recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - appletv 3 spm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

appletv 3 spm.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 12:22
DR NU virker fint her. Ingen problemer. Jeg sidder og prøver lige nu med Matador.

Min egen erfaring med Airplay er, at en del routere giver problemer - særligt dem som medfølger fra internetudbyderen, når man køber en internetforbindelse. Husk at Airplay blandt andet vil skabe en QoS (quality of service) prioritet i routeren, ligesom der skal foregå en krypteringsforbindelse mellem iOS-enheden og Apple TV. Hvis routeren ikke håndterer disse korrekt, så får Apple TV-boksen ikke lov til at forbindelse til DRs servere (og det er det der sker, når man bruger Airplay på internetkilder).

Min erfaring: Køb en ordentlig router, hvis I vil bruge AirPlay til noget seriøst. Jeg kan anbefale Airport Extreme eller Time Capsule (hvis man vil have automatisk backup-system med oven i), der også er lette at opsætte.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

og det virker faktisk ganske fint at skærmdublere feks iphone 5 til atv3, eneste anke jeg har pt er at youtube ikke vises fullscreen ved skærmdublerering når man lægger tlf ned på siden.. man kan self. bruge youtubeappen på atv3, men nogle gange finder man bare tingene hurtigere på telefonen, eller har fået sendt et link som man vil se, hvor man så skal have den videre på en playliste så man hurtigt kan klikke sig til den på atv

Ja det er en skam, at YouTube app'en er fjernet i iOS 6. Man kunne gøre det uden problemer før.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 12:39
jeg havde faktisk overvejet at skifte til denne cisco http://home.cisco.com/en-eu/products/routers/EA4500 (har en cisco i dag, 1,5år gammel som ellers ikke var den mindste, kan ikke lige huske modellen her på job)
Mvh

René
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 14:34
Jeg har den router, bare modellen mindre. Den kører uden problemer til alt mit herhjemme. Selv overførslerne er hurtige. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 23:00
Jasmine appen (youtube)har AirPlay. Virker fint fra iPad til ATV.
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 10:19
Hvis du har atv3 og opdateret den til ios6 så virker dr.nu ikke desværre. Selvom det virker fint på iphones med ios6.

Ved at der er oprettet flere fejl sager på det inde ved dr. Der er en del brugere på andre forums der har kontaktet dr. Ang. Det problem.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 10:29
ok, det forklarer at en del.. podcast fra udlandet virkede fint via airplay, men såvidt jeg lige husker ikke dr´s.. de virkede fint lokalt på iphonen, men kunne ikke sende dr´s til atv3, hvilket jeg kunne med alle andre.. så er der måske ikke noget i vejen med min router alligevel
Mvh

René
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

Hvis du har atv3 og opdateret den til ios6 så virker dr.nu ikke desværre. Selvom det virker fint på iphones med ios6.

Ved at der er oprettet flere fejl sager på det inde ved dr. Der er en del brugere på andre forums der har kontaktet dr. Ang. Det problem.

Som nævnt, ingen problemer her. DR Nu kommer på på tv-skærmen efter 1-2 sekunder via en iPad 2 med iOS 6. Jeg bruger en TimeCapsule som trådløs router.
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maagren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

DR NU virker fint her. Ingen problemer. Jeg sidder og prøver lige nu med Matador.

Min egen erfaring med Airplay er, at en del routere giver problemer - særligt dem som medfølger fra internetudbyderen, når man køber en internetforbindelse. Husk at Airplay blandt andet vil skabe en QoS (quality of service) prioritet i routeren, ligesom der skal foregå en krypteringsforbindelse mellem iOS-enheden og Apple TV. Hvis routeren ikke håndterer disse korrekt, så får Apple TV-boksen ikke lov til at forbindelse til DRs servere (og det er det der sker, når man bruger Airplay på internetkilder).

Min erfaring: Køb en ordentlig router, hvis I vil bruge AirPlay til noget seriøst. Jeg kan anbefale Airport Extreme eller Time Capsule (hvis man vil have automatisk backup-system med oven i), der også er lette at opsætte.
 
Vil man i forhold til Airplay vinde noget ved at indsætte en ordentlig router kablet efter den kombinerede modem/router/ip telefoni-boks udbyderen har leveret?
 
Så vidt jeg ved (uden at have undersøgt så meget) kan man ikke helt erstatte den boks man får med, når det også er til IP telefoni, selvom jeg gerne ville af med den.
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 11:27
Ja, hvis det er routeren der er problemet, så vil det hjælpe at erstatte den trådløse del med noget der spiller bedre sammen med din ATV. Du skal dog huske at frakoble den trådløse del af routeren når du sætter dit accesspoint op.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af maagren maagren skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

DR NU virker fint her. Ingen problemer. Jeg sidder og prøver lige nu med Matador.

Min egen erfaring med Airplay er, at en del routere giver problemer - særligt dem som medfølger fra internetudbyderen, når man køber en internetforbindelse. Husk at Airplay blandt andet vil skabe en QoS (quality of service) prioritet i routeren, ligesom der skal foregå en krypteringsforbindelse mellem iOS-enheden og Apple TV. Hvis routeren ikke håndterer disse korrekt, så får Apple TV-boksen ikke lov til at forbindelse til DRs servere (og det er det der sker, når man bruger Airplay på internetkilder).

Min erfaring: Køb en ordentlig router, hvis I vil bruge AirPlay til noget seriøst. Jeg kan anbefale Airport Extreme eller Time Capsule (hvis man vil have automatisk backup-system med oven i), der også er lette at opsætte.
 
Vil man i forhold til Airplay vinde noget ved at indsætte en ordentlig router kablet efter den kombinerede modem/router/ip telefoni-boks udbyderen har leveret?
 
Så vidt jeg ved (uden at have undersøgt så meget) kan man ikke helt erstatte den boks man får med, når det også er til IP telefoni, selvom jeg gerne ville af med den.

Det gjorde jeg selv dengang jeg var tvunget til at bruge min internetudbyders moden med indbygget router. Modemet blev tilsluttet direkte til internetstikket i væggen og jeg slog herefter det trådløse net fra i den. Herfra tilsluttede jeg min TimeCapsule og lavede en bro-forbindelse i mellem de to og lod TimeCapsule styre det trådløse netværk (hvilket i øvrigt hjalp gevaldigt, da den kan køre 5 Ghz, det kan de færreste routere som medfølger fra internetudbyderen).

Det kræver en smule opsætning, men det er muligt.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 11:53
Det kan sagtens være udbyderens router der er problemet:

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu