|
ARC mellem Sony KDL-55W807CSAEP og Yamaha RX-V775 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mosx ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-September-2015 kl. 00:12 |
Hej,
Har anskaffet mig et Sony KDL-55W807CSAEP og til forskel fra mit gamle plasma TV, så har dette jo DVB-C tuner og apps, så jeg vil gerne kunne få lyden fra disse ud via min Yamaha RX-V775 receiver. Før brugte vi Yousee's boks som tuner og den kører via receiveren, så det var jo ligetil, men det bliver lidt mere kompliceret med ARC/CEC. Det hele styres af en Harmony One. Jeg har slået HDMI Control til på receiveren og umiddelbart fulgt vejledningen, men det fungerer ikke. Der er intet der tyder på at TV'et og receiveren kommunikerer via CEC. Jeg har været inde i TV'ets indstillinger og sat det til at sende lyden til "lydanlæg". Jeg har også været inde i Bravia Sync og bedt det om at scanne for enheder, men det finder ikke nogen. Jeg kan dog ikke blive klar over, om den funktion kun finder andre Sony enheder, eller om alm. CEC enheder skal dukke op der? Hvad kan jeg gøre forkert? Kan det være HDMI kablet der er problemet? På forhånd tak.
Redigeret af mosx - 16-September-2015 kl. 00:15 |
|
Sony KDL-55W807CSAEP, Yamaha RX-V775
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er Reciveren sæt op til at hente TV lyd på HDMI.? HDMI Out (ARC). Er kablet tilsluttet ARC på TV.? Derudover, har du læst i manualerne hvordan det gøres.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
mosx ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
Jeg synes at jeg har gjort alt hvad der står i manualen til receiveren, men den er ikke super tydelig mht. hvad der skal gøres.
Jeg har slået HDMI Control og ARC til, og så skriver de noget om at den automatisk vil skifte over til AV4 når der kommer lyd fra TV'et. Dét jeg ikke helt kan tyde, er om TV'et skal stå til TV (altså sin tuner) for at det virker, eller om det skal stå til HDMI4/ARC indgangen for at det skal virke, men så viser det jo bare output fra receiveren, så det giver ikke mening. Men manualen er meget tvetydig. På fjernsynet er der noget der hedder Bravia Link, som vist er deres navn for CEC. Jeg har desuden sat det til at sende lyd til lydanlæg, istedet for egne højtalere. Jeg har endnu ikke fundet nogen ordentlig manual til TV'et! Der er kun noget kom-i-gang tekst med i kassen, og online er der der ikke ret meget, og det der er er kortfattet og rodet. Dét er en skuffelse... |
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Er HDMI kablet tilsluttet i HDMI Out (ARC) på Reciver, og er det på TV i den port som er mærket ARC.? Er Reciver sat op til at hente TV lyd på HDMI.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Yes... Tilslutningerne er korrekte, og jeg synes at jeg har lavet indstillingerne i receiveren som der står i manualen. I manualen står der dog at man skal tænde tingene i en bestemt rækkefølge, lave indstillingerne, slukke i en bestemt rækkefølge og så prøve at tænde igen. Det synes jeg at jeg har fulgt, men det virker helt klart som om, at det kan være lige usikkert om det bare virker... Det kan da ikke være rigtigt?
|
|
|
|
![]() |
|
Der skal ikke gøres noget i en bestemt rækkefølge, når det er sat korrekt op, så tænder TV for Reciver, skifter til korrekt Input og volume styres fra TV. Når TV slukkes, så slukker Reciver. Det er jo det der er meningen med CEC. Netop for at det skal være nemt at bruge. |
|
|
|
![]() |
|
Prøv at fortælle det til Yamaha. Det er meget omstændeligt i manualen til receiveren
![]() Jeg har lige rodet med det igen, men der absolut ingen kommunikation mellem TV og receiver
![]() |
|
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Jeg har tidligere i dag været omkring sider for både TV og Yahama, og kunne se der ligger firmware updates til begge.
Har du prøvet at tjekke i forhold til dine apparater? Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Jeg opdaterede faktisk firmwaren på receiveren i går, da jeg satte det nye TV op. TV'et melder også at det er opdateret.
Kan HDMI kabelt være skyld i problemet? For så må jeg prøve at skifte det ud, hvis jeg har et ekstra liggende, eller skille hele setup'et af og taget et kabel fra en anden enhed.
|
|
|
|
![]() |
|
Det var HDMI kablet! Jeg fandt et meget kort kabel og vupti, så klikkede det nede på receiveren og så var lyden der... Det var godt nok pokkers!
Men mange tak for inputs... Nu må jeg se om jeg kan få det til at spille med min Harmony One. Jeg håber at jeg kan slå tænd/sluk via CEC fra, så det kun er lyden der går via ARC. Ellers bliver Harmony'en nok forvirret.
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
Du kan vel bare programmere din harmony om?
Klaus |
|
![]() |
|
Ja, det kan man,men det behøves ikke, lav et event der hedder se TV, så tænder kun TV, og det tænder så Reciveren. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |