recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ARC der virker som det skal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ARC der virker som det skal?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Status: Offline
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af stonefree stonefree skrev:

Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

På min nuværende Denon 1912 receiver, er det næsten umuligt at bruge ARC, hvis du har andre ting som også køre på HDMI. Den slår over på TV når der er ARC, men at få den til at forstå, at jeg vil have lyd fra min PS3 er MEGET besværligt.

Ved ikke om det er en Denon svaghed men jeg har også fuldstændigt måtte opgive at bruge ARC med min AVR-1911 og et Panasonic VT30 - det er i den grad broken!

Jeg har prøvet med en Marantz SR7007, og der spillede det bare HELT perfekt. 
Jeg prøvede og lege med forskellige indstillingere på TVet og receiver i går, i håb om at det gjorde nogen forskel, men nej.
Ved ikke om det er en defekthed i receiver eller hvad?.
For det er sgu træls, hvis man bruger det, så slår den over på TV. Hvis du så vil have lyd fra PS3, så skal du slukke tvet, slukke receiver, tænde receiver, skifte kanal og så tænde tv, med lidt helt virke rdet. TOTALT frustrerende.
Til top
RasmusW Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2010
Sted: Aalborg, DK
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

ARC virker også på min Onkyo med mit Pana - uden problemer (men kan være trickey at sætte korrekt op!)

Denon X2000 og LG 2011 plasma - det virker også her. Også med andre kilder (PS3, media center, Apple TV).
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 09:33
Med den rette opsætning fungerer min Integra DTR 50.4 også perfekt sammen med mit Panasonic ST60.

Min Integra svarer meget til Onkyo 818 som du selv nævner du kigger på...
Til top
musikkman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér musikkman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 23:08
Jeg har dog nogle problemer mellem min Onkyo 5010 forstærker og mit sony tv hx855... -Med den gamle Nad t785 var der aldrig problemer!
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tunfisken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 12:34
jeg har tx-nr616 og det nye samsung serie 6 tv og der virker det fint
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
Blix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2013
Sted: Silkeborg
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 20:47
Havde selv samme problem at den skiftede på min marantz 6007 til tv input hele tiden. Men det er ikke mig bekendt ARC der gør dette, men hdmi kontrol, nærmere betegnet CEC. Pga jeg slog CEC fra og ARC fungerer fint via hdmi.
Ringede til Hifi freaks og de fortalte at det helt sikkert var CEC og ikke arc. Jeg kommer fint uden om det problem med at tænde og slukke alle enheder via en multi fjernbetjening fra logitech
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 12:50
Det kunne godt være man skulle skynde sig at springe på en 1020 Tongue

Det er da VILDT billigt !!!!
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 00:49
Det må man godt nok sige ja til! :O
Desværre har de ikke så god Rumkorrektion:(
Eller en lækker pris!.
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 19:32
Så er RX-A1020 sat til og det virker så nogenlunde.
Burde jeg ikke kunne få forstærkeren til at tænde sammen med TV'et?
Den slukker kun sammen med TV'et....
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 08:35
Sådan er det også med mig lg tv og pioneer receiver. Det er igen irriterende forskelle i producenterne CEC som gør at det ikke virker ordenligt. Du kan dog tjekke i din manual om det skal slås til på en måde.
Til top
MJO80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MJO80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2013 kl. 14:55
Jeg har et Panasonic 42" G20 Plasma og en Yamaha RX-V 767 receiver.
Med den kombination fungerer ARC og CEC helt perfekt.
Receiveren, tænder og slukker sammen med TV'et, og hvis receiveren f.eks står på noget andet end tv, f.eks. tuner, så slukker den ikke, når tv'et slukkes.
Hvis jeg tænder min Sony blu-ray afspiller, så tænder både tv og receiver også helt af sig selv.

Eneste lille ting, er at "synkroniseringen" en gang i mellem ryger, så tv'et glemmer, at der er en forstærker koblet på.
Men det sker vist max 1 gang om året.
Normalt er det, noget med at receiveren skal have været tændt, uden tv'et. Så kan problemet opstå, i sjældne tilfælde.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu