recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Arc og lydudfald
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Arc og lydudfald

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Arc og lydudfald
    Sendt: 10-November-2013 kl. 10:09
Vi er begyndt og se lidt netflix, og derfor kører jeg mit detup via arc, og anynet+ slået til på mit Samsung smart tv. Problemet er så bare at når vi alm. Tv( via home trio) så kommer der periodevis lydudfald. Disse lydudfald kommer ikke hvis mit serup er via CBL(hdmi3) på reviever hvor home trio er sat til, og arc og anynet+ hdmi cee er slået fra...? Der er ikke lydudfald når vi ser netflix via arc osv...?
Nogen forslag...!
Mvh Klaus

Redigeret af joeblach - 10-November-2013 kl. 10:14
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 10:24
Ja, slå det anynet fra og brug en harmony touch istedet

Og så et spdif kabel til lyden forstås

Redigeret af Kampus - 10-November-2013 kl. 10:30
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 10:31
Jamen jeg har en harmony one... Men hvis arc/ anynet er slået fra så får jeg jo ikke lyd fra netflix via reciever ...?
Mener du spdif fra tv til reciever...? Så forsvinder ideen jo med " kun 1 hdmi"...?

Redigeret af joeblach - 10-November-2013 kl. 10:36
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 10:39
Ja et ekstra kabel fra TV til reciever, det har altid virket hos mig. Men nu har jeg heller ikke det der nymodens arc
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 11:34

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men nu har jeg heller ikke det der nymodens ARC

Som normalt virker helt som det skal, om problemet så skal findes i Home Trio boxen som ikke har HDMI CEC kan jeg ikke sige. Måske andre med et tilsvarende Setup kan komme med noget mere, f.eks også dem der har en You See eller Stofa modtager som heller ikke har HDMI CEC. De enheder jeg har er alle med HDMI CEC, og der er ingen problemer af den art når de bruges via Reciver, hverken om den er tændt eller ikke.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 13:52
Har haft oplevet det samme i soveværelset, da vi fik nyt tv dertil uden analog lyd udgang. Den Onkyo vi købte til soveværelset også. Der hjalp det skifte hdmi kabel, da vi også oplevede lyd udfald. Det var dog både ved tv, Netflix og HBO Nordic.

Efter nyt hdmi kabel har der ingen problemer været.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 14:09

Nu vedrører det jo ikke forbindelsen mellem TV og Reciver i dette tilfælde, men en anden HDMI forbindelse. Trådstarter kunne dog prøve om et andet kabel gør nogen forskel.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 18:05
Der er jo ikke fejl på hdmi, når der ikke bruges ARC/ anynet+... Så kan ik se det er hdmi kablet ...?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 18:14

Det har du da ret i, men mulighederne for fejlfinding er ikke mange. Som jeg ser det lige nu er det fordi Home Trio ikke har HDMI CEC, at det er en fejl ved Reciver, kablet eller en "fejl 40". 
Som tidligere skrevet har jeg ikke nogen problemer af den art, alt har CEC.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 10:24

Ja et ekstra kabel fra TV til reciever, det har altid virket hos mig. Men nu har jeg heller ikke det der nymodens arc

Der er jo spdif i home trio og via Onkyo...hvordan finder Onkyo ud af om lyden kommer fra hdmi, eller spdif...?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af joeblach joeblach skrev:

Der er jo spdif i home trio og via Onkyo...hvordan finder Onkyo ud af om lyden kommer fra hdmi, eller spdif...?

Ved at tildele/assigne en spdif indgang til Sat/TV vælger på Onkyo
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu