recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apps på Panasonic TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apps på Panasonic TV

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Samsungbruger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2021
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsungbruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apps på Panasonic TV
    Sendt: 09-Februar-2022 kl. 11:56
Det drejer sig om TX-49EX613E, Smart tv. Hvordan henter jeg Apps, skal jeg bruge browseren og google play, jeg har prøvet, det fungerer ikke. Det er på internettet, jeg streamer DRs programmer, den apps var dog installeret da jeg anskaffede det. Nu vil jeg f. eks. have TV2nords Apps, hvordan hulens gør man så det?Angry
TV nørd
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2022 kl. 12:20
Panasonic kører med deres eget styresystem (My Home Screen). Det understøtter ikke ret mange apps, så det er ikke en mulighed.
Hvis du vil se andet end det som ligger inde i My Home Screen, skal du have fat i en ekstern boks (evt. Apple TV eller Android).
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2022 kl. 12:24
Som Flippo nævner, så bruger Panasonic egen platform kaldet MyHomeScreen, så du har ikke adgang til Google Play. Det kræver et Android TV.

Der findes ikke TV 2 Play (som jeg går ud fra du mener?) til MyHomeScreen. Du kan ikke hente apps via en browser heller. Hvis du klikker på 'Home' (så vidt jeg husker) så kommer du ind i app-sektionen og derfra kan du se, hvilke apps, der findes til platformen. Det er ikke mange.

Køb en Apple TV-boks, hvis du vil streame. Det er en god investering, som kommer til at holde i årevis, og som foruden alle tjenesterne giver en meget bedre brugeroplevelse. Apple TV fjernbetjeningen kan styre TV'et – og vice versa.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2022 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Samsungbruger Samsungbruger skrev:

Nu vil jeg f. eks. have TV2nords Apps, hvordan hulens gør man så det?Angry

Hej.

Citat: 'Med TV2 Nords app til smartphones og tablets får du nyheder og TV fra Nordjylland.'


Jeg læser ovenstående som, at TV2 Nords app er en App til smartphones og tablets, men IKKE til TV.


Der findes to forskellige slags Android styresystemer. Den ene kaldes Android TV, det er en efterfølger til det kommercielt mislykkede Google TV.

Og den anden slags er det Android, der findes på Mobiler og Tablets.

Der findes Android Bokse til begge. Så hvis du anskaffer dig en Android boks som min H96 Max eller lignende, vil du kunne slutte den til dit Panasonic TV via et HDMI Kabel og se TV2 Nords app. Her er et link til Google play store:


Da TV2 Nords App nok er beregnet til at blive betjenet fra en mobil touch skærm, kan det være at du enten skal betjene App'en med en tilsluttet USB mus, eller en ekstra fjernbetjening, som kaldes en Air Mouse.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 09-Februar-2022 kl. 13:26
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2022 kl. 13:28
TV2 Nord er en af TV 2-regionerne, og disse kan ses vha. TV 2 Play appen.

Mobil-Android kan ikke anbefales til streaming af video. Streamingserverne ser enheden som en telefon/tablet, hvorfor de ikke leverer samme kvalitet til en boks, som er baseret på Android TV, altså Googles styresystem til TV-enheder.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2022 kl. 13:30
Til en mand på 71, som måske ikke har den store tekniske forståelse, vil jeg klart råde til, at man vælger en Apple TV, i stedet for det forvirrende virvar af Android bokse der findes.
Bare det at man er nødt til at forklare forskellen på Android TV bokse og Android bokse... Confused
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2022 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Til en mand på 71, som måske ikke har den store tekniske forståelse, vil jeg klart råde til, at man vælger en Apple TV, i stedet for det forvirrende virvar af Android bokse der findes.
Bare det at man er nødt til at forklare forskellen på Android TV bokse og Android bokse... Confused


Måske jeg misforstår, men er behovet ikke 1 boks, og ikke et virvar af dem? Køb en chromecast TV, eller en Shield og problemet er løst.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2022 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Til en mand på 71, som måske ikke har den store tekniske forståelse


Nu skal du ikke forklejne dem fra årgang 1950Wink.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2022 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Til en mand på 71, som måske ikke har den store tekniske forståelse, vil jeg klart råde til, at man vælger en Apple TV, i stedet for det forvirrende virvar af Android bokse der findes.
Bare det at man er nødt til at forklare forskellen på Android TV bokse og Android bokse... Confused


Måske jeg misforstår, men er behovet ikke 1 boks, og ikke et virvar af dem? Køb en chromecast TV, eller en Shield og problemet er løst.


Apple TV.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2022 kl. 17:12
Hej.

Der er åbenbart to forskellige måder at TV2 Nord på. 
Jeg ville godt checke om der er forskel i udvalget og
prøvede derfor at installere TV2 Play på min Android boks.
Jeg troede, at det var gratis at se regionerne?
Er der ikke en der kan oplyse, hvad man skal gøre. For det kan jeg umiddelbart ikke se?

Jeg prøvede også at installere TV2 Nord App. jeg kan bekræfte at TV2 Nord virker. Her er et skærmdump:





Jeg ved ikke hvor tit trådstarter ønsker at se TV2 Nord, eller hvor meget han vil ofre?
Og der bliver foreslået bokse i forskellige prisklasser.

Jeg kan godt begynde med at oplyse at min H96 Max RK3318
kan købes til  € 32.03 plus €6.33 i forsendelse fra Tyskland hos:


Jeg vil kraftigt anbefale en mere betjenings venlig fjernbetjening. Vi bruger en
G30 Wireless Air Mouse IR learning Gyro Sensing Remote til godt 100 kr. Det giver en total pris på under 400 kr.

Er der ikke nogen, der kan oplyse ca priser på de andre foreslåede løsninger?

Hilsen Carsten.

Til top
Samsungbruger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2021
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsungbruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2022 kl. 17:40
tak for alle råd, vi kan ikke undvære boksene, selvom det er smartTV 
TV nørd
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2022 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:



Apple TV.


Et dårligt køb hvis man ønsker sig en android boks, med samme funktionalitet eller bedreWink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu