recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - applikation Til film og tv og dvr optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

applikation Til film og tv og dvr optager

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thebonden1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thebonden1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: applikation Til film og tv og dvr optager
    Sendt: 18-December-2019 kl. 18:02
jeg har købt en Silicon Dust HDHomeRun EXPAND
Og en nas my cloud ex2 ultra 16tb
Planen er at vi skule kunde sætte den til at optage på nas disken og se det enten når vi er i sommerhus i svarie eller ander stæder og se live tv og se mp4 film privat optagelser 
Det hele skule virke på både pc og ipads og iphone og appel tv og vi har også et android tv men det er ikke så vigtig bare appel tv så må vi købe et appel tv mere og se det der på

Det fed ville være samlet i et app med tv guid optager og live tv og se film på den samme app
Hvis film ikke er med så må jeg løse det med 2 apps

Hvilken apps vil i anbefale


Redigeret af Thebonden1 - 18-December-2019 kl. 18:05
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 23:18
jeg bruger appen channels, til livetv, og til at optage... alternativt kan du bruge den fra silicondust, de har rekorder guide og live tv..

Men ikke film.
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 13:52
Plex hvis du vil betale for det.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 15:06
Kodi kan alt det, du ønsker af en app, og HDHomeRun understøtter Kodi - Men apple kan kræve noget jailbrake... 




Redigeret af miri - 12-Maj-2020 kl. 15:09
miri
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 18:59
For at få DVR funktion i HDHR's egen app, skal der betales et månedligt gebyr for at få adgang til det.

Dit største problem er desværre at du ønsker at optage og har adgang fysisk til kanalerne et andet sted end der hvor du vil se tingene. Det indebærer at du er nødt til at køre en eller anden form for VPN forbindelse til dit eget netværk. Du har ikke bare adgang fra de forskellige apps direkte ind i dit eget netværk.

GENERELT vil jeg give Kenp ret i at channels vil være et super bud til at se live udsendelser - så længe du er på samme netværk. Men du er nødt til at lave VPN fra atv og ind i dit hjem, for at få adgang til noget som helst hvad enten det er live eller optaget. MEN VPN delen til Atv er desværre ikke bare lige at "installer og kør" - der er også en del opsætning i din router for at du overhovedet kan få adgang til det.

Dit bedste bud er snarere at køre webTV via vpn til DK (lettere at finde ud af end til ens eget hjem, og langt mere sikkert - til gengæld er du typisk begrænset i båndbredde på vpn-forbindelserne, så hvis du vil være sikker på "problemfri" afspilning, så er webTV gennem fx yousee, eller stofa den bedste løsning. Det udelukker så til gengæld optage og gense optagede ting.


Og jeg ved godt det er lidt træls - men min OCD spørger pænt om ikke trådstarter kunne lave bare en smule stavekontrol? Det gør næsten ondt at sidde og læse med så mange fejl i.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 19:27
Jeg ville vælge plex hvis det var mig. For den kan man få tilgang ude for ens netværk. Og det er en server/klient system. Hvor serveren installeres på bl.a. en PC eller en nas, der er kraftig nok. Et plexpass om året koster ca 250-300 kr alt efter kursen på euro. Den kan styre hjemmevideo, egne rips, foto, antenne tv, optagelse. Ja apps til alle enheder du kunne ønske dig,
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu