|
Apps på Panasonic TX-55GX525E |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5020 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Når du i samme sætning slår Apple brugere oven i hovedet og bruger ordet æblemand, så er det mgl på respect. Vi siger vel heller ikke “det der Skjold” om Shielden. Just my 10 cent
![]() |
|||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||||
![]() |
|||||
Erik K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 297 |
||||
Nå, ligefrem mangel på respect = iflg dansk retskrivning respekt. Hvorfor føler I jer trådt på - I har jo tydeligvis den holdning jeg anfører. Den holdning støder man oftest på hos nogen, der uanset hvad, holder sig til et bestemt mærke og bare betaler for det uden at undersøge andre muligheder. Jeg er personligt fuldstændig ligeglad med, hvilket mærke der er på produktet, bare det opfylder mit behov. Har jeg brug for noget kun et Apple-produkt kan, ja så køber jeg selvfølgelig det. Derfor har jeg f.eks. også en iPhone. Når jeg kan købe et produkt, der opfylder mit behov til ca kr 500, hvorfor skulle jeg så betale ca det tredobbelte for et andet produkt, der ganske rigtigt har nogen funktioner, der er bedre, men som jeg ikke har brug for. "Vi" må gerne kalde en shield for et skjold - det er jo fuldstændigt ligegyldigt og jeg tvivler på, at det kan hidse nogen ejere af en shield op
Redigeret af Erik K - 08-Oktober-2022 kl. 00:19 |
|||||
![]() |
|||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19647 |
||||
Sjovt som du har det med at stemple andre mennesker. Nej, jeg har netop IKKE den holdning. Ellers havde jeg ikke en Medion, men en Mac computer. Klaus |
|||||
![]() |
|||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5020 |
||||
Hvorfor føler DU dig trådt på, når jeg gir udtryk for MIN mening? Vi har vel lov til at ha forskellig mening. Jeg er ikke fuldstændig ligeglad med hvilket mærke der er på produktet, for der er jo forskel på kvalitet mellem mærker. Henslængte bemærkninger sagt i sjov kan få følger. Se bare Søren Pape træde i spinaten, fordi han har sagt at Grønland er Afrika på is. Altså i den mening at Grønland er et Uland og tilbagestående. Vi ER vores skrevne og talte ord, og dem skal vi fandme stå på mål for, og ikke mudre diskussionen ved at mene at de andre er ømskindede.
|
|||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||||
![]() |
|||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
||||
Jeg har både Apple TV 4K 2 gen. og Shield Tv 2019 Pro, intet fungerer bedre på Apple TV end på Shield, men brugerfladen på Shield falder meget mere i min smag.
Redigeret af JeTex - 08-Oktober-2022 kl. 10:35 |
|||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||||
![]() |
|||||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2364 |
||||
Jeg undrer mig altid over at nogle ikke kan finde ud af at bruge de korrekte navne. Typisk er det Apple og Elgiganten der skal stå for skud. Om det er et forsøg på at være morsom, ved jeg ikke. Det virker bare lidt sølle.
Jeg har både Apple og Android udstyr.
|
|||||
![]() |
|||||
Erik K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 297 |
||||
Mange kalder en Mercedes en Mercer og en BMW en Bimmer.
Er det sølle? Føler ejerne sig trådt på? Nej, mange ejere bruger selv disse udtryk. Apple er på dansk æble og derfor har jeg svært ved at forstå, at det skulle virke specielt nedgørende at kalde dem æbleprodukter, specielt når æblet er deres logo, men sådan ser ikke alle det. Jeg respekterer fuldt ud andres mening, også selv om jeg har svært ved at forstå det. Jeg har både Apple-, Google- og Microsoftenheder - alt efter, hvad der svarer til mit behov på området. Fred være med det - det er jo bare elektronik, så - I rest my case
Redigeret af Erik K - 08-Oktober-2022 kl. 17:19 |
|||||
![]() |
|||||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2364 |
||||
Nu var det mere med henblik på Apple og Elgiganten. Apple bliver, som her, kaldet æblemanden eller andet frugt relateret. Elgiganten bliver kaldt Elmutanten eller Eldværgen. Det er det jeg undrer mig over. Med hensyn til det andet er Mercer ikke blevet produceret siden 1925. Jeg kalder som regel ting det de hedder. Derfor ingen Bimmer eller Mercer. Det er en BMW og en Mercedes. Jeg siger også cigaret og ikke smøg; øl og ikke bajer og under ingen omstændigheder bruger jeg nogensinde ordet (borset fra lige nu) fadbamse, eller andre kælenavne for fadøl for sags skyld. Så må folk bruge de ord som de ønsker, og så kan jeg undre mig.
|
|||||
![]() |
|||||
Guests ![]() Gæst ![]() |
||||
Hvad? Nu er denne tråd kørt helt i grøften, så kan den ligeså godt fortsætte helt i hegnet.... Produceres der ikke Mercedes'er mere?
|
|||||
![]() |
|||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19647 |
||||
Jo, men ingen Mercer. Mercer er i dag noget helt andet. Klaus |
|||||
![]() |
|||||
||||
Tjaah... så er det jo helt i skoven, når nogle selv for sjov kalder en Mercedes en Mercer... ![]() Så lærte jeg også noget i dag!
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Og den eneste "Æblemand", jeg kan komme i tanker om er: https://www.youtube.com/watch?v=hE7-h8tCJfM
![]() |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |