|
Apps på Panasonic TX-55GX525E |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
ubl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2005 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Oktober-2022 kl. 13:59 |
|
Jeg har et 2 år gammelt Panasonic TX-55GX525E og skal nu til at bruge Smart TV.
Der er på forhånd installeret en håndfuld apps, bl.a. Netflix, Amazon samt ViaPlay, men jeg vil også gerne have Disney+, TV2 Play samt DRtv. Når jeg går ind på Apps > Tilføj mere > Marked så er der stadig kun 16 apps, og Søgning virker som om den kun søger blandt disse 16. Jeg har undersøgt om der er en naturlig forklaring, men...
Håber der er nogen der kender en løsning /ubl
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19648 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Løsningen er ret simpel.
Køb en AppleTV streamingboks. Klaus
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4659 |
|
GX5, GX6 og GX7 har så vidt jeg husker ikke Panasonics 'My Home Screen', som deres TV-platform hedder. Det er derfor du finder afvigende information i supportdokumenterne. Det er fra GX8 og opefter eller nyere modeller. GX-serien er fra 2019.
Ligesom Klaus vil jeg anbefaler du en Apple TV boks. TV'ets fjernbetjening bør kunne tænd/slukke og styre boksen (dobbelttjek om dit GX525 har HDMI CEC). Apples fjernbetjening kan også tænde/slukke TV'et. Det er en lidt dyr investering, men hvis du vil i gang med streaming, så kommer du næppe til at kigge dig tilbage herfra. Denne boks holder mange år og har alle de danske og internationale apps, du kunne tænke dig til streaming.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
Man kunne også købe en Nvidia Shield, eller måske en noget billigere løsning såsom Chromecast med GoogleTv
Og inden du kommer med din sædvanligeudtalelse Rasmus omkring manglende plads, så er det jo ikke alle der har brug for at installerer alle de streaming tjenester der findes
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4659 |
|
Man vil vel også gerne have mulighed for at opdatere systemsoftwaren uden at slette sine apps? Det kan jeg hverken på min Chromecast med Google TV eller Nvidia Shield 2019.
Men fint du bringer et relevant emne på banen.
![]() |
||
|
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
På min gamle Shield fra 2015 er der ingen problem at opdaterer systemsoftwaren uden at slette mine apps Kender en del som har 2017 udgaven og en enkel der har røret, ingen af dem har klaget over at apps bliver slettet ved systemopdatering Kan ikke udtale mig om Chromecast med Googletv da jeg aldrig har haft en
|
||
![]() |
||
|
Nu har Shield 2015 og Shield 2017 jo altså også 16GB lagerplads. Shield 2019 og Chromecast med Google TV har kun 8GB, hvoraf en del af reserveret til systemsoftware.
|
||
|
||
![]() |
||
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1451 |
|
Nu fungerer Apple TV boksen så bare generelt bedre. Bedre brugerflade, hurtig og glidende betjening, og generelt bare færre (software) fejl. ![]() |
||
![]() |
||
Erik K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 297 |
|
Det er sjovt at Apple-brugere altid mener, at det eneste der virker er produkter fra æblemanden.
Bortset fra prisen, så er Apple-tv da en udmærket enhed, men man skal jo også have behovet, der kan retfærdiggøre prisen. Med det par apps trådstarter nævner er der ingen grund til at betale 3-5 gange så meget for en enhed, når man ikke har brug for det og udnytter det. Chromecast med G-TV virker upåklageligt til det brug, og jeg har ikke oplevet at apps slettes på grund af en systemopdatering.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19648 |
|
Det er sjovt at dem der ikke er Apple brugere altid har behov for at bruge øgenavne…… Klaus
|
||
![]() |
||
Erik K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 297 |
|
Føler du dig trådt for nær? Når man bruger et logo, hvor der er gnasket en mundfuld, så er der vel intet ondt i at kalde det for æble-produkter - medmindre man ingen sans for humor har. Skrevet af en, der også har produkter fra æblemanden, hvor det giver mening og androidprodukter, hvor de bedre eller bare opfylder mit behov. Jeg er ikke så mærkefikseret, hvad produkter angår.
Redigeret af Erik K - 07-Oktober-2022 kl. 22:42 |
||
![]() |
||
|
Næh. Klaus
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |