recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apps på Panasonic TX-55GX525E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apps på Panasonic TX-55GX525E

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Det er sjovt at Apple-brugere altid mener, at det eneste der virker er produkter fra æblemanden.

Det er sjovt at dem der ikke er Apple brugere altid har behov for at bruge øgenavne……


Klaus

Føler du dig trådt for nær? Når man bruger et logo, hvor der er gnasket en mundfuld, så er der vel intet ondt i at kalde det for æble-produkter - medmindre man ingen sans for humor har.

Skrevet af en, der også har produkter fra æblemanden, hvor det giver mening og androidprodukter, hvor de bedre eller bare opfylder mit behov. Jeg er ikke så mærkefikseret, hvad produkter angår.
Når du i samme sætning slår Apple brugere oven i hovedet og bruger ordet æblemand, så er det mgl på respect. Vi siger vel heller ikke “det der Skjold” om Shielden. Just my 10 cent Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Det er sjovt at Apple-brugere altid mener, at det eneste der virker er produkter fra æblemanden.

Det er sjovt at dem der ikke er Apple brugere altid har behov for at bruge øgenavne……


Klaus

Føler du dig trådt for nær? Når man bruger et logo, hvor der er gnasket en mundfuld, så er der vel intet ondt i at kalde det for æble-produkter - medmindre man ingen sans for humor har.

Skrevet af en, der også har produkter fra æblemanden, hvor det giver mening og androidprodukter, hvor de bedre eller bare opfylder mit behov. Jeg er ikke så mærkefikseret, hvad produkter angår.
Når du i samme sætning slår Apple brugere oven i hovedet og bruger ordet æblemand, så er det mgl på respect. Vi siger vel heller ikke “det der Skjold” om Shielden. Just my 10 cent Wink

Nå, ligefrem mangel på respect = iflg dansk retskrivning respekt. Hvorfor føler I jer trådt på - I har jo tydeligvis den holdning jeg anfører.
Den holdning støder man oftest på hos nogen, der uanset hvad, holder sig til et bestemt mærke og bare betaler for det uden at undersøge andre muligheder.

Jeg er personligt fuldstændig ligeglad med, hvilket mærke der er på produktet, bare det opfylder mit behov. Har jeg brug for noget kun et Apple-produkt kan, ja så køber jeg selvfølgelig det. Derfor har jeg f.eks. også en iPhone.

Når jeg kan købe et produkt, der opfylder mit behov til ca kr 500, hvorfor skulle jeg så betale ca det tredobbelte for et andet produkt, der ganske rigtigt har nogen funktioner, der er bedre, men som jeg ikke har brug for.

"Vi" må gerne kalde en shield for et skjold - det er jo fuldstændigt ligegyldigt og jeg tvivler på, at det kan hidse nogen ejere af en shield op


Redigeret af Erik K - 08-Oktober-2022 kl. 00:19
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

I har jo tydeligvis den holdning jeg anfører.

Sjovt som du har det med at stemple andre mennesker.
Nej, jeg har netop IKKE den holdning. Ellers havde jeg ikke en Medion, men en Mac computer.


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Det er sjovt at Apple-brugere altid mener, at det eneste der virker er produkter fra æblemanden.

Det er sjovt at dem der ikke er Apple brugere altid har behov for at bruge øgenavne……


Klaus

Føler du dig trådt for nær? Når man bruger et logo, hvor der er gnasket en mundfuld, så er der vel intet ondt i at kalde det for æble-produkter - medmindre man ingen sans for humor har.

Skrevet af en, der også har produkter fra æblemanden, hvor det giver mening og androidprodukter, hvor de bedre eller bare opfylder mit behov. Jeg er ikke så mærkefikseret, hvad produkter angår.
Når du i samme sætning slår Apple brugere oven i hovedet og bruger ordet æblemand, så er det mgl på respect. Vi siger vel heller ikke “det der Skjold” om Shielden. Just my 10 cent Wink

Nå, ligefrem mangel på respect = iflg dansk retskrivning respekt. Hvorfor føler I jer trådt på - I har jo tydeligvis den holdning jeg anfører.
Den holdning støder man oftest på hos nogen, der uanset hvad, holder sig til et bestemt mærke og bare betaler for det uden at undersøge andre muligheder.

Jeg er personligt fuldstændig ligeglad med, hvilket mærke der er på produktet, bare det opfylder mit behov. Har jeg brug for noget kun et Apple-produkt kan, ja så køber jeg selvfølgelig det. Derfor har jeg f.eks. også en iPhone.

Når jeg kan købe et produkt, der opfylder mit behov til ca kr 500, hvorfor skulle jeg så betale ca det tredobbelte for et andet produkt, der ganske rigtigt har nogen funktioner, der er bedre, men som jeg ikke har brug for.

"Vi" må gerne kalde en shield for et skjold - det er jo fuldstændigt ligegyldigt og jeg tvivler på, at det kan hidse nogen ejere af en shield op
Hvorfor føler DU dig trådt på, når jeg gir udtryk for MIN mening? Vi har vel lov til at ha forskellig mening. Jeg er ikke fuldstændig ligeglad med hvilket mærke der er på produktet, for der er jo forskel på kvalitet mellem mærker. 
Henslængte bemærkninger sagt i sjov kan få følger. Se bare Søren Pape træde i spinaten, fordi han har sagt at Grønland er Afrika på is. Altså i den mening at Grønland er et Uland og tilbagestående. Vi ER vores skrevne og talte ord, og dem skal vi fandme stå på mål for, og ikke mudre diskussionen ved at mene at de andre er ømskindede.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Man kunne også købe en Nvidia Shield, eller måske en noget billigere løsning såsom Chromecast med GoogleTv
Og inden du kommer med din sædvanligeudtalelse Rasmus omkring manglende plads, så er det jo ikke alle der har brug for at installerer alle de streaming tjenester der findes


Nu fungerer Apple TV boksen så bare generelt bedre. Bedre brugerflade, hurtig og glidende betjening, og generelt bare færre (software) fejl. Wink
Jeg har både Apple TV 4K 2 gen. og Shield Tv 2019 Pro, intet fungerer bedre på Apple TV end på Shield, men brugerfladen på Shield falder meget mere i min smag.


Redigeret af JeTex - 08-Oktober-2022 kl. 10:35
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 11:42
Jeg undrer mig altid over at nogle ikke kan finde ud af at bruge de korrekte navne. Typisk er det Apple og Elgiganten der skal stå for skud. Om det er et forsøg på at være morsom, ved jeg ikke. Det virker bare lidt sølle.

Jeg har både Apple og Android udstyr. 
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 17:17
Mange kalder en Mercedes en Mercer og en BMW en Bimmer.

Er det sølle? Føler ejerne sig trådt på? Nej, mange ejere bruger selv disse udtryk.

Apple er på dansk æble og derfor har jeg svært ved at forstå, at det skulle virke specielt nedgørende at kalde dem æbleprodukter, specielt når æblet er deres logo, men sådan ser ikke alle det.

Jeg respekterer fuldt ud andres mening, også selv om jeg har svært ved at forstå det.

Jeg har både Apple-, Google- og Microsoftenheder - alt efter, hvad der svarer til mit behov på området.

Fred være med det - det er jo bare elektronik, så - I rest my case


Redigeret af Erik K - 08-Oktober-2022 kl. 17:19
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Mange kalder en Mercedes en Mercer og en BMW en Bimmer.

Er det sølle? Føler ejerne sig trådt på? Nej, mange ejere bruger selv disse udtryk.

Apple er på dansk æble og derfor har jeg svært ved at forstå, at det skulle virke specielt nedgørende at kalde dem æbleprodukter, specielt når æblet er deres logo, men sådan ser ikke alle det.

Jeg respekterer fuldt ud andres mening, også selv om jeg har svært ved at forstå det.

Jeg har både Apple-, Google- og Microsoftenheder - alt efter, hvad der svarer til mit behov på området.

Fred være med det - det er jo bare elektronik, så - I rest my case

Nu var det mere med henblik på Apple og Elgiganten. Apple bliver, som her, kaldet æblemanden eller andet frugt relateret. Elgiganten bliver kaldt Elmutanten eller Eldværgen. Det er det jeg undrer mig over.

Med hensyn til det andet er Mercer ikke blevet produceret siden 1925. 

Jeg kalder som regel ting det de hedder. Derfor ingen Bimmer eller Mercer. Det er en BMW og en Mercedes. Jeg siger også cigaret og ikke smøg; øl og ikke bajer og under ingen omstændigheder bruger jeg nogensinde ordet (borset fra lige nu) fadbamse, eller andre kælenavne for fadøl for sags skyld.

Så må folk bruge de ord som de ønsker, og så kan jeg undre mig.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Mange kalder en Mercedes en Mercer og en BMW en Bimmer.

Er det sølle? Føler ejerne sig trådt på? Nej, mange ejere bruger selv disse udtryk.

Apple er på dansk æble og derfor har jeg svært ved at forstå, at det skulle virke specielt nedgørende at kalde dem æbleprodukter, specielt når æblet er deres logo, men sådan ser ikke alle det.

Jeg respekterer fuldt ud andres mening, også selv om jeg har svært ved at forstå det.

Jeg har både Apple-, Google- og Microsoftenheder - alt efter, hvad der svarer til mit behov på området.

Fred være med det - det er jo bare elektronik, så - I rest my case

Nu var det mere med henblik på Apple og Elgiganten. Apple bliver, som her, kaldet æblemanden eller andet frugt relateret. Elgiganten bliver kaldt Elmutanten eller Eldværgen. Det er det jeg undrer mig over.

Med hensyn til det andet er Mercer ikke blevet produceret siden 1925. 

Jeg kalder som regel ting det de hedder. Derfor ingen Bimmer eller Mercer. Det er en BMW og en Mercedes. Jeg siger også cigaret og ikke smøg; øl og ikke bajer og under ingen omstændigheder bruger jeg nogensinde ordet (borset fra lige nu) fadbamse, eller andre kælenavne for fadøl for sags skyld.

Så må folk bruge de ord som de ønsker, og så kan jeg undre mig.

Hvad? Nu er denne tråd kørt helt i grøften, så kan den ligeså godt fortsætte helt i hegnet.... Produceres der ikke Mercedes'er mere?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Produceres der ikke Mercedes'er mere?

Jo, men ingen Mercer.

Mercer er i dag noget helt andet.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Produceres der ikke Mercedes'er mere?

Jo, men ingen Mercer.

Mercer er i dag noget helt andet.


Klaus


Tjaah... så er det jo helt i skoven, når nogle selv for sjov kalder en Mercedes en Mercer... LOL

Så lærte jeg også noget i dag!
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Produceres der ikke Mercedes'er mere?

Jo, men ingen Mercer.

Mercer er i dag noget helt andet.


Klaus


Og den eneste "Æblemand", jeg kan komme i tanker om er: https://www.youtube.com/watch?v=hE7-h8tCJfM LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu