|
ARC der virker som det skal? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Status: Offline Point: 341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har prøvet med en Marantz SR7007, og der spillede det bare HELT perfekt. Jeg prøvede og lege med forskellige indstillingere på TVet og receiver i går, i håb om at det gjorde nogen forskel, men nej. Ved ikke om det er en defekthed i receiver eller hvad?. For det er sgu træls, hvis man bruger det, så slår den over på TV. Hvis du så vil have lyd fra PS3, så skal du slukke tvet, slukke receiver, tænde receiver, skifte kanal og så tænde tv, med lidt helt virke rdet. TOTALT frustrerende.
|
||
![]() |
||
RasmusW ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2010 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 40 |
|
Denon X2000 og LG 2011 plasma - det virker også her. Også med andre kilder (PS3, media center, Apple TV).
|
||
![]() |
||
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
|
Med den rette opsætning fungerer min Integra DTR 50.4 også perfekt sammen med mit Panasonic ST60.
Min Integra svarer meget til Onkyo 818 som du selv nævner du kigger på...
|
||
![]() |
||
musikkman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
|
Jeg har dog nogle problemer mellem min Onkyo 5010 forstærker og mit sony tv hx855... -Med den gamle Nad t785 var der aldrig problemer!
|
||
Sony 55hx855
Onkyo tx-nr 5010 PS3 Elac 249BE Højttalere XTZ 99w12 18 ice subwoofer sonos musik system Ps. skal du holde en havefest, så prøv os: www.lejettelt.dk |
||
![]() |
||
Tunfisken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
|
jeg har tx-nr616 og det nye samsung serie 6 tv og der virker det fint
|
||
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
||
![]() |
||
Blix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-August-2013 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 24 |
|
Havde selv samme problem at den skiftede på min marantz 6007 til tv input hele tiden. Men det er ikke mig bekendt ARC der gør dette, men hdmi kontrol, nærmere betegnet CEC. Pga jeg slog CEC fra og ARC fungerer fint via hdmi.
Ringede til Hifi freaks og de fortalte at det helt sikkert var CEC og ikke arc. Jeg kommer fint uden om det problem med at tænde og slukke alle enheder via en multi fjernbetjening fra logitech |
||
![]() |
||
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
|
Det kunne godt være man skulle skynde sig at springe på en 1020
![]() Det er da VILDT billigt !!!!
|
||
![]() |
||
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Status: Offline Point: 341 |
|
Det må man godt nok sige ja til! :O
Desværre har de ikke så god Rumkorrektion:( Eller en lækker pris!.
|
||
![]() |
||
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
|
Så er RX-A1020 sat til og det virker så nogenlunde.
Burde jeg ikke kunne få forstærkeren til at tænde sammen med TV'et?
Den slukker kun sammen med TV'et.... |
||
![]() |
||
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
|
Sådan er det også med mig lg tv og pioneer receiver. Det er igen irriterende forskelle i producenterne CEC som gør at det ikke virker ordenligt. Du kan dog tjekke i din manual om det skal slås til på en måde.
|
||
![]() |
||
MJO80 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
|
Jeg har et Panasonic 42" G20 Plasma og en Yamaha RX-V 767 receiver.
Med den kombination fungerer ARC og CEC helt perfekt. Receiveren, tænder og slukker sammen med TV'et, og hvis receiveren f.eks står på noget andet end tv, f.eks. tuner, så slukker den ikke, når tv'et slukkes. Hvis jeg tænder min Sony blu-ray afspiller, så tænder både tv og receiver også helt af sig selv. Eneste lille ting, er at "synkroniseringen" en gang i mellem ryger, så tv'et glemmer, at der er en forstærker koblet på. Men det sker vist max 1 gang om året. Normalt er det, noget med at receiveren skal have været tændt, uden tv'et. Så kan problemet opstå, i sjældne tilfælde. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |