man kan skrive en besked på normal vis? Jeg synes ikke umiddelbart det fremgår af denne vejledningsside, men det kan være det er et andet sted?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 08:59
Nej, men du kan tale til dit ur, og på den måde sende en besked.
Det virker perfekt.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu