recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apps på Panasonic TX-55GX525E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apps på Panasonic TX-55GX525E

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ubl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apps på Panasonic TX-55GX525E
    Sendt: 06-Oktober-2022 kl. 13:59
Jeg har et 2 år gammelt Panasonic TX-55GX525E og skal nu til at bruge Smart TV.
Der er på forhånd installeret en håndfuld apps, bl.a. Netflix, Amazon samt ViaPlay, men jeg vil også gerne have Disney+, TV2 Play samt DRtv.
Når jeg går ind på Apps > Tilføj mere > Marked så er der stadig kun 16 apps, og Søgning virker som om den kun søger blandt disse 16.
Jeg har undersøgt om der er en naturlig forklaring, men...
  • DR skriver at deres App virker på Panasonic.
  • Panasonic skriver at Disney+ virker på bl.a. GX-modellerne.
  • TVet er opdateret til nyeste software.

Håber der er nogen der kender en løsning
/ubl
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2022 kl. 14:22
Løsningen er ret simpel.

Køb en AppleTV streamingboks.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2022 kl. 15:00
GX5, GX6 og GX7 har så vidt jeg husker ikke Panasonics 'My Home Screen', som deres TV-platform hedder. Det er derfor du finder afvigende information i supportdokumenterne. Det er fra GX8 og opefter eller nyere modeller. GX-serien er fra 2019.

Ligesom Klaus vil jeg anbefaler du en Apple TV boks. TV'ets fjernbetjening bør kunne tænd/slukke og styre boksen (dobbelttjek om dit GX525 har HDMI CEC). Apples fjernbetjening kan også tænde/slukke TV'et. Det er en lidt dyr investering, men hvis du vil i gang med streaming, så kommer du næppe til at kigge dig tilbage herfra. Denne boks holder mange år og har alle de danske og internationale apps, du kunne tænke dig til streaming.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2022 kl. 17:09
Man kunne også købe en Nvidia Shield, eller måske en noget billigere løsning såsom Chromecast med GoogleTv
Og inden du kommer med din sædvanligeudtalelse Rasmus omkring manglende plads, så er det jo ikke alle der har brug for at installerer alle de streaming tjenester der findes
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 06:28
Man vil vel også gerne have mulighed for at opdatere systemsoftwaren uden at slette sine apps? Det kan jeg hverken på min Chromecast med Google TV eller Nvidia Shield 2019.

Men fint du bringer et relevant emne på banen. Smile
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 07:18
På min gamle Shield fra 2015 er der ingen problem at opdaterer systemsoftwaren uden at slette mine apps
Kender en del som har 2017 udgaven og en enkel der har røret, ingen af dem har klaget over at apps bliver slettet ved systemopdatering
Kan ikke udtale mig om Chromecast med Googletv da jeg aldrig har haft en
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 07:24
Nu har Shield 2015 og Shield 2017 jo altså også 16GB lagerplads. Shield 2019 og Chromecast med Google TV har kun 8GB, hvoraf en del af reserveret til systemsoftware.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Man kunne også købe en Nvidia Shield, eller måske en noget billigere løsning såsom Chromecast med GoogleTv
Og inden du kommer med din sædvanligeudtalelse Rasmus omkring manglende plads, så er det jo ikke alle der har brug for at installerer alle de streaming tjenester der findes


Nu fungerer Apple TV boksen så bare generelt bedre. Bedre brugerflade, hurtig og glidende betjening, og generelt bare færre (software) fejl. Wink
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 19:33
Det er sjovt at Apple-brugere altid mener, at det eneste der virker er produkter fra æblemanden.

Bortset fra prisen, så er Apple-tv da en udmærket enhed, men man skal jo også have behovet, der kan retfærdiggøre prisen.

Med det par apps trådstarter nævner er der ingen grund til at betale 3-5 gange så meget for en enhed, når man ikke har brug for det og udnytter det.

Chromecast med G-TV virker upåklageligt til det brug, og jeg har ikke oplevet at apps slettes på grund af en systemopdatering.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Det er sjovt at Apple-brugere altid mener, at det eneste der virker er produkter fra æblemanden.

Det er sjovt at dem der ikke er Apple brugere altid har behov for at bruge øgenavne……


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Det er sjovt at Apple-brugere altid mener, at det eneste der virker er produkter fra æblemanden.

Det er sjovt at dem der ikke er Apple brugere altid har behov for at bruge øgenavne……


Klaus

Føler du dig trådt for nær? Når man bruger et logo, hvor der er gnasket en mundfuld, så er der vel intet ondt i at kalde det for æble-produkter - medmindre man ingen sans for humor har.

Skrevet af en, der også har produkter fra æblemanden, hvor det giver mening og androidprodukter, hvor de bedre eller bare opfylder mit behov. Jeg er ikke så mærkefikseret, hvad produkter angår.


Redigeret af Erik K - 07-Oktober-2022 kl. 22:42
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Føler du dig trådt for nær?

Næh.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu