recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - appletv 4K. 1 Gen / IOS 16.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

appletv 4K. 1 Gen / IOS 16.1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: appletv 4K. 1 Gen / IOS 16.1
    Sendt: 25-Oktober-2022 kl. 17:58
Hey
Er der andre der har oplevet at når strømmen har været slukket på vægkontakten og der blir tændt igen på AppleTv 4K, så er billedet forstørret op i Højre side på skærmen og nærmest umulig at se de forskellige Apps. Og man bliver nød til at tilgå menuen ( som næsten er umulig )og Start Igen. Indtil næste gang ATV 4K har været slukket ( strøm på væg ) og blir tændt op, ja så er problemet der igen. Er kommet efter iOS 16.1 Update i går. 
Ps: og lyden er sat tilbage til stereo, selvom den var sat til Dolby Atmos inden strømmen blev taget😫😫


Redigeret af kimols - 25-Oktober-2022 kl. 18:08
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2022 kl. 08:14
Jeg kan ikke umiddelbart genskabe det på min 1st Gen Apple TV 4K med tvOS 16.1. Men er løsningen ikke bare at undlade at tage strømmen? Boksen bruger jo så få kWh i både tændt og dvale tilstand, at det handler om håndører på årsbasis.

PS: Husk også – hvis du tager strømmen på dit LG OLED TV – så forhindrer det skærmen i at køre pixelrens, når det er slukket, hvilket er nødvendigt for at stabilisere lysstyrken i de mange millioner af pixels. Derfor bør man ikke tage strømmen fra OLED TV, når de ikke er i brug.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2022 kl. 09:37
Hey
Nu har jeg anlægget sat i strømskinne som ligger bag anlægget, så det er en del grej der er på. Jeg ser masser af tv hver dag og kører jævnligt min pixel renser. Strømmen er sat til at slukke kl 02 sååååååå masser at tid inden til Pixel rensning. 

Jeg snakkede med Apple support igår, og han forslog jeg gik ind og slog min ZOOM fra, og mærkeligt nok så hviskede det. Men jeg kan så ikke sætte min zoom funktion til, ellers gør den det samme igen. Har nul stillet boksen og det hjalp ikke. 
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2022 kl. 09:52
Spøjs fejl. Det må de da få rettet i en fremtidig opdatering.

Du skal helst ikke køre den manuelle pixelrenser for ofte, da det tærer på panelet – kun hvis du oplever problemer. TV'et er sat til at køre den automatisk hver 2000. time, så vidt jeg husker. Den som kører om natten, når TV'et er slukket, er en anden "lettere" proces.


Redigeret af Rasmus Larsen - 26-Oktober-2022 kl. 09:53
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2022 kl. 11:46
Ja håber de får styr på det. 
Okay, jeg må tilstå at jeg har kørt den ret tit, da jeg tit ser film og serier i ca 5-6 timer om dagen. Syntes jeg havde læst at efter så mange timer kiggen på tv, havde det godt af en pixel rensning. Så det må jeg så stoppe med. Tak😊


Redigeret af kimols - 26-Oktober-2022 kl. 12:27
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu