recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ARC (Audio Return Chanal) & CEC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ARC (Audio Return Chanal) & CEC

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 18:52
M.h.t. manglende CEC-funktionalitet, så skal man f.eks. ved Panasonic TV, tilslutte, aktivere og tænde i en meget bestemt reækkefølge, for at CEC fungerer 100%. Det er ikke nok bare at tilslutte til receiver, og så aktivere i menuen.

M.v.h.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 20:16
Det kan man jo altid komme og sige, men det er ikke meget værd når ingen kan komme med en anvisning der virker og der heller ikke står noget i manualerne.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Det kan man jo altid komme og sige, men det er ikke meget værd når ingen kan komme med en anvisning der virker og der heller ikke står noget i manualerne.

Ja, det kan jeg. Men det var så forkert, for det er ikke TV'et, som kræver en bestemt tilslutnings-/opsætningsrækkefølge, men derimod surroundreceiveren. Og jo, det står beskrevet i manualen!

M.v.h.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ja, det kan jeg. Men det var så forkert, for det er ikke TV'et, som kræver en bestemt tilslutnings-/opsætningsrækkefølge, men derimod surroundreceiveren. Og jo, det står beskrevet i manualen!

M.v.h.

Kan du så ikke fortælle hvad man skal gøre og i hvilken rækkefølge?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 21:03

M.v.h.

Kan du så ikke fortælle hvad man skal gøre og i hvilken rækkefølge?

Fordi du gider ikke kigge i din manual?

M.v.h.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 21:10

M.v.h.

Nej Henrik. Jeg har kigget i manualerne og der står ikke hvad man nøjagtig skal gøre. Derfra har jeg prøvet alle de kombinationer jeg kan komme i tanke om og lige lidt hjælper det. Min AVR kan tænde min Pana TV men den kan ikke slukke det igen.

Nu skriver du at man skal gøre det hele i en bestemt rækkefølge og at du ved hvordan man får det til at virke 100%. Så er det vel meget naturligt at spørge hvordan man gør?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 21:14
Hvilken receiver (mærke) har du?

M.v.h.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 21:15
RX-A2040.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 21:18
Og bare for god ordens skyld: Den app på dit TV, som hedder "Vieralink", har du sat til: Hjemmebiograf. ?

M.v.h.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 21:27
Ja TVet er sat til "Home Cinema" i Viera Link menuen og i "Link settings" menuen er "Viera link" sat til "ON". Der er en "download" funktion i Link settings, men hvis man aktiverer den skriver den "Feature not avaiable". Hvad det er den forsøger at download er uklart. Power on link og power off linke kan heller ikke sættes til ON. Man kan kun vælge mellem "set" eller "NO" (ikke "ON" (!))
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 21:28

M.v.h.

Nej Henrik. Jeg har kigget i manualerne og der står ikke hvad man nøjagtig skal gøre.

Javel ja, du har kigget? Hmmmm......men åbenbart ikke godt nok.
Nu skal jeg være flink og hjælpe......side 168.

M.v.h.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 21:43
Men det er jo præcis det samme som jeg har prøve flere gange før. Resultatet er det samme hver gang. AVR kan tænde skærmen, men ikke slukke den igen.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu