recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ARC/optisk lyd ud af Samsung JU7005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ARC/optisk lyd ud af Samsung JU7005

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mandarinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mandarinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ARC/optisk lyd ud af Samsung JU7005
    Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 22:34

Hej, 

Så er det min tur til at bede om hjælp! 


Jeg har købt et Samsung JU7005. Jeg er ganske begejstret for billedet, men når det kommer til at hive lyd ud af skærmen, så halter det noget. 

Jeg ønsker at benytte ARC eller Optisk lyd til min forstærker (Onkyo tx-nr616), men ingen af de to muligheder synes at virke. 

ARC: 

- HDMI kabel fra HDMI 4 (mærket ARC) til HDMI MAIN på forstærker. 
- Anynet+ og ARC er aktiveret på JU7005
- På forstærker er ARC aktiveret
- Input på Forstærker flytter sig automatisk til TV/CD 

Forstærker og JU7005 finder fint hinanden, og når jeg aktivere HDMI lyd output på JU7005, så skriver forstærkeren nok så fint "ARC" i displayet. 

.... Men der kommer så absolut ingen LYD. 

Optisk lyd: 

Alternativt ville jeg benytte optisk lyd. 

- Skiftede til optisk lyd på "højtaler lyd" på fjernsynet 
- Tilkoblet toslink kabel 
- tildelte TV/CD optisk lyd på forstærkerens menu, og slog ARC fra for en sikkerheds skyld. 
- Valgte TV/CD på forstærkeren. 

.... Men der kommer så absolut ingen LYD. 


For at fejlsøge yderligere, hentede jeg min gamle Yamaha RX-V 567, og gjorde nøjagtigt det samme. Uden større held end med onkyo´en. 

Har forsøgt med 2 forskellige HDMI kabler


Mine ideer til fejlkilder: 

- En indstilling på fjernsynet som jeg har overset? 
- HDMI kablet er deffekt eller for gammelt (men så ville enhederne vel ikke registrerer hinanden?)?
- Jeg er en større forstærker-indstillingsmongol end jeg selv troede 
- Fjernsynet er deffekt 

Jeg modtager meget gerne gode råd og alternative ideer. glæder mig SÅ MEGET til at se netflex i 4K, men gider simpelthen ikke at leve med fjernsynets indbyggede højttalere! 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 22:51

Har du tilsluttet HDMI kablet i HDMI Out (ARC) på Reciver, og valgt at Reciver skal hente lyd på HDMI.? Det tyder på at du ikke har.
Angående Toslink, så burde det Output altid være a!tivt, ligesom på f.eks en DVD/BD afspiller.
Hvad står der i manualen angående de funktioner.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mandarinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mandarinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 23:11

Ja, Hdmi Main er det samme som HDMI out.

Jf. manualen på Onkyo, så er det altid TV/CD der er ART lyd, når ARC er aktiv. På yamaha kan man vælge, men er default AV 4. Alt er indstillet jf. Manualen på begge forstærkere, men med samme negative resultat.

På fjernsynet skal man vælge hvilken lydudgang man ønsker. HDMI/indbygget i fjernsyn/optisk/bluetooth, så tror ikke at optisk er aktivt hele tiden. Under alle omstændigheder virker det ikke.

Er forholdsvis sikker på at jeg har indstillet forstærkere rigtigt, så heller mest til en eller anden dum indstilling i fjernsynet, men modtager med glæde alle forslag.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 23:22

Det lyder da ikke godt at det skal være så besværligt, har et lidt ældre Samsung, det er heldigvis ikke så besværligt at der skal stilles om til diverse lyd udgange før det virker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mandarinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mandarinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 23:33

Under alle omstændigheder virker det ikke for mig endnu....
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 17:53
Det burde helt klart virke. Jeg har testet både ARC og optisk og begge dele har virket uden jeg har gjort noget særligt. ARC har dog ikke altid virker helt optimalt for mig så pt. kører jeg med optisk lyd. Skifter jeg på TV fra optisk til TV højtaler er der fortsat lyd på forstærken via optisk, så tror det skulle være på uanset.

Så er blank på idéer til noget du kan prøve.  Har du evt. prøvet nulstilling til fabriksindstilling på TV?  
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 18:05

Ja, der bør hele tiden være Output på Toslink,så der uden videre kan bruges den interne lyd, eller bruge sin SR, når den bruges så skruer man bare ned for lyden på TVet, for ellers kommer der også lyd derfra.
Kan heller ikke umiddelbart se hvad der er galt med at ARC ikke virker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af mandarinen mandarinen skrev:


Under alle omstændigheder virker det ikke for mig endnu....
Der ligger en ret ny (VERSION : 1411.0 - 2015.10.12firmware update
er den installeret?

Mvh. JørgenT
Til top
Hesselburger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hesselburger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 19:55
Har lige googlet en test af tv'et.
http://digitalt.tv/samsung-ju7005-test/
under lyd ud skriver de at de også oplever problemer!

Står tv'et på Modtager under højttalerindstillinger?
Til top
mandarinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mandarinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2015 kl. 09:27

Tak for jeres bud - alt er afprøvet så som i beskriver, uden det store held. 

Samtidig giver min Harmony fjernebetjening problemer med ARC og HDMI 4 udgangen. Derfor har jeg droppet den del. 

Prøver stadig at få det optiske til at virke, og det giver god mening at det er aktivt hele tiden, men kan simpelthen ikke få lyd igennem på nogen at de to forstærkere. 

Løsningen er indtil videre at benytte den analog udgang. Det giver også nogle ret gode fordele mht. zone 2 lyd i forstærkeren. 

Tak for hjælpen og de mange input alle sammen! 
Til top
Pakster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pakster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 18:57
Fandt du nogensinde løsningen på problemet?

Når jeg har sluttet mine højtalere direkte til via optisk kommer der inden lyd hvis den står til DTS eller Dolby Digital under "lyd - Ekstra instillinger - lydformat".
Men hvis jeg skifter lydformat til PCM kommer der lydigennem. Jeg har skærmen sluttet direkte til mine aktive AVI HIFI ADM9.1 højtalere. 
www.duks.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 19:37
Det er dine højttalere der kun forstår stereo (PCM signalet). Lad det stå på PCM og vær glad...


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu